[prosba znowu] tym razem ciasta

1. Data: 2002-06-12 20:05:27

Temat: [prosba znowu] tym razem ciasta
Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi Drodzy. Najpierw myslalam, ze poradze sobie bez Was, a potem tryumfalnie
oglosze, ze zrobilam chrzciny nie zawracjac glowy pl.rec.kucharzom, ale z
drugiej strony moglibyscie sie poczuc urazeni ;) Zatem pozwole sobie zapytac
o jakies malo pracochlonne ciasta, ktorymi moge uraczyc gosci. Takie ktore
da sie upiec z malym wiszacym przy piersi. Cos bym podala z kremem
budyniowym chetnie (w rodzaju krolewskiego, ale czy ja umiem zrobic
krolewskie? takie z jasnobrazowymi warstwami ciasta i przekladane pysznym
kremem, niewykluczone ze z dodatkiem kaszy manny?) Albo orzechowca jakiegos,
mozliwie najprostszego. Kruche z jablkami i roza to sama miem upiec,
zwlaszcza, ze roze pracowicie obieralam z zoltych koniuszkow, a nastepnie
ucieralam z cukrem calkiem niedawno i az plone, by ja wykorzystac. Jakies
inne sugestie? chcialabym podact rzy - cztery rodzaje. Moze cos z makiem?
polane czekolada po wierzchu? Odpuszczalam watki z ciastami i teraz sie to
na mnie msci, a archiwum mnie przeraza przy moim wolnym modemie....Blagam
litosciwe dusze o pomoc.

Margola

1. Data: 2002-06-13 06:50:41

Temat: Re: [prosba znowu] tym razem ciasta
Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margolka Sularczyk wrote:
> [...]
> krolewskie? takie z jasnobrazowymi warstwami ciasta i przekladane pysznym
> kremem, niewykluczone ze z dodatkiem kaszy manny?)

Ciasta, powiadasz... :-)
Z kremem budyniowym to na pewno karpatka: prosta, szybko sie robi, krem
mozna zrobic z torebki lub na wlasna reke - jedyny mankament tego ciasta
to to, ze dotaje ciezkiej nerwicy, kiedy musze ta mase rozsmarowac po
natluszczonej blaszce.
Z budyniem jeszcze polecam kremowke kokosowa Doruni - jak dla mnie hit!
Szybko sie robi, znika w momencie (przynajmniej u mnie).
Z tym krolewskim to chyba Ci sie 2 cista pomieszaly, albo ja nie mam
innego przepiu na krolewskie, ale w moich "zasobach" krolewskie (u mnie
zwane krolewiczkiem ;-)) ma mase budyniowa. Mase z dodatkiem kaszy
mannej uzywam do ciasta o nazwie krakowiak. Zrobic je mozesz, choc jest
z nim troche roboty - ale robi sie je wczeniej, zeby ciasto nie bylo
twarde, wiec wszystko zalezy od Twoich sil i samozaparcia.
A co ja jeszcze polecam? Serniczek na zimno Dominiki NM - pycha i
szybciutko sie robi. Ciasto kruche z pianka i truskawkami. Ciasto
plesniak z jablkami. Fale Dunaju (badz Renu - inna wersja z wisniami) -
mi raczej nie smakuje, ale znam zagorzalych wielbicieli. Biszkopt z
galaretka i owocami (moze byc z bita smietana, galaretka i owocami).
Rafaello. Torcik szwarcwaldzki Anetka (zrobila go Skrzacik na spotkanie
grupowe, nie bylo mi dane sprobowac, ale wzyscy rozplywali ie z zachwytu
:-)). Murzynek (jego wersji bylo mnostwo na grupie).
I jeszcze wiele, wiele innych, o ktorych w tej chwili nie pamietam, ale
tez sa pyszne ;-)
Po przepisy odsylam do archiwum, lub moge podac na grupie (na razie nie
podaje, bo trasznie ich duzo).
Pozdrawiam
A-Netusia

1. Data: 2002-06-13 09:59:59

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margolka Sularczyk"
<m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na mnie msci, a archiwum mnie przeraza przy moim wolnym modemie....Blagam

