Marynaty

1. Data: 2001-05-29 05:29:22

Temat: Marynaty
Od: "MW" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko: czy ktos moglby mi podac jakies proste marynaty? Do
kurczaka, wieprzowinki i np. rybki? Prosze o jakies proste rady i z
gory wielkie dzieki za pomoc!
Pozdrawiam,
Marta

1. Data: 2001-05-29 17:00:09

Temat: Re: Marynaty
Od: "M.W." <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MW <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9evc5r$4e9$...@n...tpi.pl...

> Mam pytanko: czy ktos moglby mi podac jakies proste marynaty? Do
> kurczaka, wieprzowinki i np. rybki? Prosze o jakies proste rady i z
> [...]
To wszystko kwestia gustu :-)))))
Ogólnie mieszaniny na bazie octu, sosu sojowego, miodu, oleju , roznych
przypraw, wina

bardziej szczegółowe receptury mozna uzyskać po sprecyzowaniu co sie chce
zrobic

Pozdrawiam

Marek

1. Data: 2001-05-29 17:25:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Moje to nie taka marynata, jak sobie pomyslisz...

robie takie cos na swiezo - dobre do wszelkiej wieprzowiny (bo
owocowe).

W garnkuleciutko zeszklic cebulke - najlepiej w mieszaninie oliwy
i wody - tylko troszke. Jak juz miekkie, to wrzucic ananasa Z
PUSZKI (jak kto robotny, to moze rozbierac prawdziwego ananasa,
ja zazwyczaj nie mam pod reka.i nie jestem anowu taka robotna..),
pokrojonego w bardzo male kawaleczki (najlepsza jest taka
ananasowa sieczka). , dodac troche soku z tej puszki, soli, cukru
i sporo octu jakiegos szlachetnego (u mnie zawsze jest z bialego
wina). Osobno utluc (tak, jak w przepisie na paste do
chleba/krakersow na parapetowe Mayi) w kawalku folii, albo malym
foliowym woreczku - kilka ziaren pieprzu, kuminu (kumina?) i
gorczycy. Kumin niezbedzy, bo daje bardzo ciekawy, specyficzny
aromat. Moze byc w proszku, ale to juz nie to samo..

Przykryc, dusic z pol godziny - sos sie zagesci/wywietrzeje -
wlasciwie powinno go prawie nie byc. Dobre jako dodatek na
goraco/cieplo i jak zimne to tez bardzo dobre. Slodko-kwasne.

Najlepiej smakuje swieze,

Krysia

> [...]
>przypraw, wina
>
>bardziej szczegółowe receptury mozna uzyskać po sprecyzowaniu co sie chce

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-29 20:08:54

Od: "Ewa" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> a écrit dans le message :
u...@4...com...
kilka ziaren pieprzu, kuminu (kumina?) i
> gorczycy. Kumin niezbedzy, bo daje bardzo ciekawy, specyficzny
> aromat. Moze byc w proszku, ale to juz nie to samo..

Kumin to chyba czarnuszka...

Czesc
Niesz.

1. Data: 2001-05-29 20:51:38

Od: "Ewa" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko jest troche czarne... mysle o smaku, oczywiscie. (Mamy sie
spytalam, przez telefon : jest tlumaczem przysieglym. Wiem, ze to nie jest
argument, ale Mama lubi kminek, czarnuszke, i powiedzala ze,"carvi"
francuskie jest kminkiem, a "cumin" jest czarnuszka.)
Ale, byc moze, tworze tu "du franglais'", jak mowia Fr. Moze napisac do
sasiedniej listy, u tlumaczy ?... Sama nie wiem.
pomoz,europo

1. Data: 2001-05-29 21:24:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

czarnuszka to malenkie, dziobate, bardzo czarne ziarenka, kumin
jest z wygladu bardzo podobny do kminku.

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-29 21:46:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

No to juz nie wiem....

halo - prosze panstwa - czy kto w Polsce zna kumin?

czarnuszka bardziej mi przypomina przyprawe/ ziarenka-nasionka,
ktore kupuje w tutejszych sklepach chinskich i hinduskich (bo
akurat TU tylko takie egzotyczne sa) po nazwa black onion seeds.
Wyglada jak czarnuszka, zajezdza bardziej cebula....

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-30 08:33:08

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Cumin jest do kupienia w kraju. Ja znalazlam go w Krakowie w malym sklepie
tzw. "chinskim". Nie jest to czrnuszka. Nazywa sie koper indyjski (nie mylic ze
zwyklym koprem!). Jest mielony i w ziarenkach. I rewelacyjny w potrawach
indyjskich.
Agnieszka

1. Data: 2001-05-30 09:08:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

o-to-to-to

Krysia

P.S. Swietny tez w meksykanskich - czy tam tez rosnie????

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-30 10:13:40

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <n...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:LKUQ6.12795$a...@t...easynet.fr...
> [...]
> Ale, byc moze, tworze tu "du franglais'", jak mowia Fr. Moze napisac do
> sasiedniej listy, u tlumaczy ?... Sama nie wiem.
Zobacz:
http://www-ang.kfunigraz.ac.at/~katzer/engl/generic_
frame.html?Nige_sat.ht
ml