ptaki

1. Data: 2004-09-30 20:07:00

Temat: ptaki
Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zima się zbliża wielkimi krokami, wiem ,że to dopiero początek jesieni i
będzie jeszcze cudna jesienna pogoda, ale:
nazwisko moje zobowiązuje i muszę troszczyć się o krewnych, dlatego tak
sobie myślę, że:
1. karmniki to dobrze byłoby teraz zbudować
2. nasiona czy jakąś inną karmę teraz zebrać
3. wybrać miejsce na ustawienie karmnika
4. i jeszcze coś komuś na pewno do głowy przyjdzie

dlatego mam parę pytań:
1. czy karmniki muszą być zadaszone ?
2. jeśli tak, to na jakiej wysokości ?
3. czym najlepiej karmić: chlebem, okruchami ciasta, słonecznikiem, karmą
dla kanarków itp.
4. na jakiej wysokości karmniki postawić, bo kotków w okolicy nie brakuje?
5. czy ktoś ma jeszcze jakieś inne dobre rady?

pozdr śpiewająco
Ania

--
chcesz napisać na priv usuń no.spam z adresu

http://ania.org.pl
mapa grupy pl.rec.ogrody
www.ogrody.agrosan.pl/mapa

2. Data: 2004-09-30 20:10:13

Temat: Re: ptaki
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cjhovd$jep$1@atlantis.news.tpi.pl Ania Onet
<a...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał(a):

> 4. na jakiej wysokości karmniki postawić, bo kotków w okolicy nie
> brakuje?

Hejka. Na początek wytłuc koty. :-D

> 5. czy ktoś ma jeszcze jakieś inne dobre rady?

Iść na grzyby, bo na dokarmianie jeszcze czas. :-)
Pozdrawiam wczesnojesiennie

3. Data: 2004-09-30 20:15:26

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
>[ciach]
> >
> Iść na grzyby, bo na dokarmianie jeszcze czas. :-)
> Pozdrawiam wczesnojesiennie

na grzyby do lasu? za daleko
kotków nie wytłukę, nie po to z nim po lekarzach jeździłam, bym teraz tłuc
miała, jeszcze się spocę ;-)

pozdr
Ania

4. Data: 2004-09-30 21:36:55

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 4. na jakiej wysokości karmniki postawić, bo kotków w okolicy nie brakuje?
> 5. czy ktoś ma jeszcze jakieś inne dobre rady?

Ptaki karmię dopiero jak mocno zmrozi ziemię ,albo śnieg przysypie ,bo
radzą sobie i zbierają nasiona i robactwo ,dlatego wcześniej nie polecam
karmienia.
Woreczki po cebulkach napycham ugotowaną kaszą i wieszam na drzewie
,słoninkę kupuję ze skórą , w karmnik zadaszony sypię słonecznik.
Staram się tak wszystko umieścić tak, aby koty niedosięgły.

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2004-10-01 17:27:26

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dlatego mam parę pytań:
> 1. czy karmniki muszą być zadaszone ?
Oczywiście że zadaszone,bo ptaki nie jedzą nasion zmieszanych ze
śniegiem i po zamieci zawsze muszę "pakunek" usuwać. U mnie sprawdzają się
takie czterospadowe bo pojemne w użytkowników.

> 2. jeśli tak, to na jakiej wysokości ?
Mój ma 40 x 40 cm. Szparka na ptaszka jest jakieś 12 cm.

> 3. czym najlepiej karmić: chlebem, okruchami ciasta, słonecznikiem, karmą
> dla kanarków itp.
Najlepiej schodzi słonecznik 80 %, trochę owsa 15% a najmniej prosa 5%.
Słonecznikiem zajadają się praktycznie wszystkie odwiedzające mnie ptaki :
sikory ( 5 gatunków), gile, jeniołuszki, pokrzewki, rudziki, kopciuszki,
sosnówki, cierliki, grubodzioby, dzwońce, szczygły, czyżyki, makolągwy oraz
wszędobylskie wróble i sójki. Sóje jakbym jej nie przywiązała i tak kradną
słoninę ... eh !

> 4. na jakiej wysokości karmniki postawić, bo kotków w okolicy nie brakuje?
Karmnik usadowiony jest na skraju poręczy tarasu i koty są tam częstymi
gośćmi, ale ponieważ jest na otwartej przestrzeni (co ważne wg mnie) nie
udało im się jeszcze ani razu podejść ptaków.

> 5. czy ktoś ma jeszcze jakieś inne dobre rady?
Lepiej usadowić go w miejscu Tobie najdostępniejszym. Zacznij dokarmiać gdy
spadnie śnieg a ptaki zaczną częściej siadać na parapetach. Jest to
niesamowita frajda patrzeć jak takie drobniutkie stworzonka cisną się do
Twojej stołówki :-D

> pozdr śpiewająco
> Ania

Serdecznie Miłka

6. Data: 2004-10-01 23:58:45

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

Szparka na ptaszka jest jakieś 12 cm.

a ile ma przeciętny ptaszek?

moon

7. Data: 2004-10-02 00:02:30

Od: "Lupinus " <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszędobylskie wróble i sójki. Sóje jakbym jej nie przywiązała i tak kradną

A gdzież to szanowna koleżanka mieszka że zimą w karmniku pojawiają się
cierliki, pokrzewki, kopciuszki? Chętnie zimą popatrzyłbym jak wcinają.

8. Data: 2004-10-02 07:24:50

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzież to szanowna koleżanka mieszka że zimą w karmniku pojawiają się
> cierliki, pokrzewki, kopciuszki? Chętnie zimą popatrzyłbym jak wcinają.

Na skraju lasów mieszanych ...
Tych akurat jest najmniej, ale zdarzają się, widziałam też krzyżodzioby
sosnowe i świerkowe !!!

Serdecznie Miłka

9. Data: 2004-10-02 07:28:38

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miłka wrote:
>
> Szparka na ptaszka jest jakieś 12 cm.
>
> a ile ma przeciętny ptaszek?
>
> moon

Daszek jest sporo wysunięty poza obręb podstawki z ziarnem, tak że w
rezultacie widoczna jest niewielkia szparka w i ptak wlatuje łukiem do góry.
Niestety nie przeszkadza to kotom żeby tam przesiadywać ... tyle tam ptasich
zapachów ;-)

Serdecznie Miłka

10. Data: 2004-10-02 08:50:45

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <l...@w...pl>

Szparki to raczej dla nietoperzy są dobre, ptaszki wola dziurki.

> a ile ma przeciętny ptaszek?

Jak już zmierzysz to podaj wymiary.
;-)
--