nie tak dawno temu (jakies 8,5 roku wstecz) odbyly sie chcrziny mojej
siostrzenicy, a ze bylam matka chrzestna, oprocz sukienczyny (a jakze z
haftu angielskiego) wlasnorecznie wykonanej, wyprodukowalam tort bezowy z
owocami, ktory ma te zalete, ze bezy kupuje sie gotowe, uklada w tortownicy
i przeklada smietana (36%) ubita z odrobina wanilii i owocami. teraz to moga
byc truskawki. tort robisz rano (przed chrzcinami i do lodowki).
poza tym jesli chcesz szybko zrobic pseudo-szwarcwalda to w KrakChemii
nalezy kupic dwie puszki wisni w galaretce (truzelina to sie chyba nazywa)
oraz trzyciesciowy tort czekoladowy, do tego dwa opakowania po 0,5 l
smietanki 36% i nieco wisniowki.
ubijasz smietane, jeden krazek ciasta nasaczasz wisniowka, wywalasz na to
mniej niz polowe ubitej smietany, nastepny krazek ciasta, nasaczyc i tym
razem wylozyc zawartosc obu puszek. kolejny krazek ciasta, nasaczyc
wisniowka wywalic 3/4 pozostalej smietany, rozsmarowac, reszta smietany
wysamorwac boki. wiorkami czekoladowymi posypac wierzch tortu i przybrac
wisniami (najlepiej wygladaja takie zwykle z kompotu) i np. kawalkami
czekolady. trwa to troszke dluzej niz tort bezowy, ale znacznie krocej niz w
oryginalnym przepisie aneteka no i jest niezwykle zaslupowe :))
mozesz tez zrobic tarte truskawkowa z masa z kaszy manne np. lub budyniowa,
co wolisz.
od tego wymyslania zrobilam sie glodna :((
caluje lolka i ciebie bardzo goraco

skrzacik

1. Data: 2002-06-13 10:32:03

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik skrzacik <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> poza tym jesli chcesz szybko zrobic pseudo-szwarcwalda to w KrakChemii
> nalezy kupic dwie puszki wisni w galaretce (truzelina to sie chyba nazywa)
> oraz trzyciesciowy tort czekoladowy,

A co to takiego ten ... trzyciesciowy tort czekoladowy?
Jakis polfabrykat?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-13 10:49:45

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Netusia <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> [...]

Jestes naprawde niezwykla osoba, skoro masz zamiar sama przygotowac
ciasta na chrzciny i maly Lolek nie stanowi dla Ciebie zadnej przeszkody :)
Mozna Cie tylko podziwiac!

> Z budyniem jeszcze polecam kremowke kokosowa Doruni - jak dla mnie hit!

Ja tez polecam ta kremowke kokosowa, naprawde warto ja zrobic.
Oprocz tych ciast ktore wymienila Netusia mozesz sie zastanowic nad
zrobieniem pycha ciasta z platkow owsianych - to dla mnie tez hit,
a robi sie bardzo latwo i szybko.
Sernik z brzoskwiniami jest zawsze bardzo dobry... albo sernik pyszny
AniS. (z budyniem czekoladowym i serkiem homogenizowanym).
Dobre jest jej ciasto sliwkowe (z duza iloscia suszonych sliwek
i orzechow na wierzchu).

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-13 10:51:17

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> A co to takiego ten ... trzyciesciowy tort czekoladowy?
> Jakis polfabrykat?
> Pozdrawiam
> Lilla

dokladnie, mozna takie kupic w prawie kazdym supermarkecie.

skrzacik

1. Data: 2002-06-13 10:55:45

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisała:

> dokladnie, mozna takie kupic w prawie kazdym supermarkecie.

Widzialam cos takiego, ale to byly zwykle jasne spody biszkoptowe
(pojedyncze lub z wiekszej ilosci krazkow) - to nie o to chodzi?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-13 12:06:11

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Netusia" <n...@p...onet.pl> napisał

CIACH wszystko co napisala Netusia
Kiedy Ty to kobieto robisz przy dwojce malych dzieci????????
Ja to juz odpalam wrotki przy calkiem mojej wyrosnietej pannicy i
urzadzaniu mieszkania.
No, pelna podziwu jestem.

A zeby nie bylo OT, to ja moge Margolce karpatke cud wysmazyc na te
chrzciny i wcale na przyjecie zaproszona byc nie chce. O.
--
Pozdrawiam z Krakowa
GosiaH

1. Data: 2002-06-13 13:17:57

Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

GosiaH wrote:

> Kiedy Ty to kobieto robisz przy dwojce malych dzieci????????
> Ja to juz odpalam wrotki przy calkiem mojej wyrosnietej pannicy i
> urzadzaniu mieszkania.
> No, pelna podziwu jestem.

Dziekuje Gosiu, ale nie ma czego podziwiac. Siedze caly dzien w domu,
"nic" nie robie. Robienie ciasta to rozrywka, a takze sposob na to, by
zajac dzieci czyms ciekawym. Czy wiesz, ile jest radosci, jak moga
trzymac reke na mikserze, albo wsypac make do miski? :-)

> A zeby nie bylo OT, to ja moge Margolce karpatke cud wysmazyc na te
> chrzciny i wcale na przyjecie zaproszona byc nie chce. O.

No wlasnie - dobry pomysl. Ja tez bym cos mogla upiec. Np tego
krakowiaka :-) Tylko kiedy te chrzciny? Bo wyjezdzam niedlugo...
Pozdrawiam
A-Netusia

1. Data: 2002-06-17 20:30:46

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za pomoc, a w szczegolny, serdeczny i pelen sympatii
sposob dziekuje Netusi i GosiH za ich fantastyczna postawe obywatelska ;))

Margola

[OT] Zmiana nicka
[spam] tyle bylo o gumach cynamonowych....
Wspomnienie z Bulgarii
Apetyt na Miłość - powtórki programu
chlebek pita (pitta)