reflux

1. Data: 2010-10-26 17:39:28

Temat: reflux
Od: magda <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie domyka mi się wlot do żołądka a co za tym idzie mam reflux.
Mam wiele problemów w związku z tym.
Co radzicie oprócz diety i tabletek? Czy można to jakoś złagodzić?
pozdrawiam Madzia

2. Data: 2010-10-27 11:53:32

Temat: Re: reflux
Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co radzicie oprócz diety i tabletek? Czy można to jakoś złagodzić?

Nie wiem jakie masz objawy. Mi na palenie w klatce pomaga:
- Podłożenie drewienka pod nogi łóżka po stronie głowy, tak żeby spać
pod lekkim skosem
- Jedzenie lekkiej kolacji, najpóźniej o godz. 18-19. 3-4 godziny przed
snem nie jem.
- Nie objadanie się. Częste, ale małe posiłki.

Możesz też spróbować wcinać gorczycę. Mi nie pomogło, ale niektórzy
sobie chwalą.
A i tak najbardziej pomogły mi tabletki - klasyczne, na pantoprazolu.

--
eost.

3. Data: 2010-10-27 12:57:40

Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-10-2010 o 19:39:28 magda <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> Mam wiele problemów w związku z tym.
> Co radzicie oprócz diety i tabletek? Czy można to jakoś złagodzić?

Spróbuj mniej kawy pić, brak gazowanego oraz rozplanować posiłki żeby były
w miarę regularne.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

4. Data: 2010-10-28 11:34:24

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kawy nie pije, gazowanego tez nie.
kolacji tez nie jem.

5. Data: 2010-10-28 13:00:13

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28-10-2010 13:34, magda pisze:
> kawy nie pije, gazowanego tez nie. kolacji tez nie jem.

A jesz 5 małych posiłków dziennie? Albo i 7?
Bo nieprzepełnianie żołądka to podstawa. Nie powinnaś tez chodzić
głodna, bo potem zjesz większą porcję niż powinnaś, często nieświadomie.

Bezpośrednio po jedzeniu nie kłaść się i nie schylać - "grawitacyjne"
ulewanie się treści żołądkowej jeszcze bardziej podrażni już i tak
nie najlepszej kondycji zwieracz.
Podnieś poduszkę w łóżku. Jak nie masz problemów z kręgosłupem, to nawet
do pozycji półsiedzącej.

Unikaj pozycji, w których żołądek jest ściśnięty i podepchnięty w górę
(np. garbienie się przy siedzeniu, siedzenie na niskich krzesłach -
kolana powyżej bioder, pochylony do przodu tułów itp) - staraj się
trzymać prosto plecy, ramiona do tyłu i w dół.
To dobrze robi też na kręgosłup i biust, swoją drogą :-)
Zrezygnuj z szerokich pasków, obcisłych w talii spodni, dobierz wygodne
biustonosze - jak źle leży, może uciskać szczyt żołądka.
Lepsze są te mniej seksowne, z szersżą taśmą, albo sportowe.

Wszystko drobiazgi, ale każda minimalizacja zarzucania treści żołądkowej
to krok do zdrowia.
Tylko nie myśl, ze to jest zamiast leków! Broń boże, samymi sztuczkami z
grawitacją się tego nie wyleczy.

Kiedyś miałam początku refluksu (zanim się rozwinął, "wyleczył się" przy
okazji dużo poważniejszej choroby - nie polecam, większość ludzi z tego
wychodzi nogami do przodu, miałam cholerne szczęście i wolałabym jednak
refluks, niż to co przeszłam) i miła pani gastrolog zrobiła mi wykład z
mechaniki układu przełyk-żołądek, z ilustracjami.
Bardzo to było pouczające. I trochę obrzydliwe. ;-)

--
Maddy

6. Data: 2010-10-28 18:40:07

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-28 13:34, magda pisze:
> kawy nie pije, gazowanego tez nie.
> kolacji tez nie jem.

Kawy sobie możesz nie pić, ale kolacje jedz. Nawet 2-3 razy :-)
Nie słuchaj jakichś grzybów!

--
animka

7. Data: 2010-10-31 12:54:11

Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-10-2010 o 13:34:24 magda <m...@w...pl> napisał(a):

> kawy nie pije, gazowanego tez nie.
> kolacji tez nie jem.
>

> U?ytkownik "Jaros?aw K. Grzyb" <j...@t...info> napisa? w
> wiadomo?ci
> Dnia 26-10-2010 o 19:39:28 magda <m...@g...pl> napisa?(a):

> Spróbuj mniej kawy piae, brak gazowanego oraz rozplanowaae posi?ki ?eby
> by?y
> w miare regularne.

W takim razie polecam kupić sobie jakiś dobry probiotyk. Jeśli terapia nim
nie pomoże (2 tygodnie) to najlepiej udać się na gastroskopie -> być może
jest zakażenie Hp czy inny przewlekły stan zapalny błony śluzowej żołądka.
Także zmiana diety na mniej mięsną pomaga często. No i warto notować sobie
gdzieś co się jadło i jaki to wpływ na reflux miało.

Podobno też sen w odpowiedniej pozycji pomaga.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

8. Data: 2010-11-03 20:22:27

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie domyka mi się wlot do żołądka a co za tym idzie mam reflux.
Nie wiedziałam, że jest klapka pomiędzy pszełykiem a żołądkiem.
Myślałam, że jest tylko pomiędzy żołądkiem i dwunastnicą (zwieracz?).

Nie polecam wczesnej lekkiej kolacji, a raczej:
może być, jeśli bedzie druga pszekąska tuż pszed spaniem.

A gorczyca biała to jest zdaje się na serce,
a na żołądek to jako pszyprawa rozmoczona ( w ogurkah, w żurku , w
kapusniaku itp) .

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

9. Data: 2010-11-04 14:24:09

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03-11-2010 21:22, Stokrotka pisze:
> Nie wiedziałam, że jest klapka pomiędzy pszełykiem a żołądkiem.

Żeby to była jedyna rzecz z anatomii człowiek, której nie wiesz, świat
byłby lepszy.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dolny_zwieracz_prze%C5%
82yku

Klapka... jezu... myślałam, że są granice Twojej ignornacji.

--
Maddy

Wzrost
Czy matka ma racje