ragout z królika nieco inaczej

1. Data: 2000-03-26 11:29:10

Temat: ragout z królika nieco inaczej
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich, dziś na obiadek upichciałam sobie królika, a że wyszedł b.
smaczny, to podzielę się przepisem.
Ragout z królika
1,5 kg mięsa królika (najlepiej tył i comber)
8 łyżek oliwy z oliwek
1 kg cebuli
6 ząbków czosnku
1,5 szklanki przecieru pomidorowego
1,25 szklanki białego wytrawnego wina
łyżeczka cynamonu
2 goździki
łyżka posiekanej natki pietruszki
2 liście laurowe
pieprz i sól
Królika dzielimy na porcje i smażymy na oliwie do czasu, gdy się lekko
zrumieni. Wyciągamy mięso a na tłuszcz wrzucamy cebulkę pokrojoną w piórka i
czosnek w plasterkach (trzeba je dość grubo pokroić, żeby podczas długiego
duszenia się nie rozpadły). Smażymy 5 minut często mieszając. Cebula i
czosnek oblepią się wtedy tą lekko przypaloną smażeninką, która powstaje w
trakcie podpiekania mięsa - w ten sposób potrawa zyska jeszcze na aromacie.
Następnie dolewamy przecier pomidorowy i wino, dodajemy przyprawy i
zagotowujemy. Wkładamy królika - jeśli to możliwe mięso powinno być ułożone
w jednej warstwie. Wlewamy tyle gorącej wody, aby sos przykrywał całkowicie
królika. Dusimy wszystko na malutkim ogniu i bez przykrycia ok. godziny.
Jeśli królik był młody, to mięso prawdopodobnie będzie miękkie wcześniej,
wtedy wyciągamy je a sos pozostawiamy na ogniu do zgęstnienia. Sos powinien
być gęsty i aromatyczny. Goździki i cynamon nadają mu egzotycznego aromatu i
smaku - choć mnie się to jakoś kojarzy ze staropolską kuchnią sarmacką -
wiecie - dużo korzeni i przypraw, szafran itd. To jest przyprawowy program
mini :-) Gotową potrawę posypujemy natką i najlepiej odstawiamy na noc. To
ragout podobnie jak bigos, odgrzewane jest dużo lepsze. Podajemy z razowym
pieczywem. Bardzo mi to smakowało, zwłaszcza, że jak dotąd próbowałam
głównie przepisy na królika pieczonego z przyprawami i z jasnymi sosami na
ostro.
Polecam - Herbatka
*****************
Minds are like parachutes, they must be open to work.

1. Data: 2000-03-26 15:00:20

Temat: Odp: ragout z królika nieco inaczej
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:awmD4.466$a...@n...tpnet.pl...
> Witam wszystkich, dziś na obiadek upichciałam sobie królika, a że wyszedł
b.
> smaczny, to podzielę się przepisem.

Krolik kica sobie kolo mnie wiec moge zaraz wyprobowac :))
A tak serio od kiedy moj syn wszedl w posiadanie krolika, to jakos nie mam
sumienia :)

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-26 17:49:38

Temat: Re: ragout z królika nieco inaczej
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wiem, że są słodkie i człowiekowi się serce kraje - gdybym musiała go
sama zabić, pewnie bym nie spróbowała. Ale najgorsze, że mięso jest pyszne.
No ale wiesz, my zjadamy pewne zwierzęta a pewne zwierzątka zjedzą kiedyś
nas ;-)
Herbatka

*****************

1. Data: 2000-03-26 19:53:55

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam to samo ze slimakami - moj syn toto kladzie na trawie i bardzo przejmuje
sie, jak cos go przejedzie. A ja tak je lubie ...

MM
Użytkownik Przemyslaw <p...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8CpD4.928$a...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-04-15 22:17:24

Od: "Grzegorz Pajak" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak dotąd próbowałam
>głównie przepisy na królika pieczonego z przyprawami i z jasnymi sosami na
>ostro.
>Polecam - Herbatka

To ja mam wielka prosbe - jezeli mozesz jakies proste i nieskomplikowane
przepisy na krolika podrzucic, to bede wdzieczny (pasztet na razie odpada,
ale taki smazony to moglby byc).
Bedac czasem w krakowskim Carefurre widze na ladzie tego krolika i mam
ochote cos z nim zrobic - tylko nie wiem co. Za wszelkie sugestie i pomysly
bede b.wdzieczny. To ragout wyglada smakowicie i mam nadzieje, ze przed
swietami uda mi sie go wyprobowac.
Grzegorz Pająk

brak i tesknota
Re: Sos "Tysiąc Wysp" -Od powiedz -Re