Skuteczne bicie piany

1. Data: 2001-07-09 13:38:12

Temat: Skuteczne bicie piany
Od: "Beve" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest jakiś sposób na skuteczne ubicie piany z białek tak, żeby
wytrzymała około 5-10 minut bez ponownego "rozwadniania się" od spodu.
Wstawienie do lodówki nie pomogło :-(

1. Data: 2001-07-09 14:05:41

Temat: Re: Skuteczne bicie piany
Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jest jakiś sposób na skuteczne ubicie piany z białek tak, żeby
> wytrzymała około 5-10 minut bez ponownego "rozwadniania się" od spodu.

Skuteczne bicie piany wymaga chrzanienia przez godzinę. Polecam narady w
mojej firmie:)))

...a poważnie - dodaj śmietan-fiksu (np. Dr. Oetkera).

1. Data: 2001-07-09 18:34:32

Temat: Odp: Skuteczne bicie piany
Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "em" <e...@p...promail.pl> napisał

> ...a poważnie - dodaj śmietan-fiksu (np. Dr. Oetkera).

Do białek????????

Monika

1. Data: 2001-07-09 22:32:58

Od: "Maria Stewart" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na poczatek jajka musza byc w temeraturze otoczenia nastepnie nalezy dodac
szczypte soli to przyspiesza ubijanie bialka. A nastepnie dodac 1/2 lyzeczki
maki ziemniaczanej i 1/2 lyzeczki octu. Pozdrowienia Maria

1. Data: 2001-07-09 23:00:21

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Maria Stewart wrote:

> Na poczatek jajka musza byc w temeraturze otoczenia nastepnie nalezy dodac
> szczypte soli to przyspiesza ubijanie bialka. A nastepnie dodac 1/2 lyzeczki
> maki ziemniaczanej i 1/2 lyzeczki octu. Pozdrowienia Maria

Na poczatek bialka maja byc zimne, nie cieple. Prosto z lodowki. Sol
dodaje sie po to, zeby obnizyc temperature w czasie ubijania. Jesli
bialka sa z lodowki, soli sie nie dodaje. Maka i ocet sa mi nie znane,
zawsze uzywam tylko same bialka i cukier. Bialka nalezy najpierw ubic do
momentu az nie bedzie widac samego bialka, i babelki sie zaczynaja robic
male, ale wszystko jest jeszcze dosc luznie. Nastepnie dodac 2 lub
wiecej lyzki cukru na 4 bialka i ubijac z zegarkiem w reku 3 minuty az
bedzie gesta lsniaca masa. Robi sie ona bardzo sztywna podczas stania,
wiec jezeli bedziesz mieszac z czyms innym, np. roztopiona czekolada
albo z mieszanka zoltkowo-maslano-maczna, to najpierw dodaj mala ilosc
bialek do masy czy czekolady, zeby rozluznic, a potem reszte.
Ortodoksyjnie bialka ubija sie w misie miedzianej.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-10 00:53:10

Od: "Maria Stewart" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda nie zgadzam sie z Toba co do temperatury bialek. Bialka prosto z
lodowki na pewno sie duzej ubijaja. Co do maki ziemniaczanej i octu to
wszystkie zalecenia pochodza z ciasta Pavlova ktora jest bardzo znanym i
popularnym nieomal ze narodowym ciastem Australii a jest to po prostu bezowy
spod ze smietana i owocami na wierzchu. Pozdrowienia Maria

1. Data: 2001-07-10 05:25:20

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Stewart <m...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Magda nie zgadzam sie z Toba co do temperatury bialek. Bialka
> prosto z lodowki na pewno sie duzej ubijaja.

Na pewno nie! :) Skad wzielas te informacje?
Ja tez uwazam, ze bialka powinny byc ochlodzone + szczypta soli, wtedy
ubijaja sie latwiej.
Pamietam jednak, ze swego czasu nasz nieoceniony Wladyslaw mial
nieco odmienne zdanie na ten temat ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-07-10 06:49:02

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Lilla <l...@f...krasnik.pl> wrote:

> [...]
> ubijaja sie latwiej.
> Pamietam jednak, ze swego czasu nasz nieoceniony Wladyslaw mial

Rzeczywiscie, w swoim czasie podczas dyskusji o biciu bialek, napisalem,
ze nalezy je schlodzic przed biciem, napisalem to tak z rozpedu, przez
anlogie z biciem smietany, ktora rezczywiscie schlodzic trzeba.
Slusznie mi wowczas wytknieto, ze jest wecz odwrotnie, ze bialka mozna
nawet lekko ocieplic. Faktycznie, wszystkie autorytety polecaja bic
bialka cieple. Swoja droga prezprowadzilem proby i specjalnej roznicy
miedzy bialkami ubijanymi wprost po wyjeciu z lodowki, a tymi w
temperaturze pokojowej nie stwierdzilem.

Wladyslaw

1. Data: 2001-07-10 06:53:40

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiecej lyzki cukru na 4 bialka i ubijac z zegarkiem w reku 3 minuty az
> bedzie gesta lsniaca masa. Robi sie ona bardzo sztywna podczas stania,

Hmmm, ja z kolei nauczylam sie w domu, ze cukier dodajemy do piany dopiero
wtedy gdy jest ona ubita na absolutnie sztywno. Zawsze tak robie, i zawsze
ta piana z cukrem jest gesta i ... no taka jak ma byc. Raz zdarzylo mi sie
dodac cukier do prawie_ubitych bialek i efektem byla masa zdecydowanie
bardziej lejaca. A mama na to : "a nie mowilam..." :-)
Asia

1. Data: 2001-07-10 07:12:22

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:
> Faktycznie, wszystkie autorytety polecaja bic bialka cieple.

? Ponad rok temu napisales:
"... nigdzie nie znalazlem zadnych sugestii co do temperatury
ubijanych bialek, poza jednym Herve Thisem, ktory sugeruje raczej,
ze lepiej ubijaja sie cieple. Faktem jest jednak, ze dotyczy to calych
jajek."
Czy cos sie zmienilo od tego czasu?
Oprocz faktu, ze sam przeprowadziles eksperyment...

Pozdrawiam
Lilla

restauracja w b-stoku
wykwintnie