roslina na skarpe nad stawem

1. Data: 2003-07-19 07:17:11

Temat: roslina na skarpe nad stawem
Od: Kwarez <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam na dzialace staw z osuwajacym sie do niego dosc pochylym zboczem.
Czy mozecie doradzic jakas rosline do umocnienia tego zbocza ?

Pozdrawiam

Arek

2. Data: 2003-07-19 21:45:22

Temat: Re: roslina na skarpe nad stawem
Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam na dzialace staw z osuwajacym sie do niego dosc pochylym zboczem.
> Czy mozecie doradzic jakas rosline do umocnienia tego zbocza ?

Rozumiem że to jest naturalny staw, który podmywa skarpę. Jeżeli tak to
proponował bym wykonać opaskę z faszyny w stawie na samum brzegu, następnie
miedzy opaską a brzegiem wybrał bym ziemię i nasypał tam łupanego kamienia
polnego. W ten sposób zabezpieczy sie przed podmywaniem brzegu, złagodził bym
spadek skarpy i obsiał niską trawą (wszystke gatunki Kostrzewi), lub obsadził
jakimiś bylinami okrywowymi. Jeśli to jest nasłoneczniony brzeg i tworzy dużą
powierzchnię, to z bylin polecił bym zawciagowiec zwyczajny (Ceratostigma
plumbaginoides) w rozstawie 15 cm.
Nie mając więcej danych na temat tej skarpy (wielkości, kąta nachylenia,
wystawy, itp.)nie mogę nic wiecej doradzić.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

3. Data: 2003-07-19 21:55:31

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Nie mając więcej danych na temat tej skarpy (wielkości, kąta nachylenia,
wystawy, itp.)nie mogę nic wiecej doradzić.
ps. Jeśli był byś zainteresowany nadal tym tematem to zapraszam na priva, jutro
wyjeżdżam służbowo na dwa tygodnie, lecz po powrocie, odpiszę na ew. pytania.

gdzie kupic rosliny ?
burza...
nierembergia repens
dzwonki