pytanie o zwalcznie komarów

1. Data: 2002-11-08 13:43:35

Temat: pytanie o zwalcznie komarów
Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
choc pora nie ta, pragne sie zabezpieczyc i spytac w jaki sposób zwalczaja
Panstwo komary. W moim ogrodzie sa one plaga od kwietnia do konca wrzesnia i
praktycznie uniemozliwiaja mi wykonywanie róznych koniecznych prac, ze nie
wspomne o przyjemnosciach poleniuchowania. Nie satysfakcjonuje mnie
stosowanie np. swiec zapachowych, bo ogród jest rozlegly i musze sie
przemieszczac. W te wakacje bylismy i nad Biebrza i na Mazurach i nigdzie
komary nie byly takim problemem jak w moim zaglebiowskim ogrodzie.
Pozdrawiam Gabi

2. Data: 2002-11-08 14:29:19

Temat: Re: pytanie o zwalcznie komarów
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> napisał w
wiadomości news:aqgf2p$o1p$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
> Witam,
> choc pora nie ta, pragne sie zabezpieczyc i spytac w jaki sposób zwalczaja
> Panstwo komary.

Państwo walą w nie młotkami. To taki niezbyt spopularyzowany sposób - jednak
wśród korespondentów tej grupy już dość często stosowany.
Trzeba nabyć taki mały młoteczek ( jak do majsterkowania) i w przypadku
zauważenia komara tym młotkiem należy mu przyłożyć. Skutek 100%.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2002-11-08 14:45:56

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Trzeba nabyć taki mały młoteczek ( jak do majsterkowania) i w przypadku
> zauważenia komara tym młotkiem należy mu przyłożyć. Skutek 100%.

Czy mógłbyś uściślić kiedy walić?
W locie czy jak już usiądzie na tobie?
Bo w locie to i "facetów" zabijasz [chciałbym to zobaczyć ;-) ] a jak
usiądzie to tylko te drugiej pci.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

4. Data: 2002-11-09 20:59:04

Od: j...@a...com (JBMMMac) szukaj wiadomości tego autora

<< Nie satysfakcjonuje mnie
stosowanie np. swiec zapachowych, bo ogród jest rozlegly i musze sie
przemieszczac. >>

Ograniczenie ilosci komarow to przedewszystkim usuwanie stojacej wody i
osuszanie blotnistych/podmoklych terenow. Jezeli jest to niemozliwe to
spryskiwanie chemiczne zabijajace larwy jest jednym ze sposobow choc oczywiscie
nie wyeliminuje go calkowicie jezeli sasiednie tereny beda wylegarnia.
Zalozenie oczka wodnego z rybkami, zabkami i wazkami i przyciagniecie do ogrodu
( za pomoca karmikow, roslin czy budek legowych) jak najwiecej ptaszkow a
jeszcze lepiej (jezeli to mozliwe) nietoperzy jest jak najbardziej wskazane. W
USA zaczynaja byc popularne specjalne maszyny wylapujace i niszczace komary ale
te ktore dzialaja w miare efektywnie sa jeszcze dosc dosc drogie. Ich dzialanie
polega na tym ze butla gazowa emituje podobny gaz jaki wydechuja ludzie
przyciagajac tym glodne krwi ludzkiej :))) komary i maszyna emitujaca ten gaz
zaoptrzona jest w cos podobnego jak odkurzacz ktory wsysa je do pojemnika.
Umieszczona strategicznie maszyna moze wylapac w ciagu kilku godzin pare setek
komarow. Jak na razie efektywnosc tych maszyn jest bardzo rozna ale
zainteresowanie nimi szczegolnie w rejonach gdzie komary przenosza "West Nile
Virus" wzrasta na tyle szybko ze mam nadzieje ze producenci ( a jest ich
kilku)udoskonala produkt i obniza jego cene przez co stanie sie on dostepny w
kazdym domu a tym samym bedzie jeszcze bardziej efektywny bo stosowany
powszechnie bedzie mogl wyeliminowac paskudztwo z duzego obszaru. Jak na razie
te najlepsze (Mosquito Magnet) kosztuja okolo $1200 plus koszt butli gazowej
ktora starcza na pare tygodni. Interesuje sie tym trmatem bo moj ogrod
sasiaduje z terenem ktore zwane jest tutaj 'nature preserve' i komary tez nie
pozwalaja mi sie cieszyc ogrodkiem :-((( Jak na razie musze jesc duzo vitaminy
B1 i spryskiwac czasem chemia ale mam nadzieje ze za rok czy dwa problem
komarow zostanie znacznie zmniejszony.
Pozdrowienia

