re: czym trzeć placki ziemniaczane

1. Data: 2006-01-22 22:28:50

Temat: re: czym trzeć placki ziemniaczane
Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawda jest tak jak ktoś juz ci odpisał , jesli chcesz zrobic super placki
to potrzeba zrobić to dwufazowo :) , najpier na drobnej tarce do
warzyw(oczywiscie o robocie mowa) nalezy utrzeć ziemniaki , a następnie przy
pomocy noża do siekania mięsa posiekać cebulkę , dodać do tego jajka i
przyprawy i wrzuci do tego co wyszło nam z ziemniaków(WIÓRKI ZIEMNIACZANE) i
teraz to juz tylko doświadczenie parę sekund miksowania i mamy super
materiał na placuszki im mniej miksujemy tym placki smaczniejsze i bardziej
chrupkie .
Pozdrawiam JULIUSZ
ps NIESTETY przy pomocy sokowiówki wychodzi nam super przecier ziemniaczany
, który nie nadaje się na placki taka paćka , a na placki maja być wiórki
ziemniaczane.

2. Data: 2006-01-23 00:51:37

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

nightmen napisal(a):

> [...]
> przy pomocy noża do siekania mięsa posiekać cebulkę , dodać do tego jajka
> i przyprawy i wrzuci do tego co wyszło nam z ziemniaków

Prawda jest taka, że o gustach sie nie dyskutuje :)
Ja placki (w/g Twego opisu) robię jednofazowo, bo cebuli nie daje wcale, i
zapewniam Cię że są pyszne, złociste i chrupiące :)

> ... im mniej miksujemy tym placki >smaczniejsze i bardziej chrupkie .

W takim razie jeśli nie bedziesz miksował wcale wyjdą idealne :P
Ania

--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
*************************www.madej.master.pl ************************

3. Data: 2006-01-23 06:01:39

Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie jeśli nie bedziesz miksował wcale wyjdą idealne :P
> Ania

No jednak złośliwość to cecha narodowa , najlepiej się nie odzywac bo inni
to zaraz wykorzystają
Pozdrawiam JULIUSZ

4. Data: 2006-01-23 07:41:53

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> Prawda jest taka, że o gustach sie nie dyskutuje :)
> Ja placki (w/g Twego opisu) robię jednofazowo, bo cebuli nie daje wcale, i
> zapewniam Cię że są pyszne, złociste i chrupiące :)

Placki bez cebuli???
Jak ktos lubi to ok... dla mnie bez cebuli to nie placek
Dodaje jeszcze czosnku i (czasami) drobno pokrojonego boczku)
A wogole to (z czystego lenistwa) ziemniakow nie tre na tarce a po prostu
miele w mlynku do mielenia miesa :)
Jadlem tez kiedys placki ziemniaczane z serem zoltym ale szczerze mowiac
niezbyt mi smakowaly

5. Data: 2006-01-23 08:00:21

Temat: Re: re: czym trzeć placki ziemniaczane
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

nightmen <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał(a):

> teraz to juz tylko doświadczenie parę sekund miksowania i mamy super
> materiał na placuszki im mniej miksujemy tym placki smaczniejsze i
bardziej
> chrupkie .

A jeszcze bardziej chrupkie - kiedy utarte ziemniaki dobrze odciśnie się w
dłoniach. Odciśnięty sok po paru minutach rozdzieli się na wodę /mniej
więcej/ i skrobię. Wodę odlać, skrobię przełożyć do masy ziemniaczanej. I
dalej - jak zwykle.

Ania, która nigdy nie dodaje mąki do plackowej masy :-)

6. Data: 2006-01-23 09:04:55

Od: "-=Elwood=-" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robię na jeszcze inną modłę i mi smakują....
po pierwsze, najpierw ubijam dobrze 2 jajka, potem dodaję do nich okło 0,5 litra
mleka (przegotowanego), nastepnię dwie starte na grubych oczkach cebule a na
koniec starte na drobnej tace około 6-8 dużych ziemniaków.
Mojej rodzinie takie smakuja najbardziej.

-=Elwood=-

Our Knowledge Is Our Power

7. Data: 2006-01-23 09:36:46

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jan 2006 08:41:53 +0100, "Misiek" <p...@g...pl> wrote:

> [...]
>miele w mlynku do mielenia miesa :)
>Jadlem tez kiedys placki ziemniaczane z serem zoltym ale szczerze mowiac

No wiesz, ten tego, jak kto lubi placki na slodko, ze smietana i
cukrem, to ta cebula i czosnek srednio pasuja :PPPP

Pierz, co lubi placki i tak i tak (na slono i na slodko - jest tu
jeszcze ktos, kto tak lubi czy ja juz sama zostalam i bez
zmywarki i z plackami na slodko)
K.T. - starannie opakowana

8. Data: 2006-01-23 09:41:23

Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pierz, co lubi placki i tak i tak (na slono i na slodko - jest tu
> jeszcze ktos, kto tak lubi czy ja juz sama zostalam i bez
> zmywarki i z plackami na slodko)
> K.T. - starannie opakowana

Ja, ja!

też bez zmywarki i co gorsza, nie mająca oporów przed posypaniem cukrem
placków ziemniaczanych z cebulą

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

9. Data: 2006-01-23 11:07:11

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):
[...]
> Pierz, co lubi placki i tak i tak (na slono i na slodko - jest tu
> jeszcze ktos, kto tak lubi czy ja juz sama zostalam i bez
> zmywarki i z plackami na slodko)
> K.T. - starannie opakowana

Ze słodką śmietaną, ale bez cukru.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-01-23 11:27:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jan 2006 10:41:23 +0100, Kinga 'Słowotok'
<k...@b...gazeta.pl> wrote:

>Ja, ja!

>też bez zmywarki i co gorsza, nie mająca oporów przed posypaniem cukrem
>placków ziemniaczanych z cebulą

Musze sprobowac, bo nie mam nic przeciwko cebuli :)))

Pierz
K.T. - starannie opakowana

Re: czym trzec ziemniaki na placki
Makłowicz - krem z brokulow