rodzic

1. Data: 2005-01-18 18:25:16

Temat: rodzic
Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy dobry rodzic powinen mówić prawdę dzieciom o wszytkim?

A co jeśli czegoś nie wie... ma powiedzieć, wiesz nie wiem
synku zadałeś mi za trudne pytanie? Czy to raczej oznaczało by złamanie
autorytetu?

1. Data: 2005-01-18 18:29:18

Temat: Re: rodzic
Od: gazebo <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus wrote:

> Czy dobry rodzic powinen mówić prawdę dzieciom o wszytkim?

w sposob adekwatny do rozwoju dziecka

> A co jeśli czegoś nie wie... ma powiedzieć, wiesz nie wiem
> synku zadałeś mi za trudne pytanie? Czy to raczej oznaczało by złamanie
> autorytetu?

stawialbym, ze jest odwrotnie, normalnym jest rozwoj w trakcie, ktorego
dziecko nabywa umiejetnosci a jego wiedza staje sie naszej rownowazna
czy wyzsza

--
No, to będę miał nauczkę.
-- jeden facet gdy przywiązywali go do krzesła elektrycznego

1. Data: 2005-01-18 21:34:16

Od: Łukasz Piec <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus wrote:

> Czy dobry rodzic powinen mówić prawdę dzieciom o wszytkim?

To zależy.

> A co jeśli czegoś nie wie... ma powiedzieć, wiesz nie wiem
> synku zadałeś mi za trudne pytanie? Czy to raczej oznaczało by złamanie
> autorytetu?

A sądzisz, że prędzej czy później ten autorytet nie zostanie złamany?

--
Łukasz Piec * http://piecyk.org
= geniusz przestał myśleć - on wie =

1. Data: 2005-01-18 22:34:27

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Łukasz Piec napisał:

> A sądzisz, że prędzej czy później ten autorytet nie zostanie złamany?

Myślę, że zależy od osoby. Chyba stracić autorytet nie równa się
stracić poważania? Może słowo autorytet kryję w sobie coś bardziej
skomplikowanego. Mam namyśli te wszystkie młodzierzowe późniejsze
autorytety. Widzą, a radzej czują cechy które wzbudzają ich podziw... No
tak to dlaczego ich autorytetami stają się gwiazdy? To pewnie sposób
tego jak media im to pokazują. Autorytet staje się uosobieniem tego co
jest akceptowanie i budzi akceptacje środowiska. Srodowisko jest samo w
sobie budulcem autorytetów bo ludzie dają na siebie wywierać wpływ. Taka
osoba która potrafi zmienić wizję tego co "powinno" być akceptowane może
zmienić autorytet.

Ciepło miłości rodzica też bardzo wpływa na to jak widzi się to co
powinno być szanowane, poważane. Dlatego autorytet nie musi być
koniecznie złamany... Myślę że autorytet może być widziany bardzo
"głęboko"...

Mogę tylko powiedzieć, żę jak będę ojcem to się dowiem w praktyce kurcze ;)

Narazie rozmyślam, rozmyślam...

1. Data: 2005-01-19 05:11:23

Od: Łukasz Piec <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus wrote:

> Ciepło miłości rodzica też bardzo wpływa na to jak widzi się to co
> powinno być szanowane, poważane. Dlatego autorytet nie musi być
> koniecznie złamany...

Istnieje też coś takiego jak pewien - nazwijmy to - okres buntu ... Wtedy
właśnie nadchodzi czas na zmiany, nowe autorytety, tudzież jakiegoś idola.
;-)

> Myślę że autorytet może być widziany bardzo "głęboko"...

Owszem, tylko trzeba chcieć go dojrzeć.

1. Data: 2005-01-19 22:13:29

Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy dobry rodzic powinen mówić prawdę dzieciom o wszytkim?

O wszystkim pewnie nie. I na pewno nie powinien im mówić, że św. Mikołaj nie
istnieje.
Przecież nawet ja wiem, że on gdzieś jest :)
Nietoperek

1. Data: 2005-01-19 22:46:50

Od: vey_very_mad_cruella <n...@m...adresu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Jan 2005 19:25:16 +0100, Jesus napisał(a):

> Czy dobry rodzic powinen mówić prawdę dzieciom o wszytkim?

Prawdę - tak, zawsze. Ale zawsze we właściwym dla etapu rozwoju dziecka
momencie.

> A co jeśli czegoś nie wie... ma powiedzieć, wiesz nie wiem
> synku zadałeś mi za trudne pytanie? Czy to raczej oznaczało by złamanie
> autorytetu?

Tak, nalezy powiedzieć że się nie wie. Autorytet nie oznacza wszechwiedzy,
myślę, że przyznanie sie do niewiedzy napewno nie jest złamaniem
autorytetu, powinno wzbudzić szacunek dziecka do rodzica, jako osoby w
każdej sytuacji szczerej. Można w koncu wspólnie poszukac odpowiedzi na
zadane pytanie, to podniesie jeszcze wartość realcji między dzieckiem a
rodzicem.

--
"Nie trzeba wspinać się na szczyt góry, tylko po to, by dowiedzieć się czy
jest wysoka".

1. Data: 2005-01-20 07:05:04

Od: Łukasz Piec <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus wrote:

> A co jeśli czegoś nie wie... ma powiedzieć, wiesz nie wiem
> synku zadałeś mi za trudne pytanie? Czy to raczej oznaczało by złamanie
> autorytetu?

Swoją drogą, dziecko nie używa, a może więcej - nie zna, takiego czegoś jak
autorytet ... A jak jest starsze i to pojęcie zaczyna `u niego`
funkcjonować, to na pewno fakt niewiedzy w jakiejś sprawie, nie jest w
stanie go załamać; chyba coś w tym jest, prawda? ;-)

1. Data: 2005-01-20 09:30:31

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paula napisał:

> O wszystkim pewnie nie. I na pewno nie powinien im mówić, że św. Mikołaj nie
> istnieje.
> Przecież nawet ja wiem, że on gdzieś jest :)
> Nietoperek

Prawda... czy to nie jest rzecz względna? ;)

1. Data: 2005-01-20 11:22:24

Od: Łukasz Piec <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus wrote:

> Prawda... czy to nie jest rzecz względna? ;)

A co nie jest względne?

--
Łukasz Piec * http://piecyk.org
= geniusz przestał myśleć - on wie =