Jaki sos do placków ziemniaczanych - RATUJCIE przepisem

1. Data: 2005-10-03 08:46:05

Temat: Jaki sos do placków ziemniaczanych - RATUJCIE przepisem
Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam do nakarmienia 8 facetów - mają do tego posłużyć mi placki ziemniaczane.
Nie mam za dużego doświadczenia w robieniu tychże.
PORATUJCIE !
Jaki sos mam do nich dać? Jak go zrobić?
Proszę was o radę i jakiś w miarę łatwy przepis...

Zrozpaczona i zatrwożona
Ewa

2. Data: 2005-10-03 08:58:12

Od: "Atunia " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz, u mnie mąż mnie "zaraził" maczanką czosnkową. Ale to dla wytrzymałych.
Za to zdrowe bardzo (przy założeniu zdrowej wątroby oczywiście). Wyciska się
czosnek, rozciera z solą, zalewa odrobiną oliwy z oliwek i wrzątkiem. I w tym
się macza placki ziemniaczane. A u mnie w domu to się jeszcze te placki robiło
z odrobiną startego żółtego sera, bardziej chrupiące wychodziły.
Z normalniejszych sosów to wydaje mi się, że jakieś na bazie śmietany, można
nawet samą śmietanę podać.

Pozdrawiam
Atunia

3. Data: 2005-10-03 08:58:56

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa napisał:

> [...]
> PORATUJCIE !
> Jaki sos mam do nich dać? Jak go zrobić?
> Proszę was o radę i jakiś w miarę łatwy przepis...

Sosem ich pewnie nie zaspokoisz, zrób do tych placków gulasz, średnio
pikantny. Dobry jest cielęcy, ale mogłabyś zbankrutować, starczy wołowy
lub wieprzowy. Może być coś podobnego do gulaszu z grzybami oprócz męsa.
W ostatczności, jesli są weganującymi wegetarianami, polej duszonymi
grzybami. Leśnymi, a nie pieczarkami.

Jeśli z gulaszem, to kiszone (małosolne?) ogórki, jesli z grzybami,
niekoniecznie jarzyna.

Wszystkie przepisy łatwo znajdziesz, bo nie są to potrawy wymyślne.
--
pa, Basiabjk

4. Data: 2005-10-03 09:00:40

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <0...@n...onet.pl>,
"Ewa" <e...@o...pl> wrote:

> [...]
> PORATUJCIE !
> Jaki sos mam do nich dać? Jak go zrobić?
> Proszę was o radę i jakiś w miarę łatwy przepis...

Kwaśna śmietana.

Władysław

5. Data: 2005-10-03 09:14:15

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@o...pl> wrote in message
> [...]
> PORATUJCIE !
> Jaki sos mam do nich dać? Jak go zrobić?
> Proszę was o radę i jakiś w miarę łatwy przepis...
Witam
Najsmaczniejszy to placek po cygansku
Jest to potrawa podawana w pólnocnej Polsce, pod nazwami, placek po
cygańsku, placek węgierski. Okragły placek wykonany wg przepisu - placki
ziemniaczane- ułożyc na talerzu. Na placek nałożyć właściwą porcję gulaszu,
placek zwinąć przez pół, i podlać z wierzchu gulaszem.
Gulasz
Mieso np wieprzowina lopatka
Mięso opłukać, pokrajać w kostkę, posolić, obrumienić na patelni z cebulą.
Przełożyć do naczynia, zalać małą ilością wody, dodać pół łyzeczki ostrej
mielonej papryki, łyżeczkę słodkiej czerwonej papryki i dusić pod
przykryciem. Gdy mięso będzie miękkie, dodać śmietanę. Mozna dodac
pomidorow - koncentrat.
Placki:
1,5 kg ziemniakow
cebula
120g maki
jajo
Ziemniaki zetrzeć razem z cebulą, ja robie to w sokowirowce i łączę sok
ziemniaczany z masą. Dodać jajo, mąkę trochę soli i wymieszać.Smażyć na
gorącym tłuszczu. Jest to przepis na 6 placków słonecznych. Placki pieczemy
okrągłe, o średnicy 20 cm. Na jeden placek ok 340g surowego ciasta, po
usmażeniu waga placka - 240g.

Fotka potrawy:
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/placeksloneczny.
jpg
pozdr
MarekF

6. Data: 2005-10-03 09:26:31

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

maf napisał(a):
> [...]
>
> Witam
> Najsmaczniejszy to placek po cygansku
> Jest to potrawa podawana w pólnocnej Polsce, pod nazwami, placek po

ta Potrawa to ma chyba z 10 nazw...
placek zbojnicki...
jadlo drwala...
Marsjasz

7. Data: 2005-10-03 09:28:40

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Dziękuję wam bardzo :)
Myślę że taka grupa zgłodniałych facetów to zadowoli się najbardziej tym
plackiem po cygańsku :) Sama miałam okazję spróbować i bardzo mi smakował :)
Po podaniu samej kwaśnej śmietany pewnie by mnie przechrzcili ;)

Dziękujęza pomoc i pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2005-10-03 09:48:49

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <0...@n...onet.pl>, e...@o...pl
wrote:

> [...]
> plackiem po cygańsku :) Sama miałam okazję spróbować i bardzo mi smakował :)
> Po podaniu samej kwaśnej śmietany pewnie by mnie przechrzcili ;)

Jedliby, aż by im się uszy trzęsły i napchaliby się do wypęku. Placki
katoflane i kwaśna śmietana są bardzo sycące. Czasem daję jeszcze do
tego śledzia.

Władysław

9. Data: 2005-10-03 10:06:08

Od: "Pin&Mar" <pi23atWp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ta Potrawa to ma chyba z 10 nazw...
> placek zbojnicki...
> jadlo drwala...
> Marsjasz

hehe ,a najlepsze jest to ze zbojnicki od wegiersksiego rozni sie jeno
smietana i papryka

10. Data: 2005-10-03 14:14:39

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> Czasem daję jeszcze do
> tego śledzia.

To już lekka przesada. IMO oczywiście.

Pozdrawiam
Ewa

pyt. o marynowane grzyby
cukinia na slodko
Zwierzożerstwo to nekrofagia.
jaka marynata?
najlepsza jest świerza wątróbka- bardzo krwista