prosze o opinie nt garnkow Fissler

1. Data: 2003-02-16 11:08:45

Temat: prosze o opinie nt garnkow Fissler
Od: "eazy77" <i...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

sa u nas w selgrosie ok. 340 zl za cztery sztuki
warto?
pzdr

1. Data: 2003-02-16 19:11:54

Temat: Odp: prosze o opinie nt garnkow Fissler
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eazy77 <i...@w...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych napis
ał:b2nrfn$ivv$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> sa u nas w selgrosie ok. 340 zl za cztery sztuki
> warto?
> pzdr

Fissler to topowa firma, warto! Gary nie do zdarcia. Ale cena jest tak nie
mozliwie niska, ze az podejrzana. Moj komplet 5 garnkow w poteznej obnizce
kosztowal 300Euro.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-02-16 23:54:38

Temat: Re: prosze o opinie nt garnkow Fissler
Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon <a...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> cena jest tak nie mozliwie niska, ze az podejrzana.
Moj
> komplet 5 garnkow w poteznej obnizce kosztowal

Ogladalam przed kilkoma dniami te garnki w Selgrosie,
choc dosyc pobieznie i nie zapamietalam ceny. Wygladem
przypominaly model "Profi", zastanawiam sie jednak, czy
blacha nie byla ciensza. Moja uwage zwrocily metalowe
waskie uchwyty garnkow i pokrywek. Odnioslam wrazenie,
ze moga przegrzewac sie. A w Twoich garnkach, Agato,
uchwyty przegrzewaja sie?
Bede jutro w Selgrosie, to obejrze tego Fisslera
dokladniej.

Iris

1. Data: 2003-02-17 01:55:44

Od: "Janusz Szczypka" <j...@n...sz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze moga przegrzewac sie. A w Twoich garnkach, Agato,
> uchwyty przegrzewaja sie?
> Bede jutro w Selgrosie, to obejrze tego Fisslera

Moze to nie byc "Profi" tylko "proline" - wyglada strasznie podobnie, ale
jakosc nie ta. Wystarczy powiedziec, ze na Profi jest z boku znaczek
fisslera, a na proline nie ma - o czyms to swiadczy.
Uchywyty tez sa inne - w Profi wychodza z takiej blaszki, a w proline
blaszki nie ma.

Selgrosa to ja pewnie nie przebije, ale (tak dla porownania) moja oferta:
http://www.fide.pl/fissler/

Pozdrawiam
Janusz Szczypka (www.fide.pl)

1. Data: 2003-02-17 09:26:15

Od: Jarek Wojtowicz <j...@a...wytnijto.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.02.03 12:08, Użytkownik eazy77 napisał:
> sa u nas w selgrosie ok. 340 zl za cztery sztuki
> warto?
> pzdr

Cos podejrzanie tanie te gary. Ja za moje Fisslera 'Magic edition' dalem
550 Erosow. Albo to jakas podrobka albo cienizna.

Jarek

1. Data: 2003-02-17 18:30:15

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iris <i...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2p899$9d7$...@k...man.lodz.pl...

> przypominaly model "Profi", zastanawiam sie jednak, czy
> blacha nie byla ciensza.

Tak podejrzewam, ze te tanie czy-aby-na pewno-Fisslery musza byc z cienkiej
blachy. Te moje sa bardzo grube i ciezkie.

Moja uwage zwrocily metalowe
> waskie uchwyty garnkow i pokrywek. Odnioslam wrazenie,
> ze moga przegrzewac sie. A w Twoich garnkach, Agato,
> uchwyty przegrzewaja sie?

uchwyty sa z metalowej rurki o gr. ok.0.5cm. Sa jakos sprytnie przyspawane
tak ze powierzchnia styku z garnkiem jest minimalna i nawet po dlugim
gotowaniu mozna spokojnie wziac do golej reki. To samo z uchwytem
przykrywki. Mam je jakies dwa lata, wygladaja jak nowe, dwa z nich przezyly
bez najmniejszego szwanku warstwe zweglonej zupki. Watpie czy za niecale 100
E bedzie taka jakosc..

