JAK WYSADZIĆ PREZESA I JEGO KOLEŻKÓW?

1. Data: 2007-02-04 10:02:31

Temat: JAK WYSADZIĆ PREZESA I JEGO KOLEŻKÓW?
Od: "Tadeusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilkunastu lat w naszym ROD istnieje taka sytuacja,że do zarządu i
komisji rewizyjnej są wybierane prawie te same osoby i już na długo przed
dorocznym zebraniem wiadomo,kto będzie prezesem na kolejną kadencję.
Nikt z nowych(młodszych) działkowiczów nie ma szans na rzeczowy głos,bo
zaraz koleżkowie prezesa go zakrzyczą na zebraniu i każą siadać,by nie
zawracał głowy,bo oni wiedzą lepiej jak należy ROD-em zarządzać od
nowicjuszy a wszelkie próby zgłaszania preblemów bieżących gaszą w
zarodku,nie dopuszczając możliwości dokonywania jakichkolwiek zmian w
zarządzie,czy też w sposobie działania prezesa,który już ze wzgledu na
wiek,powinien dawno odejść na odpoczynek i dać szansę młodszemu pokoleniu.Na
okres zimowy nie mamy gospodarza ogrodu(ze względów oszczędnościowych
podobno),teren nie jest wogóle oświetlony(główne alejki),a ze względu na
to,że 16 osób ma zaległości płatnicze za prąd(suma 1100 zł),prezes kazał
wyłączyć prąd wszystkim stosując zasadę zbiorowej odpowiedzialności,chociaż
każdy ma własny licznik en.el.i można odciąć od prądu
pojedyńcze(zadłużone)działki.Sytuację szybko wykorzystali okoliczni
złodziejaszkowie i masowo plądrują żle zabezpieczone mienie na
działkach.Altany z zamontowaną instalacją alarmową sa i tak jej
pozbawione,ze względu na brak zasilania tych alarmów.Nie działają filtry
oczek wodnych i inne urządzenia ułatwiające przebywanie na działkach ludziom
i chodowanym na działkach ptakom,rybom,królikom.
Co o tym sądzicie?

2. Data: 2007-02-04 13:05:00

Temat: Re: JAK WYSADZIĆ PREZESA I JEGO KOLEŻKÓW?
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz napisał:
> Od kilkunastu lat w naszym ROD istnieje taka sytuacja,że do zarządu i
> komisji rewizyjnej są wybierane prawie te same osoby i już na długo przed
> dorocznym zebraniem wiadomo,kto będzie prezesem na kolejną kadencję.

O! Skądś to znam :-)
Ale u nas problem polega na tym, że działkowicze zwyczajnie
mają gdzieś zebrania. Gdy ,łącznie z zarzadem , na zebraniu
jest ok. 30 osób, to zwyczajnie nie ma szans na jakiekolwiek zmiany.
Myślę, że gdyby na zebranie przyszedł tłum
i odpowiednią argumentacją zażądał nowej "góry ", to szanse są.

Pozdrawiam, Barbara

3. Data: 2007-02-04 13:25:20

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> napisał(a):

> [...]
> Myślę, że gdyby na zebranie przyszedł tłum
> i odpowiednią argumentacją zażądał nowej "góry ", to szanse są.

wykluczenie z zarzadu osob z zaleglosciami? No i PRZYJSCIE na zebranie osob
zainteresowanych. Powymieniajcie sie telefonami, skrzyknijcie np. mailowo i
PRZYJDZCIE. A na zebraniu panom krzykaczom kazcie siedziec cicho. A moze
zaangazowac prasę lokalna? Moze kacyk sie przestraszy?

h.

4. Data: 2007-02-04 13:45:57

Temat: Re: JAK WYSADZIC PREZESA I JEGO KOLEZKÓW?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz wrote:
> [...]
> zarządzie,czy też w sposobie działania prezesa,który już ze wzgledu na
> wiek,powinien dawno odejść na odpoczynek i dać szansę młodszemu pokoleniu.

