przebioe z miesa mielonego

1. Data: 2003-10-14 15:01:51

Temat: Re: przebioe z miesa mielonego
Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Malek" <d...@c...at> napisał w wiadomości
news:KNSib.12790$Lo.198345@news.chello.at...
> Wlasnie przeczytalam watek o przebojach ziemniaczanych i mam pytanie: co
> mozna zrobic z miesa mielonego oprocz kotletow mielonych, nadziewanej
> papryki czy klopsa?
>
> Pozdrawiam
> Kaczucha

a może by tak?
1.zrobić naleśniki
2. mięsko mielone podsmażyć dodając warzywek i troszkę sosu pomidorowego
3. męsko zawinąć w naleśniki
4. ułożyć do żaroodpornego naczynia
5. zalać sosem beszamel
6. zapiec w piekarniku
i 7. smacznego
aneta

1. Data: 2003-10-14 16:36:58

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

A czy można wiedzieć jak nadziewa się cebulę? Czy ją się zapieka z tym
mięsem?
Proszę o kilka wskazówek praktycznych

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-14 16:40:38

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Ja bardzo poproszę o te przepisy na klopsy
Może być nawet jutro. Jak Ci wygodniej.

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-14 17:35:42

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>co mozna zrobic z miesa mielonego

I oprocz tego co juz bylo to jeszcze golabki :)
Pzdr Yenefer

1. Data: 2003-10-14 17:56:46

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Yenefer wrote:

> I oprocz tego co juz bylo to jeszcze golabki :)
> Pzdr Yenefer

nie wiem, czy juz bylo, ale mozna jeszcze zrobic zupe
warzywno-pomidorowa albo grzybowa z kulkami z mielonego miesa. Mieso
miesza sie z jajkiem, mokra bulka, przyprawami, pietruszka i obsmaza
kulki na patelni az brazowe naokolo. Po przelozeniu kulek do zupy nalezy
zalac patelnie woda, zeskrobac przypieczone kawalki i dodac to do zupy.
Naprawde polecam.
MB

1. Data: 2003-10-14 19:24:48

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zarczuk" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> A czy można wiedzieć jak nadziewa się cebulę? Czy ją się zapieka z tym
> mięsem?
> Proszę o kilka wskazówek praktycznych

12 cebul,
25 dag mielonego mięsa,
szklanka ryżu ugotowanego na sypko,
3-4 łyżki oleju,
2 łyżki koncentratu pomidorowego.
pół szklanki śmietany (12%)
kostka rosołowa,
łyżeczka posiekanej natki pietruszki,
mielona papryka,
pieprz i sól
Do mięsa dodać ryż i dość ostro to przyprawić, wymieszać. Cebulę obrać z
łusek zostawić ogonki włożyć do garnka, zalać wrzącą wodą, posolić, chwilkę
gotować. Po wyjęciu ściąć czubki i delikatnie wydrążyć cebule łyżeczką,
napełnić farszem i ustawić ciasno w niskim garnku (szerokim) Dodać olej,
kostkę rosołową, i szklankę wody, dusić na małym ogniu pod przykryciem, aż
cebula będzie miękka, pamiętać o dolewaniu wody. Na końcu dodać koncentrat
pomidorowy i śmietanę. po wyjęciu na talerze posypać natką:-))

Pozdrawiam
Dorunia

1. Data: 2003-10-14 19:31:20

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2003-10-14 at 18:36, Monika Zarczuk wrote:
> A czy można wiedzieć jak nadziewa się cebulę? Czy ją się zapieka z tym
> mięsem?
> Proszę o kilka wskazówek praktycznych

Kiedys-gdzies czytalam, ze zdjac luske, sciac czubek, wydrazyc srodek
tak, zeby zostaly 2-3 warstwy cebuli, wlac do srodka jajo, posolic,
zawinac w folie alu i wsadzic w zar ogniska - w 15-20 minut ma byc
gotowe. No ale to nie z miesem mielonym ;-)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-14 20:04:18

Od: "Beata Księżyk" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kopsiki paprykowe w sosie pomidorowym ze stronki http://www.mniammniam.pl

mięso mielone około 60 dag
dwie średniej wielkości cebule
jajko
4 łyżki tartej bułki
4 czubate łyżki oliwy
garść drobno posiekanej natki pietruszki
dwie czubate łyżeczki słodkiej papryki w proszku
pół łyżeczki ostrej papryki
dwie czubate łyżki przecieru pomidorowego
sól
świeżo zmielony pieprz
szklanka bulionu - może być z kostki rosołowej

cebula - obieram kroję na najdrobniejsze kawałki, na jakie mi się tylko uda.
Wrzucam na połowę rozgrzanej oliwy i cały czas mieszając smażę przez 2- 3
minuty. Cebulę wrzucam do mięsa, dodaję jajko, dwie łyżki tartej bułki,
pietruszkę, sól, słodką paprykę i pieprz oraz dwie łyżki wody. To wszystko
przez chwilę wyrabiam dokładnie. Kiedy wszystkie składniki się połączą i
zmienią w jednolitą masę, robię z niej kulki wielkości orzecha włoskiego.
Kulki obtaczam w pozostałej bułce i smażę na oliwie do zrumienienia. W
garnku zagotowuję bulion i od razu wrzucam do niego usmażone kulki. Bulion
powinien przykrywać wszystkie kulki - jeśli go zbyt mało, dolewam wody.
Dodaję przecier pomidorowy i gotuję potrawę na "wolnym" ogniu około pół
godziny. Sos pod koniec gotowania przyprawiam ostrą papryką, solą i
pieprzem - powinien mieć zdecydowany, ostry smak.

Kulki mięsne z ryżem

60 dag miesa mielonego z indyka
lyżka kaszy mannej
jajko
maly słoik papryki konserwowej
szkl bulionu drobiowego
2 lyzki maki ziemniaczanej
sos sojowy
4 lyzki oleju
zabek czosnku
dymka ze szczypiorkiem
sol pieprz chili i ryz

Czosnek i dymke drobno posiekac. Mieso wyrobic z kasza, jajkiem czosnkiem i
biala czescia dymki, posolic i popieprzyc. uformowac kulki podsmazyc na
oleju. Zalac goracym bulionem. Chwile gotowac. Wrzucic pokrojona w paski
papryke. Dusic 15 minut.Wywar doprawic maka ziemniaczana chilli sosjem
sojowym. Ryz ugotowac i posypac posiekanym szczypiorkiem z dymki.

uff.....

Beata

Szyszki !!!
aspic ring & cold pressed chicken