restauracja w b-stoku

1. Data: 2001-07-17 16:12:35

Temat: Re: Sekacz - wspomnienia
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> . A wracajac do sekacza, Agato, czy pamietasz, jak te
> majac tylko piekarnik

Kiedys podawalam przepis na sekacza. Przytocze go tu, moze sie przyda. I
dzieki za wspaniala opowiesc o sekaczach.

PRZEPIS NA SEKACZ- wedle podrecznika cukierniczego
Skladniki:
1,7 kg masla
1,7 kg cukru - pudru
1,7 kg maki
120 jaj ( piana z 95 bialek)
kilka lasek wanilii
10 dkg migdalow
30 dkg skorki pomaranczowej
0,5 l. smietanki.
Maslo utrzec na piane, dodajac stopniowo cukier, make, zoltka i ucierac
przez 2 godziny. W koncu ucierania dodac piane, smietanke, migdaly
tarte, skorke
pomaranczowa, wanilie i wymieszac. Walek owinac papierem pergaminowym,
rozgrzac przy ogniu i zaraz oblewac go ciastem. Z poczatku szybko
obracac walkiem, zeby utworzyly sie seki. Ostudzic. Po ostudzeniu zdjac
z walka. Podawac pokrojony w krazki.

Jesli chodzi o metode, to trzeba miec specjalne urzadzenie. Jest to
walek umocowany na stojaku z raczka, ktora sie ten walek kreci. Ten
aparat jest umieszczony nad ogniem, tak aby plomienie oblizywaly konce
sekow. Gdy walek jest polewany ciastem, trzeba nim szybko krecic, aby
ciasto nie skapalo do ognia, tylko by tworzylo sople, jak seki na pniu
drzewa. Te seki sie pogrubiaja w miare pieczenia. Po pewnym czasie mozna
krecic wolniej, bo ciasto jest grubsze i sie nie spali. Najlepiej robic
to w dwie osoby.
Wesolej zabawy.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-17 16:16:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pomaranczowa, wanilie i wymieszac. Walek owinac papierem pergaminowy
>krecic wolniej, bo ciasto jest grubsze i sie nie spali.

<ciach sekacza>

Najlepiej robic
>to w dwie osoby.
>Wesolej zabawy.
>Magdalena Bassett

Magda,... no nie wiem...w dwie osoby..cos malo na te 120 jaj... i
2 godziny ucierania...chyba trza by bylo jakis lokalny garnizon
wynajac do ucierania i krecenia...

Krysia, ktora ze zgroza mysli o miedleniu ciasta chlebowego
dluzej niz 5 minut
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-18 07:11:14

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> [...]
> sekow. Gdy walek jest polewany ciastem, trzeba nim szybko krecic, aby
> ciasto nie skapalo do ognia, tylko by tworzylo sople, jak seki na pniu

Mi sie wydaje, ze ogien jest raczej z boku - cos jak przy robieniu kebaba.

Jader

wykwintnie
Re: Shoarma
przetwory z żelfixem