Nie nastąpi zmiana pokoleń jeśli młodsze pokolenie jest bierne.
Musisz zorganizować grupe młodszych, większą niż ta grupa, która
przychodzi na zebranie i wybiera starego prezesa. Wtedy przyjdziecie
na zebranie i wybierzecie kogo sami chcecie. Ale musicie mieć
wszystko ustalone z góry. Najważniejsze - na kogo głosujecie.
Jeśli wasze głosy się podzielą, to nic z tego nie wyjdzie.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2007-02-04 16:13:10

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eq4b93$nsd$1@nemesis.news.tpi.pl Tadeusz
<k...@w...pl> napisał(a):

Hejka. Jak? Przecież wystarczy przegłosować. :-)
Pozdrawiam demokratycznie Ja...cki

6. Data: 2007-02-04 18:18:01

Od: "Tadeusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Jak? Przecież wystarczy przegłosować. :-)
> Pozdrawiam demokratycznie Ja...cki

Gdyby to było takie proste,to bym się tutaj nie znalazł.Około 20 osob krąży
na stołkach zarządu i komisji od wielu lat.Siebie wzajemnie wybierają i
trudno sie tam wtrącić.

7. Data: 2007-02-04 19:08:14

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Nikt z nowych(młodszych) działkowiczów nie ma szans na rzeczowy głos,bo
> zaraz koleżkowie prezesa go zakrzyczą na zebraniu i każą siadać,

Jeżeli jest źle to trzeba o tym szczerze pogadać.
Można zorganizować nieformalne spotkanie w ogrodzie, na przykład z
okazji rozpoczęcia sezonu, napalić ognisko, wypić po piwku dla kurażu
i wygarnąć co leży na sercu. Niech zarząd posłucha.

Później wystarczy znaleźć własnych kandydatów do zarządu, umówić się na
zebranie wyborcze i koniecznie zadbać o frekwencję.
Dalej rozstrzygną procedury demokratyczne.

Życzę powodzenia. Jacek

8. Data: 2007-02-04 19:22:59

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz wrote:

> Gdyby to było takie proste,to bym się tutaj nie znalazł.Około 20 osob krąży
> na stołkach zarządu i komisji od wielu lat.Siebie wzajemnie wybierają i
> trudno sie tam wtrącić.

A ilu jest wszystkich członków? Nie ma potrzeby się wtrącać, nie
ma potrzeby marnować piwa na obecny zarząd (jak to sugeruje Jacek).
Piwo należy wykorzystać do werbunku zwolenników nowego zarządu.
Przyjść hurmą na zebranie i wybrać swoich.

Pozdrowienia,
Michał

9. Data: 2007-02-04 19:54:43

Od: "Tadeusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zebranie wyborcze i koniecznie zadbać o frekwencję.
> Dalej rozstrzygną procedury demokratyczne.

W mieście jest 6 ogrodów,z których na konferencję delegatów idą wybrani
wcześniej z każdego ogrodu Ci,którzy mają koleżków na innych ogrodach i tak
się wzajemnie od lat delegują na konferencję.Delegaci wiedzą już wcześniej
na kogo mają głosować i kto zostanie wybrany prezesem.
Ktoś nowy,młody działkowicz,nie ma szans przez starych działkowiczów być
wybrany delegatem na doroczną konferencję,więc idą ci sami co w poprzednim
roku.

10. Data: 2007-02-04 21:09:36

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> wybrany delegatem na doroczną konferencję,więc idą ci sami co w poprzednim

wszystko da rade. Przewrot na dzialkach to naprawde rzecz do zrobienia, ale
cos mi sie wydaje, ze tak naprawde chcesz tu uslyszec, ze sie nie da.

h.

więdnięcie/ gnicie końcówek pędów-rośliny w domu
Pustynnik (Igła Kleopatry)
Detale architektoniczne
Tulipany i hiacynty w doniczkach - pomocy
primula