pyt. o marynowane grzyby

11. Data: 2005-10-03 10:34:23

Temat: Re: pyt. o marynowane grzyby
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Oct 2005 12:17:13 +0200, "Basia" <b...@o...pl>
wrote:

>jak na razie mam obgotowane maluskie podgrzybki i dzis musze je w sloiki
>zaladowac no i inspiracji szukam...
>
>pozdrawiam
>Basia

Ja do inspiracji to sie chyba za bardzonie nadaje, bo ja
wlasciwie zawsze wszystko na oko, grzybki zawsze wole troszke
bardziej octowate niz lagodne, wiec popijam ten ocet, popijam,
jak robie jakies grzybki (w ostatnich latach zdarzalo mi sie to
jedynie w warunkach mocno polowych- nad jeziorem. ale jeszcze
zyje, wiec chyba ok - zadnych wymyslnych elementow tam nie
bylo....za to cebulki w occie to tu juz eksperymentowalam
bardziej...ale byly nietrwale cebulki. Glownie przez to, ze
zakwaszalam octem i cytryna

Pierz, ze wspomnieniami robienia ploughman's lunch dla 40 paru
osob, gdzie ambitnie przygotowalam wlasnie male cebulki
marynowane....po jakims czasie zaczelam je liczyc na sztuki, bo
zupelnie nie wiedzialam czy takie np kilo dla 40 osob wystarczy
K.T. - starannie opakowana

12. Data: 2005-10-03 14:14:03

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Powtarzam - w marynatach środkiem konserwującym jest ocet. Marynowanie
> polega na konserwacji octem. Jak go zbytnio rozcieńczysz, to oczywiście
> marynata może się popsuć.

Kwas octowy a własciwie jego wodny roztwór, onegdaj 10 obecnie 6-ścio
lub 8-mio procentowy najczęściej. O czym nalezy pamietać przy robieniu
przetworów według starych przepisów.
pozdr. Jerzy

13. Data: 2005-10-03 15:22:17

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy pasteryzujecie grzyby marynowane? Znaczy obgotowane grzyby ułożone
> słoikach i zalane marynatą? Wydaje mi się, że podczas pasteryzowania
> marynata robi się "śluzowata", ale jeśli tylko zaleję grzyby marynatą
> (wystudzoną) i zamknę słoiki to jaka będzie ich trwałość?

Nie, nie pasteryzuję.

Pzdr
Paweł

cukinia na slodko
Zwierzożerstwo to nekrofagia.
jaka marynata?
najlepsza jest świerza wątróbka- bardzo krwista
krew zwierzęca i ludzka jest najlepsza świerza