Re: przechowywanie surowego ciasta drożdżowego

From: Bbjk <b...@q...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: przechowywanie surowego ciasta drożdżowego
Date: Tue, 20 Mar 2012 14:14:31 +0100

W dniu 2012-03-20 12:55, Nixe pisze:
> W jaki sposób przechowujecie (o ile w ogóle) surowe ciasto drożdżowe,
> takie jak na pizzę?
> Można chłodzić, mrozić bez uszczerbku na "zdrowiu" tegoż ciasta, a
> konkretnie drożdży? Wyjdzie potem coś z niego, czy tylko zakalec?
> A jeśli chcę przechować np. od rana do popołudnia/wieczora, to czy mogę
> zostawić po prostu pod przykryciem na stole czy jest obawa, że wyrośnie
> tak, że wylezie z miski? ;-)

Ciasto możesz zamrozić lekko podrośnięte. Po wyjęciu z zamrażarki
rozmrażasz w temp. pokojowej (kuchennej), pozwolisz mu jeszcze trochę,
podrosnąć i pieczesz.
Jeśli potrzebujesz na kolejny dzień, wtedy nie mroź, tylko wyrób i do
wyrastania zostaw w lodówce, zamiast w kuchni. Ważne jest, by nie
wyrastało w kuchni, a potem do lodówki, tylko od razu po wyrobieniu do
lodówki. W ciągu 10-12 h wyrośnie, jak w cieple. Jeśli masz mniej czasu,
to daj do lodówki, a potem po wyjęciu z niej w cieple podrośnie jeszcze.