prysznic i kamien w wylewce

41. Data: 2012-03-24 14:38:23

Temat: Re: prysznic i kamien w wylewce
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Mar 2012 14:00:01 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> "Ikselka" y...@4...net

> Ten filtr to raczej do toksyn -- węgiel aktywny.
> Inne brudy ponoć też zbiera, ale IMO przede wszystkim do ciał stałych i toksyn.

Zmiękzca wodę - odwapnia. Stosuję już lata, to wiem - dobra herbata i
twarda (zawapniona) woda to dwie wykluczajace się rzeczy.

> Gdzieś czytałem, że wapń jest potrzebny do budowy kości. ;)

Owszem, ale nie załatwia tego jedzenie kredy ani gipsu :->

> Trzeba jednak dorzucać witaminę D3.

> W pralce są proszki/żele zmiękczające?

Nie rozumiem.

> Możesz nie chlapać lub natychmiast wycierać.

Jasne - nie używać i sprzątać przed użyciem 333-)
--

XL
D.Tuskowi: "Nie możemy kupić swojego bezpieczeństwa, wolności i braku

42. Data: 2012-03-24 23:58:07

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" 1...@4...net

> Nie rozumiem.

U mnie w pralce po 5 latach zbiera się sporo, ale
i bez czyszczenia mogłaby pralka pracować z 15 lat.
Pierze się w proszkach i żelach -- i raczej to one
mają wpływ na różne kamienie.

> Jasne - nie używać i sprzątać przed użyciem 333-)

Po użyciu. :) Chyba żaden to problem.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

43. Data: 2012-03-25 12:53:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Mar 2012 00:58:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> "Ikselka" 1...@4...net

> U mnie w pralce po 5 latach zbiera się sporo, ale
> i bez czyszczenia mogłaby pralka pracować z 15 lat.

To znaczy, ze masz miękką wodę. A juz na pewno w porównaniu z moją.

> Pierze się w proszkach i żelach -- i raczej to one
> mają wpływ na różne kamienie.

Tzn jaki mają "wpływ na kamienie"?

> Po użyciu. :) Chyba żaden to problem.

Problem jest, poniewaz "używam" 5000 razy dziennie i jakoś nie wyobrażam
sobie wycierania za każdym razem całego zlewozmywaka i baterii, kiedy
choćby tylko opłukałam pomidor 3333-)

44. Data: 2012-03-26 12:12:40

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" 1o76331c84z4$....@4...net

> Tzn jaki mają "wpływ na kamienie"?

Chyba zmiękczają wodę. :)

> Problem jest, poniewaz "używam" 5000 razy dziennie i jakoś nie wyobrażam
> sobie wycierania za każdym razem całego zlewozmywaka i baterii, kiedy
> choćby tylko opłukałam pomidor 3333-)

To problem Twojej wyobraźni. MSPANPS

Gdybyś miała blaty z wiórowych płyt, wiedziałabyś, że brak
natychmiastowego ich wycierania (zwłaszcza przy krawędziach)
może poskutkować puchnięciem.

A gdybyś miała wapienne (marmurowe) -- wiedziałabyś, jak łatwo
je uszkodzić różnymi czyścikami.

Moja wyobraźnia nie strajkuje od spuszczania wody w sedesie,
wycierania zlewu, podłogi itd...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

45. Data: 2012-03-26 12:15:05

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

<s...@g...SKASUJ-TO.pl> jk2kg6$pvr$...@i...gazeta.pl

> Jak za szambonurka robisz, albo gospodarz za oknem gnojowicą pole nawozi. To
> żaden smród Ci nie straszny. Miastowy i delikatny jestem i smród gorącego octu
> jest dla mnie nie do przyjęcia.

Dla mnie też. Podobnie z siarkowodorem wydzielającym
się w czasie czyszczenia posrebrzanych sztućców.

I desperat. ;)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

46. Data: 2012-03-26 20:01:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Mar 2012 14:12:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Gdybyś miała blaty z wiórowych płyt, wiedziałabyś, że brak
> natychmiastowego ich wycierania (zwłaszcza przy krawędziach)
> może poskutkować puchnięciem.

