psychologia dowcipow ;)

1. Data: 2003-10-21 13:29:10

Temat: psychologia dowcipow ;)
Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie takie:

na czym polega to ze opinia w stylu:
1) 'jak rozpoznac po ktorej stronie lozka spi facet?
po skarpetkach',

jest smiesznym dowcipem (o ile ktos tak uwaza
oczywiscie), zas opinia:

2) 'jak rozpoznac po ktorej stronie lozka spi kobieta?
po plamkach na materacu'

jest prymitywnym, chamskim(?) przejawem szowinizmu?

Ciekaw jestem na czym to polega? :)

PS: mnie oba 'dowcipy' wydaja sie _tak_samo glupie,
dlatego wlasnie pytam. ;)

Czarek

1. Data: 2003-10-21 13:44:45

Temat: Re: psychologia dowcipow ;)
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@o...pl>

> [...]
>
> jest prymitywnym, chamskim(?) przejawem szowinizmu?
>
> Ciekaw jestem na czym to polega? :)
>
> PS: mnie oba 'dowcipy' wydaja sie _tak_samo glupie,

Każdy dowcip jest śmieszny gdy jest opowiedziany
właściwym ludziom we właściwym miejscu ;D

Mnie osobiście bardzo "rozbawił" dowcip opowiedziany mi
w czasie pobytu w szpitalu przed mającym nastąpić zabiegiem
chirurgicznym. Otóż pacjent który był już po podobnym zabiegu,
cały szczęśliwy i rozpromieniony pomyślnym przebiegiem
opowiedział mi "najprawdziwszą prawdę". Powiedział tak:
Ty wiesz, że nasz ordynator założył się z innym lekarzem, że jednym
cięciem skalpela otworzy jamę brzuszną i usunie ślepą kiszkę?
No i co?? - pytam zaciekawiony.
No i wygrał zakład. Co prawda pacjent tego nie przeżył - ale co
wprawa to wprawa. A ciebie kto ma operować??
\|/
re:

1. Data: 2003-10-21 13:51:58

Od: "Edyta" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> jest prymitywnym, chamskim(?) przejawem szowinizmu?
>
> Ciekaw jestem na czym to polega? :)
>
> PS: mnie oba 'dowcipy' wydaja sie _tak_samo glupie,

Bo są głupie...
i dla niektórych śmieszne..
ale może w nich właśnie o to chodzi?!
Edyta

1. Data: 2003-10-21 15:49:14

Od: Paweł Niezbecki <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet
> [...]

> jest prymitywnym, chamskim(?) przejawem szowinizmu?
>
> Ciekaw jestem na czym to polega? :)
>
> PS: mnie oba 'dowcipy' wydaja sie _tak_samo glupie,

Oba sa takie sobie, ale drugi faktycznie odebrałbym jako trochę bardziej z
grubej rury, bo po pierwsze odwołuje się do fizjologii, a nie przynajmniej
stereotypu, a po drugie do zjawiska, na które kobieta nie ma wpływu (tzn.
oczywiście na sam okres, a nie na zabezpieczenie się przed jego skutkami).

A śmianie się z czegoś, na co obśmiewany nie ma wpływu, przypomina trochę
śmianie się z chromego, który utyka.

P.

1. Data: 2003-10-21 17:44:33

Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Niezbecki" w wiadomości news:bn3kiv$27lk$1@foka.aster.pl napisal(a):

> po drugie do zjawiska, na które kobieta nie ma wpływu

Tez o tym myslalem, ale teraz przypomnialy mi sie dowcipy np. jakajacych
sie, ktore bywaja calkiem dobre ;-)

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

1. Data: 2003-10-22 12:04:26

Od: "oscar" <o...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> 2) 'jak rozpoznac po ktorej stronie lozka spi kobieta?
> po plamkach na materacu'
>
> jest prymitywnym, chamskim(?) przejawem szowinizmu?

Mysle ze to o kobiecie jest rozpoznawane jako bardziej prymitywne i
chamskie, dlatego ze dotyka spraw, ktore kultura (bardzo slusznie zreszta)
stara sie eliminowac i chowac pod stol.
A dlaczego stara sie chowac pod stol?
Zeby nie stawiac w niezrecznej sytuacji kobiet.
No dobra, ale dlaczego kobiety mialyby sie wstydzic, kiedy np mezczyzni o
tym mowia ?
Nie wiem. Ale skoro na naszej kulturze sie wstydza, to znaczy ze ma to
jakies znaczenie i sens :)
Tylko nie wiem jaki :))

oscar

1. Data: 2003-10-22 21:16:26

Od: "Lucjan" <l...@B...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oscar" <o...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> No dobra, ale dlaczego kobiety mialyby sie wstydzic, kiedy np mezczyzni o
> tym mowia ?
Dobre pytanie.

Odpowiedz pewnie ma cos wspolnego z tradycyjną nieczystoscia kobiety w tymze
okresie (nomen omen)
a ta ma oczywiscie zrodlo w biologii (podatnosc na infekcje etc.)

Pozdrawiam
Lucjan

1. Data: 2003-10-23 20:44:03

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

oscar napisał:

> [...]
> tym mowia ?
> Nie wiem. Ale skoro na naszej kulturze sie wstydza, to znaczy ze ma to

Bo tego nie kontrolują - teoretycznie [bo praktycznie mogły się
odpowiednio "ubrać"] nie jest to ich wina.

A co do skarpetek - znałem dwie Panie, które zakładały na noc, bo im
nogi marzły - jak rozumiem miejsce spania faceta, to to, spod którego
skarpetki nie wystają. ;)

Flyer
ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

1. Data: 2003-10-23 23:22:02

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer:
> ... jak rozumiem miejsce spania faceta, to to, spod którego
> skarpetki nie wystają. ;)

Niezupelnie.
Raczej chodzi o strone po ktorej leza rzucone np pod krzeslem...
chyba. ;)

Czarek

1. Data: 2003-10-24 20:09:01

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet napisał:

> Flyer:
>
> Niezupelnie.
> Raczej chodzi o strone po ktorej leza rzucone np pod krzeslem...
> chyba. ;)

Eeee, to u mnie stoją pod kaloryferem. ;)

Flyer
ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

było rebirthing teraz stunning
Mowa ciala - linki do stron.