proszę o przepis na kartoflankę

1. Data: 2001-05-29 06:16:54

Temat: proszę o przepis na kartoflankę
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak jak wyżej - bardzo proszę o przepis na zwykłą, lub niezwykłą,
kartoflankę.
czekam niecierpliwie
w Szczecinie leje jak z cebra :(
zyczę miłego dnia
kachna

1. Data: 2001-05-29 06:17:36

Temat: Re: proszę o przepis na kartoflankę
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

moja ulubiona wlasnie awansowala na miano zupy-kremu
(przynajmniej w moich oczach, patrzacych na w/w zupke milosnie...
;)) ) i jest w tym temacie gdzies powyzej

Krysia - u nas niebo bez chmury, cieplo i do tego wiatr taki na
urwanie glowy - kwiaty w ogrodku sie lamia, rozne doniczki -
teraz juz luzem - turlaja sie wszedzie....czy to koniec swiata?

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-29 06:45:13

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam propozycje
Szczecin podzieli sie deszczem, Ty krysiu podziel sie wiatrem i moze bedzie
do wytrzymania.
nogawki od spodni moge wykrecac :)))
kachna

1. Data: 2001-05-29 06:47:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

nie ma sie co martwic - wiatr wieje z zachodu, do Szczecina
doleci tak za jakies 2 dni.. mozesz poczekac tyle? Nogawki by
szybciej wyschly!

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-29 07:06:08

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

wobec tego za dwa dni i nogawki beda suche i kartoflanka ugotowana, pelna
radosc z zycia!

1. Data: 2001-05-29 09:45:39

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kasiek <k...@w...ps.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9evau5$1f3$...@z...man.szczecin.pl...
> tak jak wyżej - bardzo proszę o przepis na zwykłą, lub niezwykłą,
> kartoflankę.
Drobno posiekaną cebulę [2 duże] rumienisz na maśle na bardzo małym ogniu,
na to wrzucasz:
pokrojone w kostkę ziemniaki [3x tyle co cebuli] i odrobinę je obsmażasz;
potem jedną startą dużą marchew;
zalewasz wodą ok. 1/2 l i dodajesz przyprawy takie jak sól, pieprz i
kminek, doprowadzasz do wrzenia, do tego wlewasz rozprowadzone wodą 2-3
łyżki kaszy manny, mieszasz cały czas aż do zawrzenia i od tego momentu
gotujesz na małym ogniu ok. 20 minut stale mieszając. Pod koniec dodajesz
1/2 l mleka i dużo siekanej zielonej pietruszki albo jak wolisz to
koperek, znowu doprowadzasz do wrzenia nie zapomnij i mieszaj. Po chwili
jest gotowe do konsumpcji. Aha i najważniejsze, do zupki na talerzu
obowiązkowo 1 łycha gęstej tłustej śmietany.
Trochę pracy ona wymaga, ale warto ją zrobić.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-05-29 10:15:01

Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Drobno posiekaną cebulę [2 duże] rumienisz na maśle na bardzo małym ogniu,
> (...)

A majeranek? Dla mnie nie istnieje kartoflanka bez majeranku, mmmm......

Maria

1. Data: 2001-05-29 10:25:04

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria U. <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@f...onet.pl...
> A majeranek? Dla mnie nie istnieje kartoflanka bez majeranku, mmmm......
Majeranek i mleko dla mnie się wykluczają, w wersji bez mleka też go
dodaję.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-05-30 07:43:55

Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj zrobilem. Genialna! :))) Dziekuje.

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------
http://alebranie.agsmedia.pl/fotonikki
r...@p...pl
--------

1. Data: 2001-05-31 05:43:41

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obowiązkowo 1 łycha gęstej tłustej śmietany.
> Trochę pracy ona wymaga, ale warto ją zrobić.

Przepis naprawde znakomity. Podejrzewam, ze zupa ta bylaby rownie smaczna
jako "kremowa". Poza tym nie jest moze tyle praco- ile czasochlonna, ale i
tak nie zabiera zbyt duzo czasu.
pozdr. Wilma

Marynaty
Barszczyk...