Nie mam.

> A gdybyś miała wapienne (marmurowe) -- wiedziałabyś, jak łatwo
> je uszkodzić różnymi czyścikami.

Mam granitowe - twarde i zupełnie niewrażliwe na zarysowania i chemię. Nie
wiem, kto madry robi sobie w kuchni blaty z marmuru, w którym nawet sok z
nadgryzionego jabłka potrafi wyżreć dziurę.
--

XL wiosenna

47. Data: 2012-03-26 20:02:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Mar 2012 14:15:05 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Dla mnie też. Podobnie z siarkowodorem wydzielającym
> się w czasie czyszczenia posrebrzanych sztućców.

A kto mądry czyści srebro octem :->
--

XL wiosenna

48. Data: 2012-03-26 20:13:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I desperat. ;)

Ocet ma tę zaletę, ze jest zwykle pod ręką. Ponadto ma wielorakie
zastosowanie - lubię to w nim :-)

http://www.ekorodzice.pl/jak-czyscic-srebrne-sztucce
,51,92,531.html
"
Czyszczenie kryształów i porcelany

Kruche szkło i porcelanę radzimy myć w plastikowej miednicy lub w zlewie,
którego dno jest wyłożone miękkim ręcznikiem. By mieć pewność, że szkło nie
popęka w gorącej wodzie, warto pamiętać, aby wkładać naczynia bokiem, a nie
od dołu! Jeśli chcesz, aby szklane przedmioty wyglądały jak nowe przez
długi czas, myj je w roztworze wody i proszku do pieczenia. Jeśli natomiast
na kieliszkach zauważysz tłuste ślady, dodaj trochę octu do płukania, który
z pewnością sobie z nimi poradzi.
{nazwa}
Naturalny odświeżacz powietrza

Często wyjeżdżasz, a po powrocie do domu wita Cię przykry zapach? Nie musi
tak być! Wystarczy postawić małe naczynie z octem w dowolnym pokoju, a
wszystkie pomieszczenia wypełnią się zapachem świeżości. Jeśli posiadasz
nawilżacz powietrza, możesz dolać do niego niewielką ilość octu i ustawiać
zamiast miski w dowolnym pomieszczeniu. Rozwiązanie to sprawdza się
również, gdy zapraszasz do domu palących gości. Dzięki octowemu
odświeżaczowi zapach dymu tytoniowego nie wsiąka tak w dywany i miękkie
obicia mebli. "

A propos czyszcezenia sreber (również z powyższego linka):
"Wrzuć brudne sztućce do miski z wrzątkiem, której dno wyłożone jest folią
aluminiową, i dodaj 3. łyżki stołowe sody do pieczenia. Srebra należy
moczyć przez minimum 10 min. "
--

XL wiosenna

49. Data: 2012-03-27 00:31:38

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" zovz32xilu32.jqhmkonzvp9b$....@4...net

> A kto mądry czyści srebro octem :->

Nie czyszczę octem. Wkładam do szklanego naczynia folię aluminiową,
wsypuję na nią garść soli drogowej (bo jest tańsza od spożywczej)
i wlewam do tego naczynia ciepłą wodę, po czym wyrzucam to wszystko
gdzieś daleko od siebie, wrzucam tam odtłuszczone sztućce i uciekam.
Po kilku minutach wracam i zabieram to wszystko...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

50. Data: 2012-03-27 16:55:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Mar 2012 02:31:38 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
> gdzieś daleko od siebie, wrzucam tam odtłuszczone sztućce i uciekam.
> Po kilku minutach wracam i zabieram to wszystko...

Ja tak robię (właśnie nawet wczoraj) - ale sodę wsypuję.
--

XL wiosenna

tapetowanie
Jennifer L. Racey Decker AWAITING BIG BLACK PECKER
Oprawy sufitowe 'komputerowe'?
Akumulator do domowej wkrętarki
Zarowka halogenowa LED