pszczelarstwo

1. Data: 2002-05-06 11:20:02

Temat: pszczelarstwo
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Poszukuję wiadomości na temat budowy ula dadanowskiego.

Dlaczego nie ma grupy pszczelarskiej?

Pzdr.
Smiech

2. Data: 2002-05-06 11:47:09

Temat: Re: pszczelarstwo
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
>
> Poszukuję wiadomości na temat budowy ula dadanowskiego.
>
> Dlaczego nie ma grupy pszczelarskiej?
>
> Pzdr.
> Smiech

Czesc,

ul dadanowski kojarzy mi sie tylko z dadaizmem.
Na prawde chcesz sam cos takiego zmajstrowac?
Taniej przeciez kupic gotowy ul.
To tyle moja odpowiedz- teraz pytanie.
Czy sa jakies gatunki pszczol miodnych, ktore beda zyc bez specjalnej
opieki?
Nie musza dawac miodu ale nie moga wymagac podkarmiania i innej
takiej pielegnacji.

Pozdr.

D.P.

3. Data: 2002-05-06 13:23:09

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Darek Pakosz

> [...]

>opieki?
>Nie musza dawac miodu ale nie moga wymagac podkarmiania i innej

Mam u siebie na dzialce ul Dadanta z nadstawka,trzeba by bylo zmierzyc
ramki.
Ja wpakowalem go w taki domek goralski ,przez kilka lat siedzialy w nich
pszczoly ,mialy warunki lepsze niz ja sam.
Niestety Darku obecne pszczoly; juz mieszance nie beda zyly bez opieki
,trzeba wycinac mateczniki by sie nie roily i od 10 wrzesnia dokarmiac ,gdyz
w tym okresie jest malo pozytku.Ale najgorsza sprawa jest >>waroza<< choroba
pszczol ktora jest przeklenstwem wszystkich pszczelarzy. Z jednego Dadanta
podobno ktos osiagnal rekord w ciagu sezonu okolo 100 l miodu. Przy malej
opiece mozna osiagnac okolo 15 litrow miodu z jednego pnia. Dla ciekawostki
jedna rodzina w pelni sezonu posiada okolo 30-do 40 tys.pszczol ktore musza
byc oznakowane Twoimi incjalami D.P na skrzydelkach nie liczac trutni, je
oznacza sie inaczej,ale to juz na priv.
Jednoczesnie musisz liczyc sie z zakupem MATKI pszczelej unasiennionej lub
nieunasiennionej.Dla nieunnasiennionej nalezy zrobic trutowisko.
W akcie kopulacji uczestniczy najsilniejszy truten ,ktory niestety ten akt
przyplaca smiercia.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich gdzie miesci sie 6 uli
warszawskich i jeden ul dadanta.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

szkółki,sklepy