przepisy, klasa integracyjna, zmiana szkoły

31. Data: 2006-01-27 05:07:41

Temat: Re: przepisy, klasa integracyjna, zmiana szkoły
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jan 2006 20:48:56 +0100, Xena napisał(a):

> Reasumując - szukam przepisów, które mogą mi pomóc w walce o zapisanie Ani
> do przyzwoitej szkoły poza rejonem.

A u was szkoły nie "biją się" o uczniów?? U nas każda szkoła przyjmie z
pocałowaniem ręki ucznia z innego rejonu po to żeby utrzymać liczbę
oddziałów. Może żaden przepis nie będzie potrzebny i przyjmą Anię bez
problemów. Najlepeij już teraz udaj się do wybranej szkoły i ją zapisz,
przy okazji dowiesz się jak sprawa wygląda.
--
Elżbieta

32. Data: 2006-01-27 07:58:23

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Xena <t...@l...fm> napisał:
> [...]
> że w ogóle takie ruchy sie szykują. Zwykła wywiadówka. Zwykle wszystkie
> klasy mają tego samego dnia i otej samej porze. Zwykle dyrektorka szkoły
> wygłasza jakieś ogólne komunikaty do rodziców w auli. Zatem nik się nie
> dziwił, że zostaliśmy poproszeni do auli. i tam dyrektorka oznajmiła nam te
> rewelacje w skrócie i powiedziała, że w drodze do nas sa viceprezydentka,
> naczelnik i jeszcze jakas paniusia, zapomniałam kto, ale wypowiadała się
> tylko vice. Może wzięła ich jako obstawę, bo bała się, że ją zlinczujemy?

Tak na marginesie dyskusji - mysle, ze zmiana ta nie cieszy tez dyrektorkę
- traci przeciez wlasne stanowisko - ale co ma kobieta mowic przy
wladzach gminy ;-)

> Baba wzięla nas wszystkich z głębokiego zaskoczenia, przekonując nas, że
> skoro tak mało uczniów mamy w szkole to dla nas to lepiej. Poza tym
> powiedziała, że remont basenu, który odbywał się przez ostatnie dwa miesiące
> (jakby się nie dało latem)" to był ze środków związanych z dziećmi
> niepełnosprawnymi, więc o co nam chodzi, powinniśmy się cieszyć, że mamy
> lepiej.

Sa sprawdzane wydatki funduszy unijnych - jak im wyjdzie, ze zaplacili
szkole bez niepełnosprawych - bedą musieli oddac pieniądze.

Pozdrowienia,
Lila

33. Data: 2006-01-27 15:36:31

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):

> A co się dzieje? Tak z ciekawości:)

oj, tak dużo, że az mi się pisac nie chce. Klasa córki tak się
rozbrykała, że uchodzi za najgorszą klasę w dziejach szkoły. Chamstwo i
prostactwo najczystrzej wody. Syn trafił z kolei na kobitę terapeutę (bo
w klasach integracyjnych jest wychowawca i terapeuta), która w życiu
terapeutą nie powinna zostać. Prześladowała biedaka przez 1,5 roku a nam
wmawiano, że dziecko jest nadpobudliwe (jest zupełnie normalne co
stwierdził psycholog). Dopiero jak zobaczyłam ja w akcji na żywo
przejrzałam na oczy (myslałam że syn koloryzuje). Na moją interwencję
odpowiedź dyrektorki była taka, że ta pani ma kwalifikacje a ja nie więc
ona może ocenić sytuację. Pani z kolei stwierdziła że ja kłamię.
Sytuacja jeszcze wcześniejsza (zerówka): syn trafił do jednej klasy z
chłopcem solidnie opóźnionym. Chłopiec dobierał się do Jacka. Mimo
naszych interwencji szkola nie zrobiła nic. Matka chłopca odmowiła
współpracy z psychologiem. W końcu zagroziliśmy dyrektorce, że jeśli nie
ruszy sprawy to przekażemy sprawę do prokuratora. Efekt był taki że w
moim domu pojawił sie najpierw kurator a następnie przyszło wezwanie do
sądu, gdzie dowiedziałam się, że szkoła wystąpiła o ograniczenie mi praw
rodzicielskich (sic!), ponieważ _moje_ (!!!!) dziecko przejawia
nienormalne w tym wieku zachowania seksualne. Oczywiście nikt mi niczego
nie odebrał - zarówno kurator jak i sąd nie znalazł ku temu
najmniejszych podstaw a oskarżenia szkoły uznał (cytuję) za "z palca
wyssane". Szkoła w sprawie nie zrobiła nic więcej, ja dałam spokój, bo
córka mi powiedziała, że syna zaczynają palcami wytykać.
I teraz najpiękniejsze: _ta_szkoła_ma_status_szkoły_z_klasą_!!!!!

