przenieść tuje

1. Data: 2000-06-08 10:47:58

Temat: przenieść tuje
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam w prezencie kilka (ok.10) 1,5 metrowych tuj (tuji?). Muszę je tylko
wykopać i przewieźć na swój teren. Teraz pytanie: czym obwiązać bryłę
korzeniową? Czy zwykła folia może być? Robi się to zazwyczj siatką, ale ja
takiej nie posiadam. Nie wiem czy zdążę jednego dnia pojechać, wykopać,
przewiżć i wkopać, więc muszą wytrzymać noc w tej folii.

--
Pozdrawiam_
Edyta Szajnóg

2. Data: 2000-06-08 18:41:59

Temat: Odp: przenieść tuje
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie, ze folia moze byc. Proponuje wykorzustac worki po torfie.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2000-06-09 06:30:13

Temat: Re: przenieść tuje
Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski napisał(a) w wiadomości: ...
>Oczywiscie, ze folia moze byc. Proponuje wykorzustac worki po torfie.

Mozesz zastosowac worki jutowe. Obwiazujesz nimi bryle korzeniowa scisle
dopasowujac, tak, aby w transporcie sie nie rozwalala. Tak zabezpieczone
rosliny mozna jeszcze zadolowac w torfie i trzymac sporo czasu. Potem
wsadzasz w grunt razem z juta, ona juz sama sie w ziemi rozlozy.
Jurek

4. Data: 2000-06-09 06:46:52

Od: "Ewka" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak przy okazji. Spotkałam się z opinią, że tuję należy posadzić tak samo
wzgledem stron świata jak rosła poprzednio. Macie jakieś doświadczenia w tej
sprawie?
Pozdrawiam, Ewka

5. Data: 2000-06-09 07:46:39

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Przyznam, ze nie dbam wcale o to i nie zauwazylem, by jakos radykalnie
cierpialy, choc przesadzalem juz z kilkadziesiat.

Andrzej Opejda
mailto:A...@i...pl
Internetowy Katalog Ogrodniczy - http://www.iko.pl

6. Data: 2000-06-09 09:12:24

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak. Bzdura.

7. Data: 2000-06-10 07:53:16

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> Dostałam w prezencie kilka (ok.10) 1,5 metrowych tuj (tuji?).

Żywotników :-). I już po problemie.
Radę Jerzego Z. można trochę uprościć w związku z brakiem juty :-).
Bryłę korzeniową można okręcić każdą tkaniną z naturalnych, rozkładających
się włókien lnianych lub bawełnianych (stara pościel, koszula nocna). W
zaleceniu Jerzego istotne jest aby materiału użytego do obwiązania bryły nie
zdejmować przed posadzeniem. Zdjęcie przyczyni się do obsypania ziemi z
korzeni.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

8. Data: 2000-08-12 22:45:41

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem przeciwnikiem zakopywania roslin z obwiązana bryłą korzeniowa jutą
czy koszulą nocna sąsiadki.
Własne doświadczenia z roslinami rosnacymi z zawiązanymi bryłami
korzeniowymi nie sa zachęcające.
Zawsze jest to bariera dla rośliny przechodzącej szok po zmianie środowiska
gleby układu wodnego.
Decydujące dla roślin są te najmniejsze korzonki.
Dawne metody oblepianie korzeni krowiencem (kto to pamieta) są bardziej
racjonalne.
Wielcy producenci dla wygody opracowali technologie pakowania drzewek w
worki z materiału typu juta bo w w transporcie jest to szalenie wygodne.
Ziemnia sie nie osypuje. Można przechowywac w wilgotnym torfie. Nie potrzeba
donic. Upakowanie w kontenerze optymalne...... itd.
A że cześć roślin potem słabej rośnie lub pada to też nie zmartwienie
klijent znowu je kupi.
Uszanowanie
Jacek

świerk karłowaty