pytanie o hormony - hirsutyzm

1. Data: 2005-01-10 13:13:38

Temat: pytanie o hormony - hirsutyzm
Od: "Ruda" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Słyszałam że jak ma się nadmierne owłosienie tzn. włoski na rękach i udach
to należy zrobić badania hormonalne i iść z wynikami do endokrynologa. Wiem
że trzeba zmierzyć poziom hormonów męskich i żeńskich ale nie wiem jakie
hormony żeńskie należy zbadać, czy ktoś wie??

1. Data: 2005-01-10 13:18:21

Temat: Re: pytanie o hormony - hirsutyzm
Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruda wrote:

> [...]
> że trzeba zmierzyć poziom hormonów męskich i żeńskich ale nie wiem jakie
> hormony żeńskie należy zbadać, czy ktoś wie??

Wiem, że nie leczy się tego ani mydłem, ani pudrem, więc skąd pomysł, że
to odpowiednia grupa do zadawania takich pytań?

(Ciekawe, czy na pm.samochody padają pytania o łysienie androgenowe, z
uzasadnieniem: "A bo tu dużo facetów siedzi, może któryś wie...")

Pozdrawiam,
Karola

1. Data: 2005-01-10 13:24:47

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę rzucić pl.rec.uroda w diabły, ale Twoje posty "Karolina \"duszołap\"
Matuszewska" mnie niestety powstrzymują:

> Wiem, że nie leczy się tego ani mydłem, ani pudrem, więc skąd pomysł, że
> to odpowiednia grupa do zadawania takich pytań?

Pytanie, było nie było, ma związek z urodą.

> (Ciekawe, czy na pm.samochody padają pytania o łysienie androgenowe, z
> uzasadnieniem: "A bo tu dużo facetów siedzi, może któryś wie...")

Nie sądzę, aby to był dobry przykład. Adekwatniejsze IMO byłoby gdyby na
pm.samochody ktoś zapytał o ciśnienie robocze w amortyzatorach podczas
tłumienia drgań.

puchaty

1. Data: 2005-01-10 21:10:25

Od: "Vika" <vika24(wytnij)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruda" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że trzeba zmierzyć poziom hormonów męskich i żeńskich ale nie wiem jakie
> hormony żeńskie należy zbadać, czy ktoś wie??

meskie powinnas zbadac, tzn. testosteron
ale to nie zawsze jest wina tego hormonu, czasem mieszki wlosowe sa
nadwrazliwe
a czasem ma sie taka urode po prostu, zreszta wlosow na rekach nie uwazam tu
za cos nienormalnego
(no chyba ze geste, dlugie i ciemne ;))) ) nieprwidlowe to moga byc na
brzuchu, twarzy, miedzy piersiami
ale to lekarz powinien ocenic i dac skierowanie na badania

pzdr.

Vika
(z przykrotkim plaszczem)

1. Data: 2005-01-10 21:22:42

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ruda, sącząc kawkę, wyklepał:

> [...]
> Wiem że trzeba zmierzyć poziom hormonów męskich i żeńskich ale nie wiem
> jakie hormony żeńskie należy zbadać, czy ktoś wie??

Poziom testosteronu, prolaktyny, progesteronu, estradiolu, LH i coś tam
jeszcze. Ja badałam poziom wszystkich hormonów płciowych, bo to daje
najlepszy obraz.
A tak swoja drogą: jak bardzo _nadmierne_ owłosienie masz na myśli, bo
włoski na rękach i udach (i to niezłe!) ma większość brunetek :)

Bardziej powinnaś się skupić na włoskach nie w tych miejscach, gdzie z
reguły są i jest to normalne, ale np. na wzmożonym owłosieniu na skórze
twarzy czy na brzuchu. Włosy na rękach i nogach to po mojemu żadna
niesamowitość. A w ogóle to warto otworzyć guglarkę i wstukać "hirsutyzm".