--
Elske
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

34. Data: 2006-01-27 18:02:36

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@o...pl> wrote in message
miranka napisał(a):

> A co się dzieje? Tak z ciekawości:)

oj, tak dużo, że az mi się pisac nie chce. (...)
I teraz najpiękniejsze: _ta_szkoła_ma_status_szkoły_z_klasą_!!!!!

Rzeczywiście piękne:(((
Z tymi "szkołami z klasą" faktycznie trzeba bardzo uważać. Kiedy szukaliśmy
gimnazjum dla Adama też nie mogłam się nadziwić, bo okazało się status
"szkoły z klasą" miały nie najlepsze, tylko najgorsze szkoły. Takie, o
których cała dzielnica wie, że to wylęgarnie blokersów, które nic nie mają
dzieciakom do zaoferowania prócz pracowni komputerowej. Za co mają ten
status? Nie mam pojęcia.
A im uważniej się przyglądam, tym bardziej dochodzę do wniosku, że o jakości
szkoły decyduje osoba dyrektora - jaką sobie kadrę dobiera, jakie wprowadza
w szkole zwyczaje, czego wymaga od uczniów i nauczycieli. Jeśli dyrektor(ka)
jest człowiekiem z klasą to i szkoła jest taka - nie z nazwy, tylko
naprawdę:)
Anka

35. Data: 2006-01-27 20:05:54

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Jan 2006 19:02:36 +0100, miranka napisał(a):

> [...]
> w szkole zwyczaje, czego wymaga od uczniów i nauczycieli. Jeśli dyrektor(ka)
> jest człowiekiem z klasą to i szkoła jest taka - nie z nazwy, tylko

święte słowa.
--
Elżbieta

36. Data: 2006-01-28 12:30:36

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" napisała

> święte słowa.

I to nie tylko odnośnie szkół, ale też szpitali, przedszkoli itd. Nie
pierwszy raz się przekonuję, że jaki pan, taki kram.

Małgosia

37. Data: 2006-01-30 07:20:51

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> "medea" <e...@p...fm> wrote in message

> Nikt ich nigdzie nie przydzielał. To, że mają ADHD wyszło dopiero w
szkole.
> Czysty przypadek, ze znalazły się w jednej klasie.

To nie jest czysty przypadek.
Rodzice, którzy mają kłopoty z dzieckiem zapisują je do klasy integracyjnej,
bo takie klasy są mniejsze...
Przypadek, to jest to, że nie podzielili się po równo na dwie klasy.
--
Joanna (syn Michał 19 lat, córka Anna 17 lat)
http://jduszczynska.republika.pl

38. Data: 2006-01-30 07:45:54

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
integracyjnej,
> bo takie klasy są mniejsze...
> Przypadek, to jest to, że nie podzielili się po równo na dwie klasy.

Ale te dzieciaki były w klasie zwyczajnej, nie integracyjnej - w tym cały
problem.
Anka

39. Data: 2006-01-30 18:26:50

Od: "Hermiona" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale przecież jest lepiej:)
> Ja tez się obawiałam, ale w tej chwili jestem bardzo zadowolona:)
> Ania

To zależy na czym polega ta klasa integracyjna. Jest taka w szkole Agatki
i jest wspaniała - ale tam nie ma dzieci opóźnionych, tylko z
niepełnosprawnościami ruchowymi (dziewczynka na wózku, chłopiec z rączką do
łokcia), nie ma tez dzieci z ADHD, które są w innych normalnych klasach, w
tym trafiła się 2 w jednej i tam jest kanał, zwłaszcza, że ich rodzice
uważaja, że to problem szkoły a nie ich....

Pozdrawiam
Kasia

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAH0`1`( ````3S/___R'Y! $```$`+ ````"A`!$```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9B!I0.D*"(JJBL]"[ES,54;#_Y>>P!GF*X*C[
#JSA:!9._
M)>UGZCFC-%34>+4VH;9CTY6%8J7;K_BL-&)96JYZ+0VWR$ E^TU];Z_ENCJ/
M!X:G9R581M@WEC@4. AW=\@UT[:'Z+0D,VE9:<EHMHD("4E'ZABG&0DDNHG:
MQ:=')NFYNAC;M=>Z`DC+&3>7YNO(Z_D;:UM,>S=Z2PP;/'R<F!J
4S&CHYQ?=
MFQPLC0G]UVG\!*?H#,:FQ6?2[(8Y+B>=SJX-['[X-%_/Q-_OCS$
IH,"!! L:
:/(@PH<*%#!LJ_ <QHL2)%"M:O(@Q8X8"`#L`
`
end