pytanie do okulistów/jaskra

1. Data: 2006-11-10 15:48:25

Temat: pytanie do okulistów/jaskra
Od: atka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Jestem krótkowidzem OL -4,24 OP -4.
Przy kontrolnej wizycie u okulisty dowiedzialam sie, ze mam duze
zaglebienie OP 0,5 OL 0,6 i moze to wskazywac na jaskre.
Wykonałam wiec badanie HRT wykazalo ze w lewym oku mam zawezenie
pierscienia nerwowo-siatkowkowego w czesi nosowej zas w prawym
nieznaczne. Mam duze tarcze nerwu wzrokowego OL 3,8mm2 OP 3,6mm2. Pani
ktora wykonywalam HRT powiedziala ze mam strasznie duze tarcze i moga
byc przeklamania w wyniku. Do okulisty wybieram sie za tydzien gdyz
jeszcze musze wykonac pole widzenia. Czy mozliwe jest by HRT sie mylio??
Cisnienie w obu oczach wynosi 13 i bylo badane jakims njnowszym
aparatem, czy istnieje jaskra przy normalnym cisnieniu w galce ocznej??

pzdr.

A.C.

2. Data: 2006-11-10 16:14:24

Temat: Re: pytanie do okulistów/jaskra
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Cisnienie w obu oczach wynosi 13 i bylo badane jakims njnowszym aparatem,
> czy istnieje jaskra przy normalnym cisnieniu w galce ocznej??

1. tarcze krotkowzroczne wygladem moga imitowac tarcze jaskrowe.
2. Wynik badania HRT nie mieszczacy sie w normie jest tylko wynikiem nie
mieszczacym sie w normie statystycznej, wprowadzonej przez producenta.
3. Pole widzenia tez moze imitowac uszkodzenia jaskrowe.
4. Tak, istnieje jaskra normalnego cisnienia.
5. Wazne jest zrobic badanie pachymetrii rogowki, ktore powie nam o jej
grubosci, co ma zwiazek z pomiarem prawidlowym cisnienia (glebokosc
odksztalcania sie rogowki)
6. Dawniej byla zasada, ze o jaskrze u osob krotkowzrocznych, u ktorych
wyglad tarczy n. II i zmiany pola widzenia moga zarowno oznaczac jaskre jak
i uszkodzenia z krotkowzrocznosci, decyduja wartosci cisnienia
wewnatrzgalowego. Tak wiec w Twoim przypadku nalezy sie domniemywac predzej
zmian krotkowzrocznych niz jaskrowych. Jezeli pole widzenia bedzie
prawidlowe, to przy zaglebieniu c/d 0,5 czy 0,6 oznaczac to bedzie, ze
jaskry z cala pewnoscia nie ma i mamy do czynienia tylko i wylacznie z
uroda.

pozdr.

casus

3. Data: 2006-11-10 16:16:10

Od: atka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):

> [...]
> prawidlowe, to przy zaglebieniu c/d 0,5 czy 0,6 oznaczac to bedzie, ze
> jaskry z cala pewnoscia nie ma i mamy do czynienia tylko i wylacznie z

Dziękuje bardzo za wyczerpujaca i fachowa odpowiedz:)))

A.C.

pytanie do okulistów/jaskra
co to za choroba / gdzie leczyc
Podwyzszona temperatura