JanuszB

5. Data: 2002-11-11 16:23:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> komary i maszyna emitujaca ten gaz
> zaoptrzona jest w cos podobnego jak odkurzacz ktory wsysa je do

To nie do wiary jak w Ameryce ludziom komplikuja zycie.
Ciekawe ile kosztuje butla "takiego? ;-) gazu" i za jaka pojemnosc.
;-)))

6. Data: 2002-11-11 20:48:27

Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

przejrzalem wszysykie odpowiedzi - no i nikt jeszcze nie napisal, by
stosowac ogolnie dostepne srodki - takie, jak autan albo off. musze
przyznac, ze uwazam je za stosunkowo skuteczne. Szczerze mowiac wszystko
inne mnie zawiodlo - swiece zapachowe itd. W niektorych miejscach w Polsce
sluzby sanitarne dokonuja oprysliwania czy tez odymiania siedlisk komarow -
i wydaje sie to byc skuteczny sposob. widzialem to takze bodajze w Turcjii.
Chodzil co rano gosciu i dmuchal w krzaki takim jakby dymem - no i niszczyl
komary wlasnie. ale nie udalo mi sie nigdzie doiedziec, czy taki srodki sa
dostepne prywatnie, lub czy np sanepid swiadczy tego typu uslugi.
wojtek Pa

7. Data: 2002-11-11 21:29:41

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sa
> dostepne prywatnie, lub czy np sanepid swiadczy tego typu uslugi.

No właśnie? Czy świadczy?
Z tego co wiem to jest powołany do wyższych celów.
;-)

8. Data: 2002-11-12 07:06:07

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
W ubiegłym roku próbowano w okolicach Mierzei Wiślanej zastosować nową
metodę zwalczania komarów wymyśloną przez naszych naukowców. Polegało to na
tym, iz do zbiornków gdzie wylęgały się komary aplikowano środek zawierający
bodajże wirusy lub bakterie niszczące larwy komarów. Podobno pomogło lecz na
dalsze doswiadczenia zabrakło pieniędzy.
pozdrawiam Kaśka

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqp7g6$4d3$...@n...gazeta.pl...

9. Data: 2002-11-12 14:49:25

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jest ponoć roślina której olejki odstraszają bardzo skutecznie komary.

10. Data: 2002-11-25 08:30:43

Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie,
gwarowo nazywa się to ponoć "boże drzewko" i można kupić gdzieniegdzie na
targach. Ale wygląda dość niepozornie (widziałam u kuzyna w ogrodzie) i
sądzę, że globalnie nie rozwiąże mojego problemu. Nie pamiętam z dzieciństwa
takiego problemu, ale być może dlatego, że Tata hodował kury i raczej był to
warzywnik niż ogród ozdobny. Ja co prawda, nie mam oczka wodnego ale
posadzone w przeciągu wielu lat drzewa i krzewy ozdobne rozrosły się i nieco
zacieniły powierzchnię. W ogrodzie mieszkają sobie żaby i jest sporo ptaków
(las w pobliżu), nietoperze niestety przetrzebione zostały przez na wpół
zdzidzałe koty.
Może ktoś posadził jakieś spore rośliny, które odstraszają komary.
Zainteresował mnie również pomysł z bakteriami....
dziękuję Gabi

> Jest ponoć roślina której olejki odstraszają bardzo skutecznie komary.

Doświetlanie kwiatów zimą w mieszkaniu...
@ Masz oczko wodne ? ? ?
sadzenie cytrusów
Śnieg
'Ogrody' w TV