raki

1. Data: 2002-04-30 11:32:45

Temat: raki
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy widzicie moj post z dzis rana z pytaniem o raki? bo ja go nie widze. Ale
znalazlam przepis na potrawe z rakami, autorstwa Magdaleny Bassett, i
wklejam, gdyby ktos sie zainteresowal
moze sprobuje, obawiam sie jednak ze troche malo tych raków mam.

Crawfish Etouffee
1 cebula
2 lyzki oleju
2 lodygi selera, pokrojone w plasterki
1 zielona papryka, pokrojona w cienkie paski
1 zabek czosnku
pieprz
sol
cayenne do smaku
4 lyzki maki kartoflanej
pol kilo rakow (lub krewetek)
1 lyzka masla
1 szklanka rosolu
2 szklanki ugotowanego ryzu

Pokrojona cebule zeszklic na oleju, dodac seler, papryke i czosnek,
chwile podsmazyc, dodac make kartoflana i przyprawy, wymieszac, dodac
raki i rosol, i dusic 10 minut. Dodac maslo, wymieszac, dodac cieply
ryz, wymieszac i podac w miseczkach przybranych nacia z selera lub
pietruszki. Niektorzy nie mieszaja ryzu w ostaniej chwili, tylko podaja
ryz osobno, a etouffee osobno.