rozmnażanie forsycji

1. Data: 2005-02-22 19:45:26

Temat: rozmnażanie forsycji
Od: "esony" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam ...
mam być może niemądre pytanie :-) a oto one ..hmhmm - ? czy jeżeli teraz
wsadzę do ziemi, oczywiście z ukorzeniaczem, zdrewniałe gałązki forsycji to
będę mogła się cieszyć nowymi roslinkami ?? czy musze czekac aż do
jesieni...??

2. Data: 2005-02-22 20:13:51

Temat: Re: rozmnażanie forsycji
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"esony" <e...@g...pl> wrote:

> czy jeżeli teraz wsadzę do ziemi, oczywiście z ukorzeniaczem,
> zdrewniałe gałązki forsycji to będę mogła się cieszyć nowymi
> roslinkami ?? czy musze czekac aż do jesieni...??

Jeśli nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Wsadź.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien pan śmiał się tak,
że nagle trafił go szlag.

3. Data: 2005-02-22 20:21:31

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy jeżeli teraz
> wsadzę do ziemi, oczywiście z ukorzeniaczem, zdrewniałe gałązki forsycji
> będę mogła się cieszyć nowymi roślinkami ?? czy musze czekać aż do
> jesieni...??

Nie wiem czy to dobry i pewny sposób na rozmnażanie forsycji ale kiedyś
wczesna wiosną ścięłam gałązki do wazonu. W wodzie przekwitła i wypuściła
liście a po jakimś czasie również korzonki.

Serdecznie Miłka

4. Data: 2005-02-23 12:15:29

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wczesna wiosną ścięłam gałązki do wazonu. W wodzie przekwitła i wypuściła
> liście a po jakimś czasie również korzonki.

U mnie właśnie kwitnie w wazonie od wczoraj.
Jeśli wypuści korzonki to trafi do ziemi.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

5. Data: 2005-02-23 13:41:26

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie właśnie kwitnie w wazonie od wczoraj.
> Jeśli wypuści korzonki to trafi do ziemi.
> :-)
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Jak wypuści korzonki to innej możliwości nie ma :-)
pozdrawiam, Bogda

PS. Jak tylko wiatr przestanie hulać idę ścinać swoją i zrobie tak samo !

6. Data: 2005-02-23 14:36:41

Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do sadzenia najlepiej pobierać półzdrewniałe sadzonki w drugiej połowie
czerwca.

--
pozdrawiam ;-)
Sławomir Marusiński

7. Data: 2005-02-23 19:16:38

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do sadzenia najlepiej pobierać półzdrewniałe sadzonki w drugiej połowie
> czerwca.
> pozdrawiam ;-)
> Sławomir Marusiński
> Gdańsk

Albo też przykopać na jeden sezon gałązkę. O ile pamiętam tak rozmnożoną
sadzonkę wydałam koleżance z pracy :-)

Serdecznie Miłka

8. Data: 2005-02-23 19:55:57

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Marusiński zaleca dla forsycji:

> Do sadzenia najlepiej pobierać półzdrewniałe sadzonki w drugiej połowie
> czerwca.

Zdrewniałe sadzonki (sztobry) cięte na przedwiośniu ukorzeniały mi się w 100%.
Nie ma co czekać.

Pozdrawiam łatwo, :-)
Zbyszek

9. Data: 2005-02-23 21:11:59

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wypuści korzonki to innej możliwości nie ma :-)
> pozdrawiam, Bogda
>
> PS. Jak tylko wiatr przestanie hulać idę ścinać swoją i zrobie tak samo !

Do wazonu możesz ściąć również migdałka (Prunus triloba), zakwitnie
urodziwym różowym kwieciem w kształcie malutkich różyczek.

http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Prunus_triloba.ht

http://www.pinus.net.pl/opis.php?id=529

Serdecznie Miłka

10. Data: 2005-02-23 22:11:47

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-23 22:11, Użytkownik Miłka napisał :

> Do wazonu możesz ściąć również migdałka (Prunus triloba), zakwitnie
> urodziwym różowym kwieciem w kształcie malutkich różyczek.

A korzonki ma szansę wypuścić ?
pozdrawiam, Barbara

pigwowiec- mozna jeszcze z pestek?
Mieta nana