pyt. o marynowane grzyby

1. Data: 2005-10-03 08:03:09

Temat: pyt. o marynowane grzyby
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy pasteryzujecie grzyby marynowane? Znaczy obgotowane grzyby ułożone w
słoikach i zalane marynatą? Wydaje mi się, że podczas pasteryzowania
marynata robi się "śluzowata", ale jeśli tylko zaleję grzyby marynatą
(wystudzoną) i zamknę słoiki to jaka będzie ich trwałość?
A może jakieś sprawdzone przpisy na marynowane leśne grzyby?

pozdrawiam
Basia

2. Data: 2005-10-03 08:18:02

Temat: Re: pyt. o marynowane grzyby
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dhqok7$57l$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Basia" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
> (wystudzoną) i zamknę słoiki to jaka będzie ich trwałość?
> A może jakieś sprawdzone przpisy na marynowane leśne grzyby?

We wszelkich marynatach środkiem konserwującym jest ocet.

Władysław

3. Data: 2005-10-03 08:24:09

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> We wszelkich marynatach środkiem konserwującym jest ocet.

ale grzybów nie zalewa się "żywym" octem, ale rozcieńczonym i z dodatkiem
cukru, stąd moje pytanie, czy jest to wystarczające, czy jednak pasteryzacja
wskazana, żeby grzyby mogły postać ok. jednego roku.

pozdrawiam
Basia

4. Data: 2005-10-03 08:59:09

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dhqps3$aai$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Basia" <b...@o...pl> wrote:

> ale grzybów nie zalewa się "żywym" octem, ale rozcieńczonym i z dodatkiem
> cukru, stąd moje pytanie, czy jest to wystarczające, czy jednak pasteryzacja
> wskazana, żeby grzyby mogły postać ok. jednego roku.

Powtarzam - w marynatach środkiem konserwującym jest ocet. Marynowanie
polega na konserwacji octem. Jak go zbytnio rozcieńczysz, to oczywiście
marynata może się popsuć.

Władysław

5. Data: 2005-10-03 09:03:50

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia napisał:

> [...]
> (wystudzoną) i zamknę słoiki to jaka będzie ich trwałość?
> A może jakieś sprawdzone przpisy na marynowane leśne grzyby?

Przepisów jest wiele. Mam kilka sprawdzonych. Ale nie wiem, czy lubisz
bardzo kwaśne, czy lekko, czy z cebulą i dużą ilością przypraw, czy nie.
Czy słodkawe...
Jeśli robię bardzo lekko zakwaszane, pasteryzuję, jeśli mocno kwaśne,
nie. Wydaje mi się, ze glutowatość, która mi zresztą nie przeszkadza,
bierze się z gatunku grzybów, a nie z pasteryzowania, ale jakos
specjalnie nie wnikałam. Zawsze je możesz przepłukać przed jedzeniem.
--
pa, Basiabjk

6. Data: 2005-10-03 09:04:44

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
pasteryzacja
> wskazana, żeby grzyby mogły postać ok. jednego roku.

Moja babcia uzuwała 6% octu bez rozcieńczania..i generalnie robiła takie
kwasniejsze grzybli...mogły potem bardzo długo stac...

poza tym jak sie zaleje ciepła zalewa to słoiki sie zamkną szczelnie..

Marek

7. Data: 2005-10-03 09:26:26

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepisów jest wiele. Mam kilka sprawdzonych. Ale nie wiem, czy lubisz
> bardzo kwaśne, czy lekko, czy z cebulą i dużą ilością przypraw, czy nie.
> Czy słodkawe...

coś po środku - znaczy średnio kwaśne, żeby nie wykręcało twarzy na drugą
stronę i jednoczesnie lekko słodkawe a nie wytrawnie kwaśnie.
Ale mam życzenia;-)

pozdrawiam
Basia

8. Data: 2005-10-03 10:13:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Oct 2005 10:24:09 +0200, "Basia" <b...@o...pl>
wrote:

>ale grzybów nie zalewa si? "?ywym" octem, ale rozcie?czonym i z dodatkiem
>cukru, st?d moje pytanie, czy jest to wystarczaj?ce, czy jednak pasteryzacja
>wskazana, ?eby grzyby mog?y posta? ok. jednego roku.
>
>pozdrawiam
>Basia

Ale na pewno musi byc tego octu na tyle duzo, zeby zakonserwowac
- to jest pewnie troche tak, jak z soleniem - trzeba duzo soli
dodac, zeby jarzyn zasolonych szlag nie trafil...jak za duzo
wody/cukru to marynate szlag trafi, jak za duzo octu to tylko
troche twarz wykreci , ale innej krzywdy nie zrobi.

pierz
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-10-03 10:14:55

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Oct 2005 10:03:09 +0200, "Basia" <b...@o...pl>
wrote:

>Czy pasteryzujecie grzyby marynowane? Znaczy obgotowane grzyby u?o?one w
>s?oikach i zalane marynat?? Wydaje mi si?, ?e podczas pasteryzowania
>marynata robi si? "?luzowata", ale je?li tylko zalej? grzyby marynat?
>(wystudzon?) i zamkn? s?oiki to jaka b?dzie ich trwa?o???
>A mo?e jakie? sprawdzone przpisy na marynowane le?ne grzyby?
>
>pozdrawiam
>Basia

Mnie sie wydaje, ze tylko maslaki marynwane wychodza w marynacie
glutowatej...jakie zrobilas?

Pierz
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2005-10-03 10:17:13

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie sie wydaje, ze tylko maslaki marynwane wychodza w marynacie
> glutowatej...jakie zrobilas?

jak na razie mam obgotowane maluskie podgrzybki i dzis musze je w sloiki
zaladowac no i inspiracji szukam...

pozdrawiam
Basia

cukinia na slodko
Zwierzożerstwo to nekrofagia.
jaka marynata?
najlepsza jest świerza wątróbka- bardzo krwista
krew zwierzęca i ludzka jest najlepsza świerza