Przepis na mule lub małże

1. Data: 2003-10-13 20:30:16

Temat: Przepis na mule lub małże
Od: "Irek" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Będę wdzięczny za prosty ale z smakowitym efektem przepis na
przyrządzenie muli lub małży.

1. Data: 2003-10-14 06:07:10

Temat: Re: Przepis na mule lub małże
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2003-10-13 at 22:30, Irek wrote:
> Witam! Będę wdzięczny za prosty ale z smakowitym efektem przepis na
> przyrządzenie muli lub małży.

A jakie masz mule - swieze, czy mrozone? Jak swieze to proponowalabym
tak: 5 szalotek (w ostatecznosci moze byc cebula) i z 8 duzych zabkow
czosnku posiekac drobniutko i udusic na oleju na bardzo miekko. W tym
czasie czyscic mule: wrzucic do zimnej wody, pomiachac reka przez 2-3
minuty, odlac i tak ze 3 razy, wyrzucic otwarte muszle. Jak masz mrozone
to ten fragment pomijasz. Wrzucasz muszle do cebuli, przykrywasz i
dusisz tak z 5 minut. W tym momencie ja odstawiam mule z ognia i
zaczynam w nich grzebac: wywalam zamkniete muszle, z otwartych wylamuje
gorna czesc muszelki, ta z miesem i woda morska wrzucam z powrotem.
Potem dusze jeszcze z 15 minut, sprawdzam, czy dosc slone i juz.

Przepis jest od mojej tesciowej, pychotka.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-14 06:53:53

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam! Będę wdzięczny za prosty ale z smakowitym efektem przepis na
> przyrządzenie muli lub małży.

Witaj,

polecam przepis Makłowicza który już kiedyś podawałam:
http://groups.google.pl/groups?q=mule+group:pl.rec.k
uchnia&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&group=pl.rec.kuc
hnia&selm=b9t18n%241ae%241%40nemesis.news.tpi.pl&rnu
m=1

--
pzdr

sygnaturka strajkuje

1. Data: 2003-10-14 07:16:31

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam! Będę wdzięczny za prosty ale z smakowitym efektem przepis na
> przyrządzenie muli lub małży.

Jeżeli masz małże w skorupkach

1) wyszorować , wyrzucić otwarte
2) na oliwie podgrzać czosnek , seler naciowy (opcja), cebulę (opcja) ,
troche pomidorów (opcja), zioła prow. (opcja)
3) wlać 1/2 szklanki bialego wina
4) wrzucić małże
5) dusić aż się otworzą (7-8 min)
5a) można dodać odrobinę śmietanki (opcja)
6) wyrzucić te które się nie otworzyły
7) jeść ze smakiem

Pozdr

1. Data: 2003-10-14 08:01:05

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Irek wrote:

> Witam! Będę wdzięczny za prosty ale z smakowitym efektem przepis na
> przyrządzenie muli lub małży.

najprostszy jaki znam (ale tylko swieze mule) - wyczyscic skorupy,
wrzucic do rozgrzanego piekarnika i poczekac az sie otworza, wysypac do
misy i podawac z cytryna do skrapiania
do tego swieza bagieta lub ciabata
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-10-14 08:18:56

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bmf25t$800$...@t...icpnet.pl...
> Witam! Będę wdzięczny za prosty ale z smakowitym efektem przepis na
> przyrządzenie muli lub małży.

.......metoda taka jak innych....(czyszczenie, wrzucanie itd).
a dodatki :

- sos z dodatkiem piwa.....Belgowie
- sos z dodatkiem bialego wina ,smietany, cebuli....Francuzi
- sos z dodatkiem pomidorow....Chorwaci
- wlasny sos muli z pietruszka i czosnkiem.....wszyscy

..........wspanialosci

agataw

Sos grzybowy
Czym czuć tanie sery pleśniowe?