primula

1. Data: 2007-02-02 21:34:00

Temat: primula
Od: "L...@o...pl" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy primule, których teraz pełno w sklepach po wysadzeniu wiosną do gruntu
przetrwają kolejne lata czy są tylko jednoroczne?

pozdrawiam
Ula

2. Data: 2007-02-02 21:38:47

Temat: Re: primula
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy primule, których teraz pełno w sklepach po wysadzeniu wiosną do gruntu
> przetrwają kolejne lata czy są tylko jednoroczne?

Poczytaj sobie tu :

http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Forums
&file=viewtopic&t=608

U jednych padają a u innych rozsiewają się w przeróżnych gratisowych
kolorach ;-)

Serdecznie Miłka

3. Data: 2007-02-03 01:12:03

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Feb 2007 22:34:00 +0100, L...@o...pl napisał(a):

> Witam
>
> Czy primule, których teraz pełno w sklepach po wysadzeniu wiosną do gruntu
> przetrwają kolejne lata czy są tylko jednoroczne?

Jesli uda Ci się je przetrzymac do wiosny to bez problemy przezyją potem.
Sama kilka takich miernot powtykałam i mają się dobrze do tej pory:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2007-02-03 05:39:18

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Sama kilka takich miernot powtykałam i mają się dobrze do tej pory:)

Takze widzialem w sklepach pierwiosnki i zastanawiam sie, czy te bezlodygowe
o gigantycznych kwiatach sa tak samo odporne jak bezlodygowe o kwiatach
typowej wielkosci?
Chociaz najwieksza przyjemnosc czerpie z wolnego krzyzowania pierwiosnkow i
nie podobaja mi sie specjalnie te o przesadnej wielkosci kwiatow, to
myslalem kiedys o posadzeniu takiego pierwiosnka z supermarketu, bo akurat
mial niebieskie kwiaty, a chcialem rozszerzyc nieco pule genowa :)
Drugie pytanko, mniej istotne: czy p. zabkowany skrzyzuje sie z wynioslym
czy pospolitym?

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2007-02-03 08:02:11

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mial niebieskie kwiaty, a chcialem rozszerzyc nieco pule genowa :)
> Drugie pytanko, mniej istotne: czy p. zabkowany skrzyzuje sie z wynioslym
> czy pospolitym?

Bezłodygowy granatowy jest najodporniejszy.Bezłodygowe krzyżują się
z wyniosłymi, ale ręcznie.Trzeba dobrać partnerów, bo niektóre mają
u góry pylniki,a inne słupki.Wychodzą ładne zabawki.
Nie spotkałem naturalnych krzyżówek ząbkowanego z innymi.
Mam chęć na łyszczaka czysto białego, czy są takie?
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2007-02-04 04:34:52

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Bezłodygowy granatowy jest najodporniejszy. [...]

Z bezlodygowych? Jak mi sie przypomina, te, ktore widzialem, byly jasniejsze
raczej :)

> Bezłodygowe krzyżują się
> z wyniosłymi, ale ręcznie. [...]

Z wolnego zapylenia tez im sie udaje :)

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2007-02-04 07:38:34

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z wolnego zapylenia tez im sie udaje :)

Nie trafiłem nigdy na siewki które można podejrzewać, o to,że są dziećmi
bezłodygowego z łodygowymi.Z ręcznego zapylania mam takie.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2007-02-05 06:48:39

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie trafiłem nigdy na siewki które można podejrzewać, o to,że są dziećmi
> bezłodygowego z łodygowymi.Z ręcznego zapylania mam takie.
> Pozdrawiam.Mirzan

Ja mam takie, które o to podejrzewam :)

Pozdrawiam
Kaśka

9. Data: 2007-02-05 16:10:49

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ja mam takie, które o to podejrzewam :)

U mnie tez rosna takie o cechach posrednich, na dodatek z domieszka
gruzinskiego :)
Przypuszczam, ze zabkowany jest zbyt odlegly (pewnie inna sekcja).
Za pare lat bede wiedzial wiecej na ten temat, bo dopiero rok temu
dosadzilem inne gatunki. Wszystkie rosna mniej wiecej razem i krzyzowac sie
maja prawo :)

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2007-02-05 18:03:51

Od: "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "L...@o...pl"

> Czy primule, których teraz pełno w sklepach po wysadzeniu wiosną do gruntu
> przetrwają kolejne lata czy są tylko jednoroczne?
> pozdrawiam
> Ula

Robiłem takie eksperymenty, jak będzie łagodna zima spokojnie przetrwają,
u nas w marketach w różnych kolorach po 2,50... zafundowałem sobie 5 sztuk i
wsadzam do gruntu,
w końcu jak wymarzną to nie zbankrutuję.
P.s.
Większy kłopot w taką łagodną zimę z kretami, te "robaki wcale nie śpią ",
w tamtym roku wydałem około 11.000 zł na walkę z tymi " pasożytami" w tym
roku kupiłem 16 kotów, oczywiście samiczek( bo koty to lenie, tylko sex im w
głowach) i na paskach długości 3 m wyznaczyłem im rewiry, sadszę że to
pomoże.
Pozdrawiam Bogusław..

Co to za roślina?
Alocasia Polly