Agata

1. Data: 2003-02-17 20:15:35

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
garnkiem
> jest minimalna i nawet po dlugim gotowaniu mozna
> spokojnie wziac do golej reki. To samo z uchwytem

Wlasnie wrocilam z Selgrosa i opisuje co zobaczylam:
1. komplet za 334,98 zl brutto jest zlozony z 4
niewielkich garnkow z pokrywkami, kazdy w innym
rozmiarze, szerokie, niewysokie.. dwa mozna na upartego
zaliczyc do srednich, dwa zdecydowanie male
2. komplet nazywa sie "Rom".. ma w srodku pismo
Fisslera w j.niemieckim, opisujace produkowane garnki
3. na spodzie garnkow i na pokrywkach jest znak firmowy
Fissler, ponadto na spodzie jest podana grubosc garnkow
18-10 i numer seryjny
4. garnki sa dosyc ciezkie.. wydaje mi sie, ze grubosc
18-10 widzialam rowniez w drogich kompletach, np. na
www.fide.pl
5. pokrywki sa szklano-metalowe, tzn. na obwodzie
zewnetrznym pasek metalu, potem szklo, wewnatrz
metalowy krag, dobrze dopasowane do obwodu garnkow
6. uchwyty duze z waskiej metalowej rurki, w miejscu
zamocowania do garnka/pokrywki sa splaszczone.. nie ma
blaszek ani widocznych nitow
7. zewnetrzna powloka garnkow jest lustrzano-blyszczaca

Ogolnie garnki bardzo dobrze sie prezentuja i wygladaja
na solidne. Moje zastrzezenie wzbudza ich niewielka
pojemnosc.. dla jednej, moze dwoch osob wystarczajaca,
ale np. na zupe dla 4 osob sa IMO za male.

Iris

1. Data: 2003-02-17 21:02:22

Od: "Janusz Szczypka" <j...@n...sz.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003 21:15:35 +0100, Iris wrote:

> [...]
> rozmiarze, szerokie, niewysokie.. dwa mozna na upartego
> zaliczyc do srednich, dwa zdecydowanie male

334,98 brutto to b. mało jak za te garnki - no chyba, ze jest jakas promocja
u importera, o ktorej nie wiem (albo selgros wzial ich strasznie duzo)

> [...]
> 3. na spodzie garnkow i na pokrywkach jest znak firmowy
> Fissler, ponadto na spodzie jest podana grubosc garnkow

A to akurat jest sklad stali ktory oznacza, ze jest w niej 18% chromu i
10% niklu - to podobno jest najlepsza proporcja, zeby zabezpieczyc stal
przed korozja.
Właściwie wszystkie garnki stalowe są teraz właśnie z takiej stali robione

> 4. garnki sa dosyc ciezkie.. wydaje mi sie, ze grubosc
> 18-10 widzialam rowniez w drogich kompletach, np. na
> www.fide.pl

ACH JAK TO PRZYJEMNIE JAK LUDZIE WYSYLAJA ODNOSNIKI DO STRONY, KTORA
WLASNIE DLUBIE :))))))))))))

> [...]
> blaszek ani widocznych nitow
> 7. zewnetrzna powloka garnkow jest lustrzano-blyszczaca

i wygladaja tak jak tu:
http://www.hepsiburada.com/product_mutfak.asp?dept%5
Fid=22212&pf%5Fid=mtfisslerset
(na zdjeciu jest komplet piecioczesciowy - tylko w jakim jezyku jest ta strona)

> Ogolnie garnki bardzo dobrze sie prezentuja i wygladaja
> na solidne. Moje zastrzezenie wzbudza ich niewielka
> pojemnosc.. dla jednej, moze dwoch osob wystarczajaca,
> ale np. na zupe dla 4 osob sa IMO za male.

