Co do ryżu?

1. Data: 2001-11-06 19:41:09

Temat: Co do ryżu?
Od: "AMK" <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Co zaproponujecie na obiad do ryżu? Ma być proste (to przede wszystkim) i
tanie. Najlepiej jakaś sałatka i sos do polania. Please, jutro obiecałem
przygotować współlokatorce obiad a jestem raczej kaleki w tej dziedzinie :))

pozdrawiam
Adam

1. Data: 2001-11-06 19:45:42

Temat: Re: Co do ryżu?
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tanie. Najlepiej jakaś sałatka i sos do polania. Please, jutro obiecałem
> przygotować współlokatorce obiad a jestem raczej kaleki w tej dziedzinie

chicken curry?
Waldek

1. Data: 2001-11-06 19:54:09

Od: "AMK" <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w
wiadomości news:9s9el2$c1j$02$2@news.t-online.com...
> chicken curry?
A co to za ustrojstwo? Rozumiem tylko "kurczak".. :)

pozdrawiam
Adam

1. Data: 2001-11-06 19:56:45

Temat: Ryz w sosie curry
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje ryz w sosie curry. Proste, dostepne i intereujace smakowo.

A wiec:

1 szkl ryzu lub 2 torebki
1 cebula
5 pieczarek
1 piers z kurczaka (nadaja sie tez inne czesci np.udka)
ok. 1 szkl bulionu
garsc rodzynek
1 lyzka curry
1/2 slodkiej czerwonej papryki (robilam i bez)
sol i olej

Rodzynki umyc i zalac wrzatkiem.
Ugotowac ryz tak do polowy, tzn. troche niedogotowac.
Pieczarki "udusic" z cebulka, sola i pieprzem.
Kurczaka w kosteczke i lekko zrumienic na oleju.
Papryke pokroic w nieduza kostke.
Bulion zmieszac z curry.

Teraz wszystko laczymy (nie zapomnij odcedzic rodzynki) i dusimy na malym
ogniu, az ryz bedzie miekki i wyparuje plyn.

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-06 20:24:12

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> A co to za ustrojstwo? Rozumiem tylko "kurczak".. :)

podobne do tego, co Bożenka napisała. Moja wersja przykładowa:

cycki kurczacze (tak ćwierć kilo) pokroić w kawałki (ryż już się gotuje mam
nadzieję?), podsmażyć w oleju* (gorącym, cobyś nie miał zsikanego mięsa,
jak w kurzych opowieściach Jarka). Jak się zrumienią, to osolić. Dodać
orzeszki Kasi (czyli orzeszki Cashew), dalej trochę podrumienić. Na to
suszone morele (posiekane), curry (tak z łyżkę stołową), pieprz, paprykę,
chili, jak polskie curry, bo to raczej cienkie. Dodać pora na dobranoc
(pokroić i wymyć, w tej kolejności, bo będziecie zgrzytać zębami, odwirować
albo dooooobrze strzepnąć, aby nie było za mokre), ewentualnie taką drobną
cebulkę z odrostami. Do tego puszkę mleczka kokosowego (taką małą), banana
rozciapcianego. Można dodać pieczarki, ale wtedy tak między morelami a porą.

Dosolić i dopieprzyć drobiowi do smaku i jak kto jeszcze ostrzej lubi, to
trochę cayenne lub chili lub chile habanero dodać ;-))

*Na to smażenie uważaj, bo wyjdzie kurcze blade, a to niedobre.

Waldek

1. Data: 2001-11-06 21:09:50

Temat: Re: Ryz w sosie curry
Od: "AMK" <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> Proponuje ryz w sosie curry. Proste, dostepne i intereujace smakowo.
Hmm. póki nie ma innych propozycji to wstępnie chyba się zdecyduję na tą
właśnie. Jutro napiszę o efektach moich kulinarnych zabiegów. :)

pozdrawiam
Adam

1. Data: 2001-11-06 21:29:06

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AMK" <k...@i...com> napisał w wiadomości
> Co zaproponujecie na obiad do ryżu? Ma być proste (to przede wszystkim) i
> tanie.
Hejeczka;-)))

To może risotto z kurczakiem i pieczarkami?

Pierś kurczaka pokroić w kawałki, usmażyć na oliwie (kurczak może być
gotowany jeżeli wolisz). Pieczarki i cebulkę pokroić, zeszklić cebulkę na
oleju dorzucić pieczarki i chwilkę poddusić, dodać ziół prowansalskich i
posolić. Ryż ugotować albo uprażyć (ryż wrzucić na patelnię z gorącą oliwą,
usmażyć aż będzie szklisty, zalać bulionem - może być z kostki, bulionu ma
być dwa razy więcej niż ryżu i odparować, jeżeli ryż będzie jeszcze twardawy
to należy dodać jeszcze troszkę bulionu). Wrzucić wszystko do naczynia
żaroodpornego, doprawić pieprzem, jakimiś ziółkami jeżeli lubisz, a może
czymś pikantnym: pieprzem kajeńskim, papryka itp. Włożyć na kwadrans do
piekarnika i gotowe. Risotto podaje posypane zieloną pietruszką ;-)

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-11-06 22:43:27

Temat: Odp: Co do ryżu?
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AMK <k...@i...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9s9edj$nlk$...@n...onet.pl...
> Co zaproponujecie na obiad do ryżu? Ma być proste (to przede wszystkim) i
tanie. >
> pozdrawiam
> Adam

Najprościej to ryż z jabłkami.może być na deser, ze śmietaną i cukrem. Na
pewno wiesz jak zrobić. Pozdrawiam Ramzes.

1. Data: 2001-11-07 13:29:45

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tanie. Najlepiej jakaś sałatka i sos do polania. Please, jutro obiecałem
> przygotować współlokatorce obiad a jestem raczej kaleki w tej dziedzinie

do ryzu jablka z cynamonem

1. Data: 2001-11-07 15:21:47

Temat: Re: Ryz w sosie curry - juz jestem po :)
Od: "AMK" <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

No chyba się udało, ale zamiast pieczarek (nie cierpię ich!) dałem jakieś
inne grzyby i pominąłem rodzynki :) A podczas duszenia strasznie mi się
przypaliło od spodu i miałem szorowanie garnka... ;))

pozdrowienia
Adam

recepta na przyprawe do curry
mrozone ciasto francuskie
Christmas pudding - na zyczenie. bardzo dlugie
Tu jest chyba wszystko o sushi
proste przyjemnosci