przechowywanie surowego ciasta drożdżowego

1. Data: 2012-03-20 11:55:04

Temat: przechowywanie surowego ciasta drożdżowego
Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W jaki sposób przechowujecie (o ile w ogóle) surowe ciasto drożdżowe, takie
jak na pizzę?
Można chłodzić, mrozić bez uszczerbku na "zdrowiu" tegoż ciasta, a
konkretnie drożdży? Wyjdzie potem coś z niego, czy tylko zakalec?
A jeśli chcę przechować np. od rana do popołudnia/wieczora, to czy mogę
zostawić po prostu pod przykryciem na stole czy jest obawa, że wyrośnie tak,
że wylezie z miski? ;-)

N.

2. Data: 2012-03-20 13:04:48

Temat: Re: przechowywanie surowego ciasta drożdżowego
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Mar, 12:55, "Nixe" <n...@n...pl> wrote:
> W jaki sposób przechowujecie (o ile w ogóle) surowe ciasto drożdżowe, takie
> jak na pizzę?

Zamrozić można, albo przechować na krótko w lodówce. Zdarza się, że
piszący o swoich przygodach z pieczeniem wspominają np. o
przechowywaniu wyrobionych i przygotowanych do pieczenia bułkach do
następnego rana w lodówce.

Ja sama ani tego, ani tego nie praktykowałam.

> A jeśli chcę przechować np. od rana do popołudnia/wieczora, to czy mogę
> zostawić po prostu pod przykryciem na stole czy jest obawa, że wyrośnie tak,
> że wylezie z miski? ;-)

Jest. Trzeba ciasto wyrobić od czasu do czasu, żeby usunąć pęcherze
gazu.

Włożyłabym do lodówki raczej.

Ania

3. Data: 2012-03-20 13:14:31

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-20 12:55, Nixe pisze:
> [...]
> A jeśli chcę przechować np. od rana do popołudnia/wieczora, to czy mogę
> zostawić po prostu pod przykryciem na stole czy jest obawa, że wyrośnie

Ciasto możesz zamrozić lekko podrośnięte. Po wyjęciu z zamrażarki
rozmrażasz w temp. pokojowej (kuchennej), pozwolisz mu jeszcze trochę,
podrosnąć i pieczesz.
Jeśli potrzebujesz na kolejny dzień, wtedy nie mroź, tylko wyrób i do
wyrastania zostaw w lodówce, zamiast w kuchni. Ważne jest, by nie
wyrastało w kuchni, a potem do lodówki, tylko od razu po wyrobieniu do
lodówki. W ciągu 10-12 h wyrośnie, jak w cieple. Jeśli masz mniej czasu,
to daj do lodówki, a potem po wyjęciu z niej w cieple podrośnie jeszcze.

4. Data: 2012-03-20 14:07:14

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.03.2012 12:55, Nixe pisze:
> [...]
> A jeśli chcę przechować np. od rana do popołudnia/wieczora, to czy mogę
> zostawić po prostu pod przykryciem na stole czy jest obawa, że wyrośnie

Przechowywać własnoręcznie robionego drożdżowego mi się nie zdarzyło,
ale raz kupiłam gotowe ciasto w sklepie i ono leżało tam sobie w ladzie
chłodniczej, na tacce, zawinięte folia spożywczą. Po przyniesieniu do
domu jak tylko się ciut ogrzało, zaczęło uciekać z tej tacki wszelkimi
nawet najmniejszymi otworami :D

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

5. Data: 2012-03-20 15:10:13

Od: grazyna007 <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A jeśli chcę przechować np. od rana do popołudnia/wieczora, to czy mogę
> zostawić po prostu pod przykryciem na stole czy jest obawa, że wyrośnie

Ciasto na pize czesto przechowuje w lodowce nawet do nastepnego dnia w
postaci gotowej pizzy. Razem z blacha do foliowej torby i do lodowki.
Nastepnego dnia tylko do piekarnika. Jest super.
gSz

6. Data: 2012-03-21 15:23:40

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za dobre rady :)
Przynajmniej nie będę musiała co dwa dni nowego ciasta zagniatać.

N.

zielony barwnik
Sex PERVERT Photography by MarkW.Decker
Nanees F.reebies!!
How can centrifuge be used for laboratory applications and biological research?
Szynka dobrze wyparzona