roczek

1. Data: 2002-08-06 07:13:45

Temat: roczek
Od: "Tomasz Lewandowski" <t...@w...torun.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym prosić o propozycje na przyjęcie z okazji pierwszych urodzin
dziecka. (obiad i "cos słodkiego")
Pozdrawiam Tomek

1. Data: 2002-08-06 07:23:40

Temat: Re: roczek
Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Lewandowski" <t...@w...torun.com.pl>
napisał w wiadomości news:ainsp6$glk$1@flis.man.torun.pl...
> Chciałbym prosić o propozycje na przyjęcie z okazji pierwszych urodzin
> dziecka. (obiad i "cos słodkiego")
> Pozdrawiam Tomek
>
> Witam!
Jako deser polecam tort bezowy z truskawkami ( przepis mogę podać jeżeli
będziesz chciał ). Jezeli chodzi o obiad, to zależy, czy na przyjęciu, będą
sami dorośli, czy będą głównie dzieciaki.

1. Data: 2002-08-06 08:27:03

Od: "Tomasz Lewandowski" <t...@w...torun.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o przepis na tort bezowy.
Na przyjęciu ma być 8 osób dorosłych i doje dzieci ( dwulatki)

1. Data: 2002-08-06 08:55:58

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę

Tort bezowy z Truskawkami

Biszkopt:
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki tortowej
5 jaj
3 lyżki kakao
płaska łyżka octu
łyżeczka proszku do pieczenia

Białka i cukier ubić na sztywną piane dodać mąkę i lekko wymieszać.Zółtka
utrzeć z octem, dodać kakao z proszkiem do pieczenia, połączyć z masą z
białek i upiec biszkopt.

Krem:
1/2 kostki masła
1/2 kostki margaryny
2 jajka
6 łyżek cukru
kartonik małych bezów
30 dkg truskawek

Przeznaczone na krem jajka ubieć mikserem z cukrem na parze na puszystą masę
, wystudzić. Następnie po łyżce dodawać do utartego masła ciągle ucierając.
Do kremu dodawać po trochę truskawek. Ostudzony biszkaopt przekroić .
posmarować połową kremu,wetknąć bezy i le sie da, nałożyć resztę kremui
przykryć biszkoptem. Torta dowolnie udekorować.

Co do obiadu, to cały czas sie zastanawiam, może jakaś zupa - krem (
pomidorowa lub szparagowa ) z groszkiem ptysiwym (drobnym ), ziemniaczki
pieczone, filet drobiowy nadziewany pomidorkiem i serem zółtym, do tego
jakaś surówka może z marchewki, groszku, ogórka , cebulki z majonezem. Może
coś z tego wybierzesz

Pozdrawiam Benia ( która niedługo będzie miała ten sam problem, 5 urodziny
syna )

1. Data: 2002-08-06 10:09:44

Od: "Zbigniew Blaumann" <b...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aby nie tracić tego czerwonego z arbuza chciałbym zaproponować inny przepis
na deser.
Składniki:
1 arbuz
2 kiść winogron (dobrze by było gdyby były różne - białe i czarne )
3 gruszki ( pokrojona w kostkę)
4 brzoskwinie
5 ananasy z puszki
6 mogą być też inne dostępne owoce wg uznania i smaku

Arbuza przecinamy w połowie ale w specyficzny sposób tzn w takie
zęby. Po przecięciu wybieramy miąsz ( tylko to czerwone) i kroimy w kostkę.
Reszta będzie miseczką z ząbkowanym brzegiem.
Wszystkie owoce mieszamy razem z pokrojonym arbuzem, napełniamy
arbuzowe miseczki, dekorujemy ( wg uznania) i wkładamy do lodówki.
Dobór owoców oraz różnych dodatków smakowych i dekoracyjnych zależod
inwencji twórczej
kucharza doskonałego.

Życzę
smacznego i pozdrawiam

1. Data: 2002-08-06 10:14:33

Od: "Tomasz Lewandowski" <t...@w...torun.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję bardzo, skorzystam ( to znaczy ja i żona ), lubimy razem gotować

1. Data: 2002-08-06 12:16:09

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisała:
> Tort bezowy z Truskawkami
[...]

Jestem pewna, ze ten tort bedzie rownie dobry jak inny tort - snickers,
na ktory Benia rowniez podawala kiedys przepis.
Obiecalam, ze zrobie go i napisze o tym, jak wyszedl, ale jakos nie
bylo okazji, a teraz widzac znajomy nick, przypomnialam sobie o tym :)

Tort snikers byl bardzo dobry i baaardzo wysoki, bo wchodza tam
2 rodzaje ciast - ciemny biszkopt i ciasto orzechowe.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-08-06 16:31:28

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Lewandowski wrote:

> Bardzo proszę o przepis na tort bezowy.

Tort bezowy z poziomkami

Rozgrzac piec do 135C/275F. Blache posmarowac maslem, pokryc pergaminem,
znow posmarowac maslem, odrysowac 2 talerze na pergaminie (jak
najwieksze, ale z odstepem 5 cm, zeby bylo miejsce na rosniecie)

5 bialek z duzych jajek ubic, az puszyste.
Powoli zaczac sypac 2/3 szklanki cukru, caly czas kontynuujac ubijanie.
Po dodaniu calego cukru ubijac jeszcze 3 minuty.

Odstawic mikser i domieszac lyzka 1/3 szklanki cukru (bardzo wazne: nie
miksowac po dodaniu tego cukru)

Po wymieszaniu przelozyc mase do woreczka plastikowego z odcietym rogiem
Rozsmarowac rowno bialka w krazkach. Piec, az jasno zlotawe, zakrecic
gas i suszyc godzine w cieplym piecu.

Ubic bita smietane z cukrem, kopiasto wylozyc na jeden krazek, posypac
poziomkami, nakryc drugim krazkiem. Kroic ostrym nozem-pila, ale i tak
sie porozsypuje. Polac sosem poziomkowym, z poziomek zmielonych w
blenderze z cukrem waniliowym.

Blache do bezow, tak samo jak i do ptysiow, nalezy tylko smarowac
maslem, bez maki czy buleczki.

Magdalena Bassett

zakwas, chleb i bulki
re: rozbior tuszy(dluuugie)