roze pienne - pomocy

1. Data: 2006-11-04 15:00:19

Temat: Re: roze pienne - pomocy
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Metias"

> Myślę aby dać ja do wiadra z ziemia ogrodnicza (każda osobno) i
> przezimować w garażu nie ogrzewanym. Osłonic je tylko papierem pakowym
> lub gazetami, a wczesną wiosną posadzić już na działce. Dobrze
> kombinuje? Jak tak to tylko jeszcze jedno pytanie, czy podlewać tą
> ziemie w wiadrze po posadzeniu? (korzenie będą wilgotne - teraz różyczki
> stoją w wiadrze z woda)

Myślę że to dobry pomysł z tym że nie do wiadra tylko do donicy.
Wiaderko nie ma otworów w dnie i ewentualny nadmiar wody podczas odwilży nie
będzie miał gdzie odpłynąć.

Serdecznie Miłka

2. Data: 2006-11-04 15:13:25

Temat: roze pienne - pomocy
Od: Metias <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dostałem dziś dwie róże pienne. Niestety pogoda już chyba nie sprzyja
ich posadzeniu? Boje się że będą miały kłopoty z ukorzenieniem się przed
zimą(?).

Pozdrawiam

Metias

3. Data: 2006-11-04 19:20:44

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Najlepszym rozwiązaniem byłoby zadołowanie
róż w gruncie w pozycji poziomej i okrycie koronki
warstwą liści. Dobrze przezimują. Na wiosnę na miejsce
stałe. W donicy będzie problem z utrzymaniem wilgotności
i odpowiedniej temperatury.
Pozdrawiam Krzysztof

4. Data: 2006-11-04 20:52:59

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Metias wrote:
> Niestety pogoda już chyba nie sprzyja ich posadzeniu? Boje się że
> będą miały kłopoty z ukorzenieniem się przed zimą(?).

Ja bym posadziła, potem usypała kopczyk i zrobiła chochoła ze słomy.
Sama przymierzam się jeszcze do sadzenia jak tylko się nieco ociepli i
przesyłka dojdzie :)

> Myślę aby dać ja do wiadra z ziemia ogrodnicza (każda osobno) i
> przezimować w garażu nie ogrzewanym. Osłonic je tylko papierem pakowym
> lub gazetami, a wczesną wiosną posadzić już na działce.

Można nawet do odpowiedniej donicy ale po co osłaniać papierem w garażu
? Bez sensu. To mogłoby im tylko zaszkodzić.

> czy podlewać tą ziemie w wiadrze po posadzeniu? (korzenie będą
> wilgotne - teraz różyczki
> stoją w wiadrze z woda)

Lekko podlewać tylko tyle żeby całkiem nie zasuszyć.

Pozdrawiam
Baśka

5. Data: 2006-11-05 00:36:01

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@o...pl>

> [...]
> warstwą liści. Dobrze przezimują. Na wiosnę na miejsce
> stałe. W donicy będzie problem z utrzymaniem wilgotności

dokładnie. Spokojnie przetrwają jak przysypiesz ziemią korzenie i korony
też. Tak się je dołuje. :)
We wszystkich pomieszczeniach będzie im na pewno gorzej, bo albo zaczną zbyt
wcześnie wegetację albo przyschną. A w pomieszczeniach zbyt wilgotnych a
słabo wentylowanych mogą nabawić się chorób grzybowych.

--
ewa

6. Data: 2006-11-05 11:45:53

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości

> Ja bym posadziła, potem usypała kopczyk i zrobiła chochoła ze słomy. Sama
> przymierzam się jeszcze do sadzenia jak tylko się nieco ociepli i
> przesyłka dojdzie :)

W ostatnią zimę wszystkie róże pienne (nawet niemłode) posadzone w ogródku
przemarzły. Miały kopczyki i solidnie owinięte były włókniną.
Wszystkie róże jakie mieliśmy w doniczkach zostały położone i przysypane
grubą warstwą trocin. Na wiosnę po odkopaniu miały jeszcze kwiaty i były w
doskonałym stanie.

