ropa pod paznokciem - co zrobic, ew. jaki lekarz?

1. Data: 2003-04-23 13:36:11

Temat: ropa pod paznokciem - co zrobic, ew. jaki lekarz?
Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Juz od ok. 2 tygodni zbiera mi sie ropa pod paznokciem u prawej reki. Nie
pamietam, abym sie czyms zakula lub uderzyla w palec. Jednak ropa jest,
pomimo iz staralam sie oczyscic sobie to miejsce. Dla pewnosci ze dobrze je
oczyscilam, wydezynfekowalam sobie nawet palec spirytusem, ale to rowniez
nie pomoglo.
Co moge zrobic, by wyleczyc to miejsce i co moglo spowodowac zbieranie sie
ropy w takim miejscu? Napiszcie prosze, czy moge to wyleczyc domowymi
sposobami, czy tez powinnam udac sie do lekarza.
Jezeli lekarz - to jaki?

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Gosia
G...@m...info

2. Data: 2003-04-23 16:42:56

Temat: Re: ropa pod paznokciem - co zrobic, ew. jaki lekarz?
Od: Adam Szczebak <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:
> [...]
> ropy w takim miejscu? Napiszcie prosze, czy moge to wyleczyc domowymi
> sposobami, czy tez powinnam udac sie do lekarza.

chirurg miękki. znaczy oddzial - chirurgia ogólna.

Adam

3. Data: 2003-04-23 16:47:32

Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

--

chirurg miękki. znaczy oddzial - chirurgia ogólna.

Czyli mam rozumiec, ze powinnam udac sie do przychodni rejonowej i tam
szukac takiego specjalisty?
Pytam, gdyz chirurg kojarzy mi sie wylacznie ze szpitalem.

Pozdrawiam
Gosia
G...@m...info

4. Data: 2003-04-23 16:55:41

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

niestety chirurg
pozdr

5. Data: 2003-04-23 21:04:35

Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spytam jeszcze raz. Gdzie mam szukac tego chirurga? Czy udac sie do
przychodni rejonowej czy moze do szpitala?

Gosia
G...@m...info

6. Data: 2003-04-23 22:26:06

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Szczebak" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
Gosia wrote:
> [...]
> Jezeli lekarz - to jaki?
>
> Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

>chirurg miękki. znaczy oddzial - chirurgia ogólna.

A w domu spróbuj moczyć palec w bardzo ciepłej wodzie z mydlem (najlepiej
antybakteryjnym), takim o jak najbardziej zasadowym pH.
DominikaNM

7. Data: 2003-04-24 06:47:12

Od: "Agati\(aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> Spytam jeszcze raz. Gdzie mam szukac tego chirurga? Czy udac sie do
> przychodni rejonowej czy moze do szpitala?

Do poradni chirurgicznej potrzebne jest skierowanie od lekarza I
kontaktu.
Zostaje ostry dyżur w szpitalu, ale to raczej praktykuje sie w "strych
stanach"
A propos porad, może kup w aptece Rivanol i mocz ten palec. Bedziesz
miała żólty palec, ale może pomoże.
Wygląda to na zastrzał i rzeczywiscie często wymaga interwencji
chirurgicznej.

Pozdrawiam Agata

8. Data: 2003-04-24 06:50:57

Od: "Agati\(aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miało byc : w "ostrych stanach"
zjadam te literki, sorry...
Agata

9. Data: 2003-04-24 12:38:26

Od: "Gosia" <M...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo wszystkim dziekuje.
Ja nawet wkladalam ten palec do wrzatku, gdyz wlasnie na grupie wyczytalam,
ze to dobry sposob na zastrzal, ale to nie przynioslo niestety poprawy.
Sprobuje wlozyc ten palec w Rivanol, a jak i to nie pomorze to wtedy udam
sie do chirurga.
A teraz takie troche naiwne pytanie. Moj tata ktory mial taka sma grupe krwi
jak ja, (choc moze ja nie odziedziczylam po nim tej sklonnosci), bardzo
czesto mial zakazenia, ktore byly widoczne w postaci czewonej pregi na reku,
biegnacej od rany ku gorze reki. Dlatego wole sie zapytac, czy od takiego
zastrzalu pod paznokciem rowniez moze sie zrobic taki stan? Na wszelki
wypadek ogladam sobie czesto reke.

Gosia
G...@m...info

10. Data: 2003-04-24 20:26:29

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biegnacej od rany ku gorze reki. Dlatego wole sie zapytac, czy od takiego
> zastrzalu pod paznokciem rowniez moze sie zrobic taki stan?
Tak, może. dlatego nie zostawiaj tego i idź do lekarza

Chrypka u 6 latka
gdzie centrum rehabilitacji ?
Żeń Szeń do Żucia
Co to jest abakus (medycyna niekonwencjonalna)
bole w podbrzuszu w czasie przyjmowania tabletek...