robinia akacjowa - czy nadaje sie na wiatrochron?

1. Data: 2007-02-04 12:29:02

Temat: robinia akacjowa - czy nadaje sie na wiatrochron?
Od: "Kuba" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzien dobry
wiatry hulaja mi wokol domu. czy dobrym pomyslem jest nasadzenie powiedzmy
trzech robinii od strony, z ktorej wieja wiatry na moj domek? domek ma
jakies 12 m wysokosci. Zauwazylem ze robinia rosnie szybko i jest konkretnym
drzewem. A jesli nie robinia to co innego? swierki chyba nie rosna tak
szybko.

pozdrawiam
kuba

2. Data: 2007-02-04 14:21:58

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jesli nie robinia to co innego? swierki chyba nie rosna tak
> szybko.

Brzozy rosną szybko, są piękne.Można pod brzozą posadzić kozaki
a wyrosną olszówki.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2007-02-04 15:02:11

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>Brzozy rosną szybko, są piękne.Można pod brzozą posadzić kozaki
>a wyrosną olszówki.
:)
Brzoza od nawietrznej przy domu
to niezbyt dobry pomysl bo praktycznie przez caly sezon leca jakies drobne
listki
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

4. Data: 2007-02-04 17:27:13

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kuba wrote:
> [...]
> jakies 12 m wysokosci. Zauwazylem ze robinia rosnie szybko i jest
> konkretnym drzewem. A jesli nie robinia to co innego? swierki chyba nie
Należy posadzić drzewo, które:
- padając pod naporem wiatru nie uszkodzi ci domu,
- nie nasypie ci liści do rynien i rur spustowych.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

5. Data: 2007-02-04 18:26:23

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kuba napisał:

> ..........swierki chyba nie rosna tak
> szybko.

Daglezja jest szybka i piękna

Pozdrawiam, Barbara

6. Data: 2007-02-04 19:20:21

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl wrote:

> Należy posadzić drzewo, które:
> - padając pod naporem wiatru nie uszkodzi ci domu,
> - nie nasypie ci liści do rynien i rur spustowych.

To pierwsze można osiągnąć sadząc drzewo, które nie wyrośnie za duże.
Na przykład judaszowiec kanadyjski :-)

To drugie jest praktycznie niemożliwe, jeśli drzewo ma jednak osłaniać
dom przed wiatrem. Przecież nawet iglaki wymieniają igły.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2007-02-04 20:43:52

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuba" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
konkretnym
> drzewem. A jesli nie robinia to co innego? swierki chyba nie rosna

Wiatry bardziej dokuczają Tobie wiosną, latem, jesienią czy zimą?
Jeśli zimą to robinie w stanie bezlistnym istotnej osłony nie dadzą.
Jeśli masz cierpliwość czekać, nasadź cisy. Wprawdzie na wysokość 12 m
nie urosną ale
osłonę od wiatrów będziesz miał cały rok przynajmniej na wysokości
kilku metrów.
Po latach oczywiście. A roślina piękna.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2007-02-05 08:53:25

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eq4jic$r97$1@inews.gazeta.pl Kuba
<w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> domek? domek ma jakies 12 m wysokosci. Zauwazylem ze robinia rosnie
> szybko i jest konkretnym drzewem. A jesli nie robinia to co innego?

Hejka. Robinia z wielu względów to zdecydowanie zły pomysł.
Proponowałbym szpaler z derenia jadalnego - też z wielu względów. :-)
Pozdrawiam eolicznie Ja...cki
PS Warto kupić duże sadzonki, bo dereń trochę wolno rośnie.

9. Data: 2007-02-05 09:44:22

Temat: Re: robinia akacjowa - czy nadaje sie na wiatrochron? off topic
Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 5 Feb 2007, Dirko wrote:

> [...]
> Pozdrawiam eolicznie Ja...cki
> PS Warto kupić duże sadzonki, bo dereń trochę wolno rośnie.

Witam,

mam sporo 3-letnich sadzonek derenia jadalnego. Maja juz po 70 cm
wysokosci.
Ile mam jeszcze czekac na pierwsze owocowanie?
Sadzonki pochodza z nasion.

Pozdrawiam,

J.K.

10. Data: 2007-02-05 11:16:00

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:Pine.LNX.4.61.0702051042290.5358@ash.uhc.com.pl
Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> napisał(a):

> mam sporo 3-letnich sadzonek derenia jadalnego. Maja juz po 70 cm
> wysokosci. Ile mam jeszcze czekac na pierwsze owocowanie?

Hejka. Nie wiem. :-( Zawsze miałem do czynienia z owocującymi
egzemplarzami. A teraz późną jesienią rozrzuciłem pod płotem wyjęte z
nalewki owoce licząc, że wyrośnie z nich choć kilka siewek derenia. :-)
Pozdrawiam machinalnie Ja...cki
PS Jak się doczekasz owocowania, to daj znać. ;-)

JAK WYSADZIĆ PREZESA I JEGO KOLEŻKÓW?
więdnięcie/ gnicie końcówek pędów-rośliny w domu
Pustynnik (Igła Kleopatry)
Detale architektoniczne
Tulipany i hiacynty w doniczkach - pomocy