pytanie do okulistów/jaskra

następny post »
From: atka <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: pytanie do okulistów/jaskra
Date: Fri, 10 Nov 2006 16:48:25 +0100

Witam.

Jestem krótkowidzem OL -4,24 OP -4.
Przy kontrolnej wizycie u okulisty dowiedzialam sie, ze mam duze
zaglebienie OP 0,5 OL 0,6 i moze to wskazywac na jaskre.
Wykonałam wiec badanie HRT wykazalo ze w lewym oku mam zawezenie
pierscienia nerwowo-siatkowkowego w czesi nosowej zas w prawym
nieznaczne. Mam duze tarcze nerwu wzrokowego OL 3,8mm2 OP 3,6mm2. Pani
ktora wykonywalam HRT powiedziala ze mam strasznie duze tarcze i moga
byc przeklamania w wyniku. Do okulisty wybieram sie za tydzien gdyz
jeszcze musze wykonac pole widzenia. Czy mozliwe jest by HRT sie mylio??
Cisnienie w obu oczach wynosi 13 i bylo badane jakims njnowszym
aparatem, czy istnieje jaskra przy normalnym cisnieniu w galce ocznej??

pzdr.

A.C.