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2006-11-05 12:19:54

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński wrote:

> W ostatnią zimę wszystkie róże pienne (nawet niemłode) posadzone w ogródku
> przemarzły. Miały kopczyki i solidnie owinięte były włókniną.

Ostatnia zima była ekstremalna i wiele roślin przemarzło, stare róże
pnące też. Nie robiłabym jednak z tego reguły.

> Wszystkie róże jakie mieliśmy w doniczkach zostały położone i przysypane
> grubą warstwą trocin. Na wiosnę po odkopaniu miały jeszcze kwiaty i były w
> doskonałym stanie.

Świetnie, ale to chyba nie jest metoda na _coroczne_ zabezpieczanie róż
piennych. No chyba, że decydujemy się uprawiać je cały czas w
pojemnikach co moim zdaniem jest jednak gorszym rozwiązaniem niż
posadzenie w gruncie. Poza tym nie wszystkie odmiany nadają się do
uprawy pojemnikowej, a w przypadku róż piennych chyba żaden ze
stosowanych na podkładki gatunków nie czuje się w pojemniku dobrze na
dłuższa metę.

Pozdrawiam
Baśka

8. Data: 2006-11-05 16:00:07

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnia zima była ekstremalna i wiele roślin przemarzło, stare róże pnące
> też. Nie robiłabym jednak z tego reguły.

A jeżeli to reguła? Po ekstremalnej zimie mieliśmy ekstremalne lato. Podobno
klimat się zmienia. Zanikają wiosna i jesień, a wydłuża się lato i zima.
Mogliśmy to zaobserwować w tym roku.

> Świetnie, ale to chyba nie jest metoda na _coroczne_ zabezpieczanie róż
> piennych. No chyba, że decydujemy się uprawiać je cały czas w pojemnikach

Zastanawiałem się nad tym problemem. Róże i tak na wiosnę mocno tniemy.
Myślę, że zgodnie z zasadą: "ile procent korzenia tracimy przy przesadzaniu,
tyle trzeba przyciąć góry" można by było stosować odwrotnie: przyciąć
korzenie. Po prostu, po pierwszych przymrozkach wykopać róże, położyć i
przysypać trocinami. Jezeli wykopiemy je z ładną bryłą korzeniową, to nie
będą miały żadnego problemu ze startem na wiosnę. Róża pienna jest na tyle
cenną rośliną, że warto na 100% zabezpieczyć ją przed utratą. Dodatkowa
zaleta takiego przechowywania to możliwość posadzenia jej wiosną w innym
miejscu.

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2006-11-05 16:11:44

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <

> [...]
> cenną rośliną, że warto na 100% zabezpieczyć ją przed utratą. Dodatkowa
> zaleta takiego przechowywania to możliwość posadzenia jej wiosną w innym

róże pienne są i tak wynaturzeniem w naszym klimacie ;-)
W zasadzie jesli nie są w stanie same przetrwac w gruncie, mimo wielu
zabiegów wspomagających, to moze po prostu nie powinno tu ich być???
Ja odpuściłam . Walczyc z wiatrakami nie lubie.

--
ewa

10. Data: 2006-11-06 19:28:19

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc napisał(a):

> [...]
> uprawy pojemnikowej, a w przypadku róż piennych chyba żaden ze
> stosowanych na podkładki gatunków nie czuje się w pojemniku dobrze na

A co ze starymi dobrymi sposobami zabezpieczania. To znaczy w młodym
wieku przyginania do ziemi (póki podkładka elastyczna), a w kolejnych
latach podcinania jednostronnego bryły korzeniowej i kładzenia na ziemi.
A okrywania dopiero w takim położeniu.

Pozdrawiam, Artur.

Czosnek w zalozeniu ogrodowym
Carpenteria