recepta na przyprawe do curry

1. Data: 2001-11-06 19:40:31

Temat: recepta na przyprawe do curry
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

jak już w powinowatym wątku pisałem, nawet nie myślcie o używaniu curry do
curry.Czyli mówiąc ustami Madame Kailash Puri: under no circumstances are
recomended the use of made-up curry powders.

No i jeszcze jedno, ważne: ...the amount of spices and hot chillies used
are at the discretion and choice of the housewife.

No to teraz: pół dupka zza słupa: użyć proszku curry, ale własnej roboty.
Ma tą zaletę, że można dozować ostrość i aromat wg uznania, podstawowe
składniki jednak są.

Oto jedna z recept (kurtyna!):

6 suszonych chili
2 łyżeczki kolendry
2 łyżeczki kuminu
1 łyżeczka gorczycy (czarnej lub brązowej)
1 łyżeczka kozieradki
1 łyżeczka pieprzu

wszystko zmoździerzyć lub zmielić, dodać 2 łyżki stołowe kurkumy i do
słoika. Słoik zamknąć i gotowe.

Waldek

1. Data: 2001-11-07 03:40:57

Temat: Re: recepta na przyprawe do curry
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

No i co? Przeciez juz przerabialismy recepta vs przepis. Powtorz za mna:
przepis, przepis....

MB

1. Data: 2001-11-07 08:50:59

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> No i co? Przeciez juz przerabialismy recepta vs przepis. Powtorz za mna:
> przepis, przepis....

recepta, recepta, recepta....

ale pełnopłatna

napiszę przepis, ale powiedz mi, jak jest kozieradka po angielsku.

Waldek

1. Data: 2001-11-07 09:23:02

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> napiszę przepis, ale powiedz mi, jak jest kozieradka po angielsku.
>
> Waldek

fengurek?

iza

1. Data: 2001-11-07 10:26:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> napiszę przepis, ale powiedz mi, jak jest kozieradka po angielsku.
Fenugreek - Trigonella foenum-graecum L.
http://www-ang.kfunigraz.ac.at/~katzer
/engl/generic_frame.html?Trig_foe.html
Synonyms
-
pharm - Semen Foenugraeci
Amharic - Abish
Arabic - Hulba, Hilbeh
Armenian - Chaiman
Assami - Mithiguti
Bengali - Methi
Burmese - Penantazi
Chinese - Hu lu ba
Danish - Bukkehorns-fro
Dutch - Fenegriek
Esperanto - Fenugreko
Estonian - Kreeka lambalääts
Farsi - Shambelilé
Finnish - Sarviapila
French - Fenugrek, Sénegré, Trigonelle
German - Bockshornklee, Griechisch Heu
Gujrati - Methro, Methini
Hindi - Methi (seeds); Kasoori methi, Sag methi (leaves)
Hungarian - Görögszéna
Indonesian - Kelabet
Italian - Fieno greco
Kannada - Mente
Malay - Halba, Kelabet
Malayalam - Venthiam
Marathi - Methi
Norwegian - Bukkehornklover
Pahlawi - Shabaliidag
Polish - Kozieradka pospolita
Portuguese - Feno-grego
Punjabi - Methri
Russian - Pazhitnik grecheskiy, Shambala
Sanskrit - Methika
Singhalese - Uluhaal
Spanish - Alholva, Fenogreco
Swahili - Uwatu
Swedish - Bockhornsklöver
Tamil - Vendayam
Telugu - Mentikura, Mentula
Tibetan - Meeti, Mi ti
Turkish - Çemen
Urdu - Methi
Vietnamese - Ho lo ba

;-)))))))))))))))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-11-07 11:18:29

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> [...]
> Gujrati - Methro, Methini
> Hindi - Methi (seeds); Kasoori methi, Sag methi (leaves)
> Hungarian - Görögszéna
> Indonesian - Kelabet
> Italian - Fieno greco
> Kannada - Mente
> Malay - Halba, Kelabet
> Malayalam - Venthiam
> Marathi - Methi
> Norwegian - Bukkehornklover
> Pahlawi - Shabaliidag
> Polish - Kozieradka pospolita
> Portuguese - Feno-grego
> Punjabi - Methri
> Russian - Pazhitnik grecheskiy, Shambala

przepis, przepis, przepis, przepis, przepis, przepis, przepis, przepis,
przepis, przepis, przepis,
[...]

a nie recepta

Waldek ;-))

mrozone ciasto francuskie
Christmas pudding - na zyczenie. bardzo dlugie
Tu jest chyba wszystko o sushi
proste przyjemnosci
Wynalazki :o))