roletka na sufit

1. Data: 2003-03-07 01:48:52

Temat: roletka na sufit
Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

witam,

jestem w trakcie remontowania mieszkania, w starej kamienicy, a więc
wysokie. mieszkanie jest małe i zawiera aż dwie wąskie i wysokie kiszki
w postaci przedpokojów: jeden prowadzi do pokoju, drugi do łazienki i
kuchni. w tym pierwszym wybudowałem pawlacz pokrywający całą
powierzchnię (na g-k i konstrukcji drewnianej). natomiast - z racji
tego, że w drugim przedpokoju wysoko pod sufitem ciągnie się cała
arteria rur, wraz z licznikami - wody i wielkim gazowym i ponieważ chcę,
żeby przedpokój nie kontrastował bardzo z resztą zabudowy i aby ukryć te
wszystkie paskudztwa postanowiłem obniżyć sufit i tutaj. problemem jest,
to że muszę mieć swobodny dostęp do liczników, wymyśliłem więc
(właściwie ktoś mi podsunął ten pomysł), aby zamontować poziomo
łową roletkę materiałową (ogumowaną) na prowadnicach aluminiowych
(dodatkowo mógłbym w górnej nieużywanej części przedpokoju zrobić sobie
wózek do trzymania roweru).

mam kilka wątpliwości:
1) czy ktoś produkuje takie systemy w odpowiedniej wielkości (zazwyczaj
uzywa się ich pionowo w oknach, a ja mam do pokrycia 1.1x2.1 m sufitu);
jestem z warszawy.
2) czy naciąg wytrzyma montaż poziomy (czy na środku sufitu nie zrobi mi
się "balon")?
3) czy ten pomysł się sprawdzi (czy odpowiednio duża puszka do rolowania
płachty nie będzie razić?, czy nie będzie problemu z czyszczeniem?, czy
roletka mi nie namięknie jeśli z roweru będzie trochę kapało?)

a może ktoś ma inny pomysł na wiszący i łatwo demontowany sufit (przy
oświetleniu kinkietowym)?

ps. witam grupę.

--
:|[ kondi.net ]|:::::::::::::::::::::::::::::::::::|[ 2:480/1...@f...org ]|:
Czy całował? Rozdział z hust? Tandaradei! Patrz na czerwień moich ust! +staff

1. Data: 2003-03-07 07:12:04

Temat: Re: roletka na sufit
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a może ktoś ma inny pomysł na wiszący i łatwo demontowany sufit (przy
> oświetleniu kinkietowym)?

Sufit złożony z kasetonów. Wygląda to mniej więcej tak
http://www.rigips.pl/poland/obiekty/pl0094.JPG - przy oświetleniu
kinkietowym lampy oczywiście możesz sobie odpuścić.

Jest możliwość zdejmowania/wyjmowania pojedyńczych kasetonów a jak
dobrze zakombinujesz z konstrukcją to może nawet da się nad tym zrobić
schowek na rower.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-07 07:56:17

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

konrad rzentarzewski wrote:

> a może ktoś ma inny pomysł na wiszący i łatwo demontowany sufit (przy
> oświetleniu kinkietowym)?

Hehe, okoliczności jak wyżej :-) Zrobiłem kratownicę z kantówki zakotwiczoną
w ścianach; od "wierzczhu" wyłożona jest sklejką wodoodporną, od "spodu"
oklejona panelami styropianowymi z zamontowanymi halogenami. Wejście przez
klapę uchylną (trochę mi nie wyszła :-|) przy ścianie mniej więcej w
połowie długości; klapa 1x0.5m. Kobnstrukcja spokojnie utrzymuje 100kg
(mnie ;-D) lekko się uginając. Wszystko poskręcane jest na kształtki i
wkręty.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2003-03-07 09:38:07

Temat: Odp: roletka na sufit
Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik konrad rzentarzewski <k...@r...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:s...@f...slp.pl...

