przedziwny sernik

1. Data: 2001-03-14 09:42:11

Temat: przedziwny sernik
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zblizaja sie Swieta, wiec chcalabym podzielic sie z Wami przepisem na
pyszny, choc nietypowy sernik. Na przepis ten trafilam kiedys w jakims
rolniczym czasopismie /nie pamietam tytulu/

SERNIK PO WEGIERSKU
skladniki:
70 dag twarogu
4 jajka
1 szkl. cukru /ja daje troche mniej/
2 lyzki kaszki mannej

1/2 paczki wafli /andrutow/
10 dag masla

200 ml kwasnej smietany
2 lyzki cukru
sok z 1/2 cytryny

1. Wafle pokruszyc, polaczyc z rozpuszczonym maslem, wymieszac, wylozyc do
tortownicy i wstawic do lodowki, by stezalo.
2.Jajka utrzec z cukrem, do puszystej masy dodac zmielony twarog, utrzec,
dodac kaszke, mozna tez aromat i rodzynki.
3.Piekarnik nagrzac wczesniej do 180 st., na schlodzona mase waflowa wylozyc
mase serowa, wstawic do piekarnika na 30 - 40 min. Gdy widac, ze masa sie
sciela, wystawic ciasto z piekarnika na 20 min.
4.Po tym czasie wylozyc na ciasto mase smietanowa /zmieszana
smietana+-cukier+sok z cytryny? i wstawic do piekarnika na 20 minut.

Po tym czasie ciasto wyjac, przestudzic i schlodzic w lodowce.

Ciasto jest pyszne, a masa serowa smakuje jak krem a nie tradycyjny sernik.
smacznego i pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-03-15 12:20:07

Temat: Re: przedziwny sernik
Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Wafle pokruszyc,

Pokruszyc calkiem, na wiory czy to maja byc kawalki?

a.

1. Data: 2001-03-15 13:01:51

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@r...fm> napisał w wiadomości

> Pokruszyc calkiem, na wiory czy to maja byc kawalki?

Na pyl to raczej nie, ale jak najdrobniej, zbyt duze kawalki nie skleja sie
i spod bedzie sie kruszyl.
Basia

1. Data: 2001-03-15 15:31:57

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie maja byc te wafle? Ile mniej-wiecej wagowo? Wydaje mi sie, ze sa rozne
opakowania.

Pozdrawiam,

Ania R.

1. Data: 2001-03-15 16:06:34

Temat: Odp: przedziwny sernik
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...onet.pl...
> Jakie maja byc te wafle? Ile mniej-wiecej wagowo? Wydaje mi sie, ze sa
rozne
> opakowania.
>
> Pozdrawiam,
>
> Ania R.

Masz racje wafle sa rozne, ja ostatnio mialam takie prostokatne /23 cm na
29/,
wystarczyly 3 sztuki, do tego trzeba podchodzic tak troche intuicyjnie -
pokruszyc ze 3 szt., wsypac na probe do suchej formy, jak zajmuja polowe
miejsca, to wystarczy a nawet moze byc mniej, troche ich "ubedzie", gdy
skleja sie maslem ale i tak nie moze byc ich wiecej niz twarogu.
Pierwszy raz troche sie eksperymentuje a potem juz wszystko wiadomo.

Co do wafli, ktore zostaja nie wykorzystane - u mnie w domu poluje na maz,
ktory opieka je sobie nad palnikiem gazowym i je cos takiego.
Coz, jak to mowia - rozne sa rodzaje zboczen a to na szczescie nie jest
grozne....
pozdrawiam
Basia

#szukam serwisu dotyczacego restauracji w Polsce
Herman - jeszcze raz
olej sezamowy
A propos kuchni bawarskiej
racuszki