przepisów szukam

1. Data: 2001-02-06 08:07:08

Temat: przepisów szukam
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Grupowicze.
Może podeślecie jakies przepisy na niebanalne potrawy z mięsa mielonego.
Czekam. Kachna

1. Data: 2001-02-06 08:25:58

Temat: miesko mielone
Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasiek wrote:
> Może podeślecie jakies przepisy na niebanalne potrawy z mięsa mielonego.

Kasiu, podaje nasze ulubione :), ale czy sa niebanalne ... nie wiem ...
"Mielone z niespodzianka" tzn. do srodka kotleta wklada sie np. kosta
zoltego, ostrego sera.
lub
Mielone w kapeluszu pieczarki. nadziewaj tylko wieksze kapelusze, z
malymi za duzo roboty ;)

m.

1. Data: 2001-02-06 12:37:00

Temat: Re: miesko mielone
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

a dziękuje, pieczarki znałam ale te niespodzianki w kotlecikach zapowiadaja
sie obiecująco...
Magda Rzepka napisał(a) w wiadomości: <3...@i...zabrze.pl>...

1. Data: 2001-02-06 13:01:35

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

dodaj jeszcze posiekanej natki pietruchy i bedzie ql:)

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-06 14:48:28

Temat: Re: przepisów szukam
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli kotleciki, to mozna z jajkiem gotowanym na twardo ( polecam polowke
jajka, bo cale trudno oblepic miesem, ktore pozniej w czasie pieczenia spada
z jaja ); z czosnkiem i szczypiorkiem; jesli chcesz zrobic jakas wieksza
sztuke, to mozesz np. pomiedzy 2 warstwy miesa wlozyc warzywa gotowane (
marchew np. )

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-06 15:49:33

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
> Drodzy Grupowicze.
> Może podeślecie jakies przepisy na niebanalne potrawy z mięsa mielonego.
> Czekam. Kachna

U mnie w domu dużym powodzenem cieszą się tzw "ciociokulki". Polegają one na
małych (malutkich) kuleczkach z mięsa mielonego (tylko mięso, jajo i cebula
+ przyprawy) obsmażonych a następnie uduszonych w jarzynach. Jarzyny
dowolne, mogą być z przecierem pomidorowym, wszystko układane warstwami.
Wychodzi tego zazwyczaj strasznie dużo, ale "moim" w to graj ...

Pzdr
Ania

1. Data: 2001-02-06 16:06:34

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>dowolne, mogą być z przecierem pomidorowym, wszystko układane warstwami.
>Wychodzi tego zazwyczaj strasznie dużo, ale "moim" w to graj ...

Nadzwyczajne! Ja robie bardzo podobne rzeczy, oparte na kapuscie
(glownie) - wychodza takie nie zawijane golabki. Ja nie dodaje w
ogole jajka.

Ostatnio zupelnie sie zgapilam z czasem versus kolacja, poszlam
na latwizne (wykopaliby mnie ze szwajcarskiej finishing school..)
zupelna - szarpalam widelcen male kawaleczki miesa mielonego
prosto z pakowania na poszatkowana kapuche, troche cebuli,
marchew w slupki, znow te miesne kawalki (bardzo male one),
jarzyny, posypac roznymi rzeczami (jakas jarzynka, czy co, troche
majeranku, kminku, jakies fixy, troche), pdolac woda dusic. Ja,
poniewaz juz bylam opozniona i glodna, to pierwsza warstwa
kapusty juz sie gotowala, jak ja szarpalam te miesne kawalki. Jak
polewalam gotujaca woda i sokiem z pomidorow, i przykrywalam to
juz mozna bylo zmniejszyc gaz, bo calosc sie ladnie gotowala i w
pol godziny kolacja byla
ciociokulki - nazwa do zapamietania!

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-06 16:11:39

Od: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Drodzy Grupowicze.
> Może podeślecie jakies przepisy na niebanalne potrawy z mięsa mielonego.
> Czekam. Kachna

Proponuje cos co znalazlem w ksiazce pod haslem Hash Beef Curry.
Chyba to juz bylo na grupie, dawno temu.

500 g mielonej wolowiny
2 peczki dymki, w zastepstwie 2 pory
1 czerwona papryka
curry
mleko kokosowe (1 filizanka)
cytryna
liscie kolendry

Papryke obrac ze skory, wyciac gniazdo nasienne, drobno pokroic.
Dymke drobno pokroic (cebulki i natke).

Rozgrzac olej na woku (lub duzej patelni z wysokim brzegiem).
Smazyc dymke i papryke 2-3 minut.
Posypac curry (1 lyzeczka -> 1 lyzka, w zaleznosci od ostrosci).
Zalac mlekiem kokosowym.
Zagotowac.
Posypac starta skorka z cytryny.
Stopniowo dodawac mielone mieso, rozgniatajac widelcem i mieszajac.
Gotowac 3 minuty.
Przed samym podaniem wlac sok z cytryny i drobno pokrojona kolendre.

Szybko sie przygotowuje i ma dosc nieoczekiwany smak.

Smacznego !

Marek

1. Data: 2001-02-06 18:12:07

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

W Hol. dodaja takie wlasnie malenkie obsmazone kuleczki z mielonego do zupy
pomidorowej.

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-06 18:22:00

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Albo cos do zapiekania. Potrzebne:
ziemniaki,
mieso mielone ( lub drobno pokrojona jakas kielbasa, np. salami )
kapusta kiszona
jablka

Ziemniaki ugotowac i zetrzec czy tez zgniesc na pure;
mieso obsmazyc z ulubionymi przyprawami na brazowy kolor;
kapuste - jesli jest zbyt kwasna - oplukac;
jablka obrac, wydrazyc srodki, pokroic w poprzek na plasterki i obsmazyc
lekko na masle na jasny brazowy kolor.

Przygotowac naczynie zaroodporne ( lub jakas inna brutfanke ), natluscic i
obsypac bulka tarta. Nastepnie ukladac warstwami: ziemniaki pure, mieso,
jablka, kapuste. Ilosc produktow zalezy od apetytu i wielkosci naczynia do
zapiekania. Oczywiscie przyprawic do smaku sola, pieprzem itp. Na ostatnia
warstwe posypac bulke tarta.

Zapiekac w temp. ok. 180 - 200 C przez jakies 30 min ( do momentu, az bulka
na wierzchu bedzie miala ladny, brozowo-zloty kolor ).
Jesli ktos nie lubi takich kombinacji z jablkiem, mozna je ominac lub
zastapic np. cebulka czy innym warzywkiem.

Smacznego!

Pozdr.,
Danka

> "kasiek" <k...@w...ps.pl> schreef in bericht

NETYKIETA - czyli sieciowy Savoir - Vivre
potrawa chinska
Likier Benedyktyn
smakowite adresy w intenrecie
Babka ananasowa