> [...]
> kuchni. w tym pierwszym wybudowałem pawlacz pokrywający całą
> powierzchnię (na g-k i konstrukcji drewnianej

Nie wiem, jak się zachowa taka płachta, ale gumowany materiał będzie raczej
za ciężki.
Czy powierzchnia przedpokoju to 1,1 na 2,1 ?
A może zbudować głębokie pawlacze na krótkich bokach, środek zasłaniając
tkaniną, ale zamontowaną na systemie rolety rzymskiej jeżdżącym w
prowadnicy? Nie wiem, czy znajdziesz gotowy taki system do poziomu, ale
sądzę, że nie będzie problemu w firmie wyposażającej okna dachowe, a jak nie
to po prostu suwnica i tyczki. Tkanina pomiędzy pawlaczami wyglądałaby
bardzo efektownie dla pomieszczenia, gdyby nie była naciągnięta a układała
się lekkimi "falami". Dodatkowo efekt obniżający i rozświetlający
pomieszczenie dałoby zawieszenie tkaniny jasnej, lekko przejrzystej i
lekkiego oświetlenia nad nią, taki jakby naturalny świetlik sie zrobi ;)
jeżeli powyżej ma byś magazynowany rower, to tkaninę można zastąpić zasłoną
prysznicową, wtedy nie będzie kapać na głowy a ewentualne zabrudzenia zmyć
szybko gąbką i po krzyku.
Innym rozwiązaniem byłoby otwór zasłonić kawałkiem ładnej plexi na
zatrzaskach, ściągasz, odkładasz na bok i masz pełny dostęp :) I tu znów
polecam dekoracyjne umieszczenie światła powyżej, jak sam pisałeś to ciemne
kiszki, taki zabieg unowocześni wnętrze.
Pozdrawiam, daj znać co wymyślisz, Kianit

1. Data: 2003-03-07 11:45:42

Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Art from [ r...@w...pl ] ...

: Nie wiem, jak się zachowa taka płachta, ale gumowany materiał będzie raczej
: za ciężki.

tak też to sobie wyobraziłem: balon.

: Czy powierzchnia przedpokoju to 1,1 na 2,1 ?

powierzchnia sufitu. sam przedpokój jest dłuższy o jakieś pół metra, ale
obniżony przez belkę konstrukcyjną do wys. 2.10.
_______________
| |
____| do zabudowania|
| |
: :
. .

[...]

dużo pracy, a ja tam nie potrzebuję miejsca do magazynowania (tak jak
napisałem, zbudowałem sobie taką wiszącą szafę w 1' przedpokoju i w
zupełności ona wystarczy). natomiast wskazane byłoby pozostawienie tam u
góry wolnej przestrzeni właśnie na rower(y), których na pewno nie
wyeksmituję do piwnicy.

[...]

przenikający światło sufit to niezły pomysł, ale nie widziałem czegoś
takiego nigdy w praktyce. muszę zorientować się czy można dostać jakieś
plexi o ładnej kolorystyce i fakturze.

natomiast dwa problemy przychodzą do głowy:

1) konstrukcja sufitu, tak żeby był demontowalny. jeśli dopasuję go "na
styk" to będę miał niejakie problemy z "odłożeniem na bok". na myśl
przychodzi albo podzielenie tego na kawałki (ale przy podświetleniu
będzie to widać na pierwszy rzut), albo oramowanie i mocowanie na styk
do ramy (nie potrafię sobie wyobrazić wizualnie efektu końcowego gdzie
rama będzie poniżej elementu obramowanego). mniejwięcej tak

: :
|-__________-|
| |
: :

przy takim rozwiązaniu kołacze mi się użycie magnesu do łatwego
mocowania.

2) oświetlenie "nieprzeszkadzające" i płynnie rozprowadzające światło:
żeby nie widać było plam świetlnych i cała powierzchnia była
"porzydymiona" trzeba by źródełko umieścić w jakichś równych odstępach w
sporej odległości ponad sufitem. jeśli umieszcze je centralnie, to będę
miał problem z montażem wózka. jeśli będą wisieć w narożnikach, to będę
miał cień roweru na suficie (a może nie) :)

i co ty na to?

--
gimme invitation & ill be there // that's coz ive got to be somewhere +morphine

roletka na sufit
Kuchnie
Meble - Kraków.
jak wyczyscic piec kaflowy?
Free Support, All OSes, All Applications