przysmak z Włoch

1. Data: 2000-09-28 11:22:33

Temat: przysmak z Włoch
Od: Malgos <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno wróciłam z wakacji we Włoszech gdzie jadłam pyszną szynkę. Nie
jest ona ani wędzona ani gotowana. Dowiedziałam się że dojrzewa sobie w
chłodnym miejscu, niemalże tak jak wino. Czy można ją kupić gdzieś w
Polsce?

Małgoś

1. Data: 2000-09-28 11:56:57

Temat: Re: przysmak z Włoch
Od: a...@m...com.pl (Agnieszka Stańczyk) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-09-28 12:30:44

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Stańczyk <a...@m...com.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych

Do tego co napisała Agnieszka pragnę dodać, że im dłużej
"prosciutto" jest sezonowane tym bardziej jego cena idzie w
górę a i zarazem jakość. Mozna spotkać już szynkę parmeńską
w mniejszej z cen kiedy kupujemy ją np. z kością
przechodzącą przez całą szynkę, ale dosyć kłopotliwym jest
jej wyciągnięcie jeżeli nie mamy pod ręką odpowiednich
narzędzi. Sama selekcja odpowiedniego udźca jest prosta,
jeżeli jest on nieskazitelny i nadaje się do sezonowania to
trafia do dalszej obróbki... jeżeli widać gołym okiem że z
niego nic nie będzie to leci on (udziec) na parę i
wykonywana jest szynka "gotowana" która we włoszech nosi
imię "prosciutto di praga". W chwili kiedy już w trakcie
sezonowania odkryje się na jej powierzchni ewentualne ślady
dyskfalifikujące to jest ona cięta na mniejsze kawałki i
sprzedawana w opakowanych próżniowo woreczkach. Proszę
pamiętać, że zakupujac taką konfekcję (próżniową) w kawałku
posiada ona sporą ilość konserwantów i warto by po otwarciu
opakowania dokładnie powycierać papierem lub bibułą samą
szynkę przed jej krojeniem. A skoro już mowa o
krojeniu....nalezy zawsze żądać pokrojenia w jak najcieńsze
plasterki, wtedy tylko mozna właściwie ocenić jej smak....
Jezeli kiedykolwiek spotkacie się z możliwością kupienia
np. 10 dkg. pokrojonych w plasterki to starajcie się zawsze
"wychwicić" kończący się udziec (szynkę). Ta z końcówki...
jest bardziej czerwona, słodsza i smaczniejsza, tak
przynajmniej widziałem to we włoszech.
Zauważyłem w polsce, ze w kilku supermerkatach rzadko
odcina się grubą pierwszą skórę aż do pierwszej tkanki
tłuszczowej... a szkoda bo potem więcej pracy. Na szynce
parmeńskiej wypalone jest zawsze logo i korona, po czym
łatwo ją poznać.
To ciekawe danie i produkt, kosztowne do tego stopnia, że
do "tradycji" należą kradzieże pojazdów przewożących szynkę
z magazynów do dystrybutorów.
Szkoda, ze nie ma przepisów z "prosciutto" ale byłoby to
jej zmarnowanie z makaronem... .
--
Pozdrawiam - Ryszard Balawajder
www.makaron.pl - www.makaron.ws - www.makaron.it

1. Data: 2000-09-28 12:55:17

Od: Malgos <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za info.
Dokładnie o to mi chodziło.
Ja zajadałam sie świeżą bułeczką z "prosciutto crudo", mozarellą no i
oczywiście pomidorek. Pycha.

Małgoś

1. Data: 2000-09-28 13:02:45

Temat: Re: Przepraszam
Od: Malgos <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś error mojego Netscape.
Małgoś

boczniaki
zajebi....ostra przyprawa
Super Okazja: New Płyta Ceramiczna -500 pln
Salata lodowa
smalec