recepty za granica

1. Data: 2001-09-09 00:25:33

Temat: recepty za granica
Od: "Piotr" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz o to pytalem, ale nie otrzymalem zadnej odpowiedzi: Czy ktos moze wie
jak wyglada sprawa akceptacji polskich recept za nasza zachodnia granica?
Lekarz zalecil mojemu ojcu lek, ktory jest znacznie mniej toksyczny (skutki
uboczne) od dostepnego w polsce odpowiednika, ale niestety, nie jest on
dopuszczony do sprzedazy w Polsce. Recepte moge miec, ale co dalej?
Pomozcie! Moze ktos wie?
Pzdr
Piotr

2. Data: 2001-09-09 00:30:54

Temat: Re: recepty za granica
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał:

> [...]
> uboczne) od dostepnego w polsce odpowiednika, ale niestety, nie jest on
> dopuszczony do sprzedazy w Polsce. Recepte moge miec, ale co dalej?

gdy recepta idzie za granice to aptekarze chca dodatkowo wpisania diagnozy
choroby pacjenta na ktorego wydano recepte, ale pytaj w konsulacie.

3. Data: 2001-09-09 00:35:11

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Juz o to pytalem, ale nie otrzymalem zadnej odpowiedzi: Czy ktos moze wie
> jak wyglada sprawa akceptacji polskich recept za nasza zachodnia granica?

Kiedyś, jeszcze za czasów komuny, na polską receptę w aptece berlińskiej
dokonałem spokojnie zakupów, podstęplowałem na granicy wywóz - u
niemieckiego celnika - no a potem zwrócono mi VAT. Jeżeli nie będą mieli w
aptece to zrób przedpłatę (muszą mieć gwarancję :-) i sprowadzą ci potrzebny
lek. ja bym spróbował w warszawskiej aptece dr.Buchnera lub aptece
międzynarodowej, na antresoli dworca centralnego w Warszawie.

Sark

4. Data: 2001-09-09 00:46:46

Od: "Piotr" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sark" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jeżeli nie będą mieli w
> aptece to zrób przedpłatę (muszą mieć gwarancję :-) i sprowadzą ci
potrzebny
> lek.

Nawet jezeli nie jest dopuszczony do stosowania w Polsce?
P.

5. Data: 2001-09-09 00:49:40

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> potrzebny
>
> Nawet jezeli nie jest dopuszczony do stosowania w Polsce?
> P.

Powyższy fragment, który zacytowałeś, dotyczy aptek zachodnich (jeżeli tam
jest dopuszczony)
Sark

6. Data: 2001-09-09 05:41:38

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...vogel.pl>, r...@k...net.pl says...
> [...]
> uboczne) od dostepnego w polsce odpowiednika, ale niestety, nie jest on
> dopuszczony do sprzedazy w Polsce. Recepte moge miec, ale co dalej?
Import docelowy. Taki kawal papieru sie wypelnia, podpisuje sie chyba
kierownik jednostki ktora to wystawia i sporwadzaja.
Kwestia nie w tym jak to dostacd (sa jeszcze inne metody) ale czy to ma
sens. O jakie leki chodzi?

7. Data: 2001-09-09 08:49:48

Temat: Odp: recepty za granica
Od: "batory" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Wiem na pewno, że w Szwecji można bez żadnego problemu zrealizować w
tamtejszej apoteke polską receptę. Czyniłam to wielokrotnie.

Użytkownik Piotr <r...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

8. Data: 2001-09-09 10:04:54

Od: "Piotr" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał

> Kwestia nie w tym jak to dostacd (sa jeszcze inne metody) ale czy to ma
> sens. O jakie leki chodzi?

Leflunomid.
Pzdr
P.

9. Data: 2001-09-09 15:10:05

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał

> Leflunomid.
> Pzdr
> P.

//////Lekiem, który ma już w wielu krajach ugruntowaną pozycję, a na który
polscy lekarze jeszcze czekają, jest leflunomid (arava). Jest to związek
izoksalozowy, inhibitor pirimidyny, o działaniu immunosupresyjnym.
Osłabiając pobudzenie komórki docelowej przez komórkę aktywną, zmniejsza
wytwarzanie prozapalnych cytokin w środowisku zapalnym, hamując między
innymi pobudzanie osteoklastów do resorpcji tkanki kostnej i chondrocytów do
degradacji chrząstki. Dzięki tej właściwości skutecznie osłabia proces
destrukcji tkanki kostnej przystawowej oraz chrząstki stawowej i zmniejsza
zagrożenie kalectwem. Stosuje się go w dawce 10­20 mg/dobę, efekty tłumienia
procesu zapalnego są lepsze lub co najmniej takie same, jak po leczeniu
metotreksatem, a ochrona przed zniszczeniem stawów skuteczniejsza. Objawy
uboczne, spośród których najczęstsze jest przejściowe, łagodne uszkodzenie
komórki wątrobowej, rzadko bywają groźne.//////

"...... polscy lekarze jeszcze czekają "...... i urzędnicy też .... tylko na
co :))

Sark

10. Data: 2001-09-09 15:22:21

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora