pyry sól i szybkowar

1. Data: 2011-02-04 13:38:24

Temat: pyry sól i szybkowar
Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wrażenie, że ziemiaki z szybkowaru są mniej słone.
Czyżby w krótszym czasie mniej zdążą zaabsorbować?
(z 1,5cm wody, 7miut) - ugotowane 'na gładko' (chyba związane jest to ze
sposobem, w jaki skrobia się rozpada/przetwarza (?)).
Zuważyłam też, że są słodkawe (skrobia w cukier się zaminienia podczas
gotowania?) - może dlatego są 'mniej słone'?

2. Data: 2011-02-04 14:04:04

Temat: Re: pyry sól i szybkowar
Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

lamia wrote:

> [...]
> Zuważyłam też, że są słodkawe (skrobia w cukier się zaminienia podczas
> gotowania?) - może dlatego są 'mniej słone'?

A może jednak były przemrożone troszkę? Wtedy nabierają słodyczy,
szybciej się gotują, ciężko je dosolić, ale i wygląd też mają jakiś taki
"inny"

Pozdrawiam!
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
N:54°22'18" E:19°49'31" jid:panta_rei(at)jabber.org

3. Data: 2011-02-04 15:16:42

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"panta_rei" <s...@g...com> wrote in message
> A może jednak były przemrożone troszkę? Wtedy nabierają słodyczy,
jak każda jażyna/zielenina z marketu (cały rok).

> szybciej się gotują, ciężko je dosolić, ale i wygląd też mają jakiś taki
> "inny"
taki bardziej szklisty (wg mnie ładny).

4. Data: 2011-02-04 15:33:13

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> jak każda jażyna/zielenina z marketu (cały rok).

Nie każda jarzyna (a raczej warzywo). Markety sporo importują.

> taki bardziej szklisty (wg mnie ładny).

Czyli jednak przemrożone. Dzień, dwa później ładna szklistość może zamienić
się w brzydką brunatność i ziemniaki zgniją.

JBP

5. Data: 2011-02-04 16:14:22

Od: panta_rei <j...@c...to.znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.02.2011 lamia <l...@o...pl> napisał/a:
> "panta_rei" <s...@g...com> wrote in message
> jak każda jażyna/zielenina z marketu (cały rok).

> taki bardziej szklisty (wg mnie ładny).

Dokładnie to miałem na myśli ;-)

Pozdrawiam!

6. Data: 2011-02-04 16:20:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Feb 2011 16:14:22 +0000 (UTC), panta_rei napisał(a):

> Dokładnie to miałem na myśli ;-)
>
> Pozdrawiam!

Jak dla mnie - gotowane ziemniaki mają być puszyste, nie szkliste. Szkliste
mogą być tylko w zapiekance lub sałatce.

7. Data: 2011-02-04 19:27:07

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JBP" <t...@o...pl> wrote in message
> Nie każda jarzyna (a raczej warzywo). Markety sporo importują.

w ilości stosownie dużej, aby koniecznie były zabiegi trwałego
przechowywania
kilka razy widziałam wynosili nowe kontenery to badyle (warzywa/osoce) były
mega zimne
nie obchodzi mnie ile stopni aplikują - na bank tyle żeby naturalna flora
bakteryjna badyli je opuściła
i potem właśnie to gnije

ile razy porównałam trwałość tego samego tak samo wyglądającego badyla z
małego sklepu a z marketu / sklepu typu 'dronka'. można się zdziwić właśnie
w sezonie też, (chyba że któś notorycznie korzysta z marketowych i utracił
kontrolę nad właściwościami produktów).

8. Data: 2011-02-04 19:46:00

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ile razy porównałam trwałość tego samego tak samo wyglądającego badyla z
> małego sklepu a z marketu / sklepu typu 'dronka'. można się zdziwić

Z tym się zgadzam. Małe sklepy/stragany nie mają miejsc na przechowywanie,
dlatego obrót towarem jest u nich szybszy, częściej dowożą "świeże". Choć z
tą świeżością w małych też bywa różnie. Jeśli kupują w hurtowni, Makro,
Selgrosie, czas i warunki przechowywania są podobne. Ponadto małe sklepy i
stragany wyłączają energię elektryczną na noc, w dzień wystawiają nieco
towaru przed sklep - co sprzyja przemarzaniu.

JBP

9. Data: 2011-02-04 23:34:52

Temat: trzecie życie badyla (Re: pyry sól i szybkowar)
Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JBP" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
> są podobne. Ponadto małe sklepy i stragany wyłączają energię elektryczną
> na noc, w dzień wystawiają nieco towaru przed sklep - co sprzyja

no tego nie wzięłam pod uwagę - że oni kupują od molochów
kurdę no, jak tu się bronić przed badylarską padliną
koniec świata, karrrambaaaa

10. Data: 2011-02-05 04:30:45

Temat: Re: trzecie życie badyla (Re: pyry sól i szybkowar)
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"lamia" <l...@o...pl> wrote in message
> "JBP" <t...@o...pl> wrote in message
>
> no tego nie wzięłam pod uwagę - że oni kupują od molochów
> kurdę no, jak tu się bronić przed badylarską padliną
> koniec świata, karrrambaaaa

Jeździć na giełdę lub kupować w małych miastach na targach.

automat do chleba i faworki...
czeski "pepr zeleny v nalevu"
automat do chleba raz jeszcze
kwiaty