Cała seria składa się z (pojemności jedynie w przybliżeniu):
garnków średnich z pokrywkami w średnicach: 16, 20 i 24 cm (2, 4 i 6 litra)
garnków niskich z pokrywkami w średnicach: 20 i 24 cm (3 i 4,5 litra)
rondel bez pokrywki: 16cm (okolo 1,5-2,0 litrów)

Bez problemu mogę sprzedać pojedyncze sztuki (np. średni garnek 24 cm na
zupe dla 4 osób - powinno wystarczyć) ceny od około 70 (rondelek) do 170
(właśnie ten garnek), ale w sklepie na razie ich nie ma - przez brak
zdjęcia.

W zestawie pewnie są obydwa małe i dwa średnie (te mniejsze), ale pewien
nie jestem, bo te garnki nie są zbyt promowane przez Fisslera. Nie
dostalem nawet od nich ich zdjęć. Słyszałem z wiarygodnego źródła (ale
nieoficjalnego), że są produkowane na Tajwanie czy gdzieś w pobliżu, w
przeciwieństwie do wszystkich innych linii, które są robione w Niemczech.
Mam jeszcze za mało doświadczenia, żeby się wypowiadać co do jakości.

Ale zawsze to Fissler, więc źle na pewno nie jest.

> Iris

Pozdrawiam
Janusz Szczypka (www.fide.pl)

1. Data: 2003-02-17 22:23:03

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Szczypka <j...@n...sz.pl> napisał(a):
> [...]
litrów)

> W zestawie pewnie są obydwa małe i dwa średnie (te
> mniejsze), ale pewien nie jestem, bo te garnki nie są

Hmm.. mam przed soba otwarta podana przez Ciebie strone
ze zdjeciem.. rzeczywiscie tak wygladaja.
Ale.. nie bylo z pewnoscia garnka 6 l i nie bylo tego
nieco od niego mniejszego. Byly dwa srodkowe ze
zdjecia, byl garnek wielkosci rondla z fotografii i
jeszcze jeden maly.
Trudno mi rozmawiac o wymiarach, bo te garnki nie byly
oznakowane ani centymetrami, ani pojemnoscia. A od tego
zaczelam ogladanie. Zabawilam sie w sledztwo przy
wspoludziale robotnika transportowego i 2 przypadkowych
klientow;)) Obejrzalam kazdy garnek i kazda pokrywke,
rozpakowalam cale pudlo, wyciagnelam kazdy papier i
tekture ze srodka pudla i samo intensywnie czerwone
pudlo tez obejrzalam dokladnie:)
Po prostu nie bylam przygotowana na brak danych i nie
wzielam ze soba miary.
Garnki, patelnie itp. innych firm, zarowno markowych,
jak i malo znanych, wszystkie posiadaly oznaczenia
rozmiaru i opis producenta.
Aha.. na opakowaniu byl podany importer - f-ma Jolexis
z W-wy.
Przy okazji - moze sie przyda - informacja dla
ewentualnych nabywcow produktow Tefala i Tescomy:
sprzedawane oddzielnie naczynia i oddzielnie pokrywki
do tychze naczyn czesto nie pasuja do siebie. Trzeba
rozpakowac i sprawdzic przed zakupem.

Pozdrawiam
Iris

1. Data: 2003-02-17 22:37:59

Od: "Janusz Szczypka" <j...@n...sz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzedawane oddzielnie naczynia i oddzielnie pokrywki
> do tychze naczyn czesto nie pasuja do siebie. Trzeba

Moze sie przyda tez sprzedawacom...
Tak wlasnie sie przymierzam do wstawienia do sklepu Tefala i Tescomy.
Tefala wlasciwie juz moglbym wstawic. Tescome pewnie za kilka dni, ale na
razie zajmuje sie techniczna strona calego sklepu.

Jezeli chodzi o pokrywki Tefala to pokrywki szklane sa przeznaczone dla
jednych linii patelni, a stalowe dla innych - moze to jest powod tego, ze
nie pasuja? Czy tez moze rozne egzeplarze takiej samej pokrywki pasuja lub
nie pasuja do jednej patelni?
Bedzie trzeba dokładnie sprawdzac przed wyslaniem.

> Pozdrawiam
> Iris

Pozdrawiam
Janusz Szczypka (www.fide.pl)