renowacja politury?

1. Data: 2001-06-24 09:01:40

Temat: renowacja politury?
Od: "Monika Gadomska" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy można i ewentualnie czym odnowić politurę? Wygląda jakby była nieco
wytarta w jednym miejscu, straciła kolor. Czy są jakieś środki pozwalające
nadać tekiej politurze kolor?
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-06-25 13:46:10

Temat: Re: renowacja politury?
Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wytarta w jednym miejscu, straciła kolor. Czy są jakieś środki pozwalające

Jest taki olejek marki KIWI, na opakowaniu pisze, że do mebli drewnianych,
antycznych itd. Nie pamiętam dokładnie. Mogę na jutro sprawdzić.
Efekt jest niezły, jednak zależy to zapewne od tego, jak bardzo jest uszkodzona.
Takie przebarwienie może być spowodowane np. naczyniem z gorącą zawartością.
Jeśli to prawdziwa politura, delikatnie przetrzej denaturatem.
Pozdr.

1. Data: 2001-06-25 15:53:07

Od: "majster" <i...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zawartością.
> Jeśli to prawdziwa politura, delikatnie przetrzej denaturatem.

ale olejek to dobry pomysł ,może być również olej lniany

1. Data: 2001-06-25 19:28:37

Od: "Monika Gadomska" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "majster" <i...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> ale olejek to dobry pomysł ,może być również olej lniany

Mebel ma 2 lata i jest to stolik. Jest to naturalna politura czereśniowa.
Odbariwenie powstało w jednym miejscu.
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-06-25 19:30:08

Od: "Monika Gadomska" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
uszkodzona.
> Takie przebarwienie może być spowodowane np. naczyniem z gorącą

Nie, nic gorącego nie stawialiśmy tam. Wygląda to raczej jak wytarte w
jednym miejscu.
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-06-25 21:01:45

Od: "majster" <i...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Gadomska" napisała:

> Mebel ma 2 lata i jest to stolik. Jest to naturalna politura czereśniowa.
> [...]
chodziło mi o to czy jest to może jakiś "antyk"
i przepraszam Cię ale napewno nie ma naturalnej politury czereśniowej.
Jeżeli jest to stolik dwuletni a bardzo ci to odbarwienie
przeszkadza może pomyśl o nowym.
Chyba ,że jest to stolik wyjątkowy.
o niespotykanych kształtach?

1. Data: 2001-06-26 06:29:48

Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olejek nazywa się "meblo", marki KIWI, ok. 8 zł. w byle sklepie z chemią gosp.
Majster ma rację, z denaturatem ostrożnie - można zmyć (!) politurę :)
P.

Czy można gres bez fug?
co najpierw: podloga czy futryny
chce remont