pytania o trawnik i nie tylko

1. Data: 2000-05-16 07:56:34

Temat: pytania o trawnik i nie tylko
Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po raz drugi zwracam się do Was z pytaniami.Wybaczcie,to są początki
mojej przygody z Ogrodem...może kiedyś ja będę mógł odpowiadać na
pytania innych osób...
Chcę niebawem posiać trawnik.W sobotę użyłem Roundup'u.Nie wiem
ile dni odczekać?...Czekam także na deszcz.Może poczekać na siew do
jesieni?
W zeszłym roku wymieniłem sobie nawierzchnię w ogrodzie.Zamówiłem
wywrotkę z ziemią z lasu o lekko brązowym zabarwieniu, wymieszaną
z płukanym piaskiem.Czy zrobiłem dobrze?Czy teraz,gdy nie mam jeszcze
trawy,a na powierzchni jest sporo luźnego piasku,oznacza,że jest go zbyt
dużo?
Czy dodać torfu?
I na koniec pytanko:
Jeśli mam ładny , zadbany trawnik, a sąsiad,którego trawnik to jeden wielki
chwast , pożycza ode mnie kosiarkę , czy mojemu trawnikowi coś grozi...?
Krótko,czy chwasty są chorobą przenoszoną drogą kosiarkową?

Pozdrawiam

Tomasz Borkowski

2. Data: 2000-05-16 09:57:47

Temat: Re: pytania o trawnik i nie tylko
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Borkowski wrote:
> Po raz drugi zwracam się do Was z pytaniami.Wybaczcie,to są początki
> mojej przygody z Ogrodem...może kiedyś ja będę mógł odpowiadać na
> pytania innych osób...

Na pewno :-)

> Chcę niebawem posiać trawnik.W sobotę użyłem Roundup'u.Nie wiem
> ile dni odczekać?...

Tyle ile pisze na opakowaniu Roundupu - jesli dobrze pamietam to trzy
tygodnie.

> Czekam także na deszcz.Może poczekać na siew do jesieni?

Ja mysle, ze powinienes poczekac conajmniej miesiac (poltora),
zroundupic jeszcze raz to co Ci jeszcze wyrosnie, poczekac z te trzy
tygodnie i siac. Moim zdaniem zalecane pory roku do zakladania trawnika
sa podane dlatego, ze generalnie warunki klimatyczne sa w tych terminach
najdogodniejsze (w miare cieplo i wilgotno). Ale nie w tym roku - jak
widac. Mysle, ze latem te warunki moga byc o wiele lepsze niz tej
wiosny.

> W zeszłym roku wymieniłem sobie nawierzchnię [...]

Niestety nie wypowiem sie bo nie widze tego.

> [...]
> chwast , pożycza ode mnie kosiarkę , czy mojemu trawnikowi coś grozi...?
> Krótko,czy chwasty są chorobą przenoszoną drogą kosiarkową?

Chwasty nie sa choroba. Chwasty to tez rosliny. Ktore rosliny to
chwasty, a ktore nie chwasty nie chcial bym sie teraz wypowiadac, bo
dyskusja na ten temat byla calkiem niedawno :-)
Czy moga byc przenoszone droga kosiarkowa? Pewnie moga, ale znacznie
latwiej sie przeniosa droga powietrzna. Przy takim sasiedztwie oprysku
Starane co kilka lat pewnie nie unikniesz, choc jesli bedziesz bardzo
dbac o trawnik, to bedziesz robil ten zabieg rzadziej.

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-05-16 10:13:38

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>dyskusja na ten temat byla calkiem niedawno :-)
>Czy moga byc przenoszone droga kosiarkowa? Pewnie moga, ale znacznie

Ale jak nie chcesz mu pozyczac kosiarki to tak mozesz mowic.
Pozdrawiam Juras

4. Data: 2000-05-17 11:15:05

Temat: Re: Odp: pytania o trawnik i nie tylko
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Jankowska wrote:
> Nie interesuje mnie to.

:-0
To nie czytaj.

> Użytkownik Tomasz Borkowski <t...@e...com.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:8fr2c1$3cq$...@z...polsl.gliwice.pl...
[...]

5. Data: 2000-05-17 11:29:23

Temat: Odp: pytania o trawnik i nie tylko
Od: "Anna Jankowska" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie interesuje mnie to.

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

6. Data: 2000-05-17 11:40:49

Od: "Anna Jankowska" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-05-17 15:18:52

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

[mogło również oznaczać, nic na ten temat nie wiem], ale ty, strażnik
moralności tak od razu z grubej rury...

> :-0
> To nie czytaj.
> [...]
> --
> Pozdrawiam serdecznie :-)
> Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl
pozdr Jerzy
PS
czytaj i pisz Aniu, tylko zastanów się trochę zanim klikniesz, czasami można
wywołać burzę w szklance wody.

OT Deszcz a wlasciwie brak wody.
oczko wodne
Rozmnażanie szczodrzeńców