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2005-01-10 21:35:53

Od: "Psycho_Mouse" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vika" <vika24(wytnij)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> nieprwidlowe to moga byc na brzuchu, twarzy, miedzy piersiami
> ale to lekarz powinien ocenic i dac skierowanie na badania

Tak naprawdę to praktycznie całe ciało człowieka pokryte jest włoskami. Po
prostu w zależności od miejsca i płci, są one ciemniejsze i mocniejsze. Na
brzuchu, między piersiami oraz na twarzy, oszem występują włoski i nie jest
to wcale nieprawidłowe, jak sugerujesz. Nieprawidłowość pojawia się dopiero
wtedy, kiedy jest to owłosienie ciemne, sztywne, przypominające to u
mężczyzn.
Teraz mi się przypomniało, jak kiedyś mieszkałam na pewnym wyjeździe z
dziewczyną, która goliła sobie plecy. Nie wiem, jakie ona miała tam włosy,
bo zawsze wszystko było ładnie i dokładnie wygolone, ale i tak sam pomysł
mocno mnie zszokował i chyba szokuje do dziś. ;-) Zwłaszcza, że ona nie
sprawiała wrażenia, jakby miała problemy z hormonami, chociaż nigdy nic nie
wiadomo...:>

--

Psycho_Mouse

1. Data: 2005-01-11 09:06:20

Od: "Vika" <vika24(wytnij)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Psycho_Mouse" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dopiero wtedy, kiedy jest to owłosienie ciemne, sztywne, przypominające to
no tak, o to mi chodzilo, o sytuacje kiedy wlosy w tych miejscach sa
"meskie"
(niedokladnie sie wyrazilam).

> [...]
> bo zawsze wszystko było ładnie i dokładnie wygolone, ale i tak sam pomysł
> mocno mnie zszokował i chyba szokuje do dziś. ;-)

no wlasnie, ja mam kolezanke ktora goli sobie rece, uwaza ze to nie
estetyczne...
mi by sie nie chcialo - poza tym, nie mozna az tak sie dac zwariowac
(kultura masowa, etc.)

Vi

1. Data: 2005-01-11 11:59:26

Od: mips <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruda napisał/a w news:crtv9f$ejk$1@nemesis.news.tpi.pl:

> to należy zrobić badania hormonalne i iść z wynikami do
> endokrynologa.

Odwrotnie. Najpierw idziesz do endokrynologa, a dopiero stamtąd wraz
ze skierowaniem idziesz na badania hormonów.

--
Zofia Rakowska

"Juz pod pierwszym linkiem widac, ze jestes wstretnym
zlosliwym mikroprocesorem!" (c) ISIA pru,13-06-2004r.

1. Data: 2005-01-16 19:36:33

Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zofia Rakowska
>
> "Juz pod pierwszym linkiem widac, ze jestes wstretnym
> zlosliwym mikroprocesorem!" (c) ISIA pru,13-06-2004r.

Dobra sprostuję pytanie bo widać źle się wyraźiłam :)
U endokrynologa byłam ale on dał tylko na badanie hormonów męskich - na wyniki
czekam , dotego u mnie w miejscowości nie ma na kasę chorych więc albo
prywatnie albo do większego miasta trzeb jechać czyli koszt conajmniej 50
zł.Więc chcę zrobić badanie tylko nie wiem jakich hormonów a nie iść do
lekarza by mi topowiedział za 50zł a potem kolejne 50 zł za toże mi to
zinterpretuje:) bo badanie też kosztuje conajmniej 20 zł od hormonu więc
chciałabym wiedzieć czy jest jakiś jeden lub dwa które mogą być odpowiedzialne
za takie "dolegliwości".
Problemu nie bagatelizuje, ęce czasami golę, włoski na brzuchu utleniam a tak
to jestem rasową blondynką więc wiem że to problem hormonalny bo cykl
miesięczny mam wciąż zakłócony pomimo 22 lat i terapi hormonami. Lekarze w
sumie mie zlewaja nikt nicnie mówi nie radzi ale u nas tacy są z niczego mnie
jeszcze nie wyleczyli i gdybym sama się tym nie zajeła to mój stan zdrowotno-
fizyczny był by nieciekawy :)Więc radzę sobie częściowo sama tylko potrzebuje
znać jakie to hormony żeńskie odpowiadają za takie zaburzenia to jak lekarzowi
pokarze na papirku że coś jest przekroczone to może się mną zajmnie i pomoże.

Pozdrawiam wszystkich :)

1. Data: 2005-01-17 18:50:44

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik r...@o...pl, sącząc kawkę, wyklepał:

> [...]
> hormonu więc chciałabym wiedzieć czy jest jakiś jeden lub dwa które mogą
> być odpowiedzialne za takie "dolegliwości".

Zaufaj pracownikom laboratorium. Kiedy przyjdziesz i powiesz, że chcesz
zbadać męskie hormony, każdy będzie wiedział, o co chodzi. Na pewno
testosteron, ale czy coś jeszcze, to trzeba by poguglać.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

Podklad Max Factor ??????
Puder rozświetlajacy?
informatyka
peeling Bandi - Kraków
Cotygodniowe przypomnienie FAQ (2005-01-10)