renta na "oczy"

1. Data: 2003-08-22 22:42:15

Temat: renta na "oczy"
Od: "Grzegorz" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Jestem posiadaczm wrodzonej wady wzroku. Noszę obecnie szkła +6 dioptri.
Niestety wada moja jest nieoperacyjna, na szczęście nie postępuje, jak na
razie trwa na jednym poziomie.
Lewe oko widzi znacznie lepiej niz prawe, prawe pomimo szkła korekcyjnego
niedomaga w stopniu znacznym. Wiem że nie zaleca sie dobierania szkieł które
spowodują najoptymalniejsze widzenie (zreszta przy mojej wadzie to nawet
niemozliwe). I tu moje pytanie - czy wada taka kwalifikuje mnie do ubiegania
sie o rente, ewentualnie zaświadczenie o niepełnosprawności ??
Wspomnę też że Wojskowa Komisja Lekarska, w całej swej łaskawości przyznała
mi grupę "E".

Pozdrawiam - Grzegorz

2. Data: 2003-08-23 09:58:22

Temat: Re: renta na "oczy"
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie o rente, ewentualnie zaświadczenie o niepełnosprawności ??
> Wspomnę też że Wojskowa Komisja Lekarska, w całej swej łaskawości

1. Wada wrodzona nie uprawnia do otrzymania swiadczen rentalnych.
Uprawnienia te nabywa sie, jezeli powstala w okresie zatrudnienia,
conajmniej po 5 latach od rozpoczecia okresu skladkowego lub do 18 miesiecy
po uplynieciu ustania zatrudnienia.
2. Nie wiem, ile widzisz w maksymalnej korekcji okularowej - od tego jest
uzalezniona odpowiedz o uznanie stopnia niepelnosprawnosci, o ktore MOZESZ
sie ubiegac. Jednakze, aby otrzymac lekki stopnien niepelnosprawnosci ( a
wiec bez swiadczen finansowych, jedynie uznanie tzw inwalidztwa ) musisz
niewidziec conajmniej 40%.
3. Nie ma znaczenia, ze otrzymales kat E. Wojsko ma swoje normy i swoje
przepisy.
4. Nie jest prawda, jakoby nie zaleca sie dobrania szkiel optymalnych. Wrecz
odwrotnie, w dzisiejszych czasach tak nalezy dobrac. Pomijam fakt, ze szkla
plusowe dobiera sie do pelnej mocy "od zarania dziejow" :-))))) i nigdy nie
bylo inaczej. Pomyliles chyba plusy z minusami.

casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2003-08-23 13:42:20

Od: "Grzegorz" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" napisał w wiadomości news:bi7dsj$af$1@inews.gazeta.pl...

Dziekuję za odpowiedź. Mam teraz trochę jasności.

> [...]
nie
> bylo inaczej. Pomyliles chyba plusy z minusami.

Oj nie pomyliłem się, wspomniane "plusy" ciążą mi od dziecka.
Szkopół w tym że nie można mi dobrać szkieł w których bym dobrze widział,
pisze tu głównie o prawym oku, lewe jest OK. Prawym okiem widze tak jak
przez mgłę, obraz widziany jest mocno ograniczony i znacznie ciemniejszy.
Renty nie chcę, chodzi mi bardziej o świadectwo niepełnosprawności -
pieniążków z tego nie ma, ale parę innych korzyści można uzyskać.

Pozdrawiam - Grzegorz

4. Data: 2003-08-23 14:00:38

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wrecz
> szkla
> nie
>
> Oj nie pomyliłem się, wspomniane "plusy" ciążą mi od dziecka.

Mnie chodzilo o to, ze dawniej byla teoria, ktora jest jeszcze do dzis
stosowana, aby minusy nie dawac do pelnej mocy. Natomiast plusy ZAWSZE do
pelnej mocy korygowano i koryguje sie.

> [...]
> pisze tu głównie o prawym oku, lewe jest OK. Prawym okiem widze tak jak
> przez mgłę, obraz widziany jest mocno ograniczony i znacznie ciemniejszy.

Czyli prawdopodobnie masz niedowidzenie od dziecka i jego poprawic sie nie
da. Wiec w tym przypadku zadne szklo nie poprawi Ci ostrosci do pelnej mocy,
natomiast nalezy Ci przepisac takie, jakim to oko widzi najlepiej. Dobrze
byloby, jesli podalbys moc szkiel i ile widzisz kazdym okiem, oraz czy masz
widzenie obuoczne. Nipisz mi na priv - plus minus powiem Ci, czy masz szanse
dostac stopien niepelnosprawnosci.

> Renty nie chcę, chodzi mi bardziej o świadectwo niepełnosprawności -
> pieniążków z tego nie ma, ale parę innych korzyści można uzyskać.
> Pozdrawiam - Grzegorz

Jasne- sa okreslone zasady przyznawania stopnia niepelnosprawnosci, jesli
beda podstawy na pewno otrzymasz.
pozdrawiam

casus

5. Data: 2003-08-23 19:21:04

Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj nie pomyliłem się, wspomniane "plusy" ciążą mi od dziecka.
> Szkopół w tym że nie można mi dobrać szkieł w których bym dobrze widział,

a co widac bez okularow ? o ile sie domyslam z plusami na odleglosc powinno
sie dac patrzec gorzej z czytaniem.

6. Data: 2003-08-23 19:56:17

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> a co widac bez okularow ? o ile sie domyslam z plusami na odleglosc
powinno
> sie dac patrzec gorzej z czytaniem.

Mocny minus to z nosem przy kartce przeczytasz. Ale jak mocny plus to ani
czytania, a ani patrzenia w dal, prawda? :) Wiec chyba lepiej miec minusy.

--
Norbert
http://www.plfoto.com/uzytkownik.php?authorname=nkru

7. Data: 2003-08-24 08:20:11

Od: "Grzegorz" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co widac bez okularow ?

Z bliska rozmazane kształty,w dalszej perspektywie widać plamy, cienie i
inne widziadła. Ogólnie kiepsko bez okularów, nie da sie normalnie
funkcjonować.

> ile sie domyslam z plusami na odleglosc powinno
> sie dac patrzec gorzej z czytaniem.

Niestety, ani na odlagłość, ani też z bliska.

Grzegorz

8. Data: 2003-08-24 08:46:54

Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

bi9sfh$d6h$...@n...onet.pl,
Grzegorz <s...@p...onet.pl>:

> Z bliska rozmazane kształty,w dalszej perspektywie widać plamy,
> cienie i inne widziadła. Ogólnie kiepsko bez okularów, nie da sie
> normalnie funkcjonować.

> Niestety, ani na odlagłość, ani też z bliska.

To o czym pisze Doxent byloby typowe dla nadwzrocznosci niskiej i/lub takiej
ktora da sie skorygowac akomodacją (a wiec u osob mlodszych).

Niemniej i w takim przypadku nalezy nosic zalecone okulary.

--
Robert
Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

proszki na ból glowy (benchmark)
cyklo3fort
jak wyglada rtg przewodu pokarmowego?
bialaczka..