rura odpływowa od kaloryfera

1. Data: 2005-03-11 08:29:24

Temat: rura odpływowa od kaloryfera
Od: "Pawelcio" <pawelcioh+wytnij to+@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Poustawiałem wczoraj na próbę nowe szafki kuchenne i okazuje się, że szafki
są "za szerokie" o centymetr..
Na ścianie biegną poziome rury do kaloryfera - górna (na wysokości ok 5 cm
pod blatem) dopływowa , na dole, (20 cm nad podłogą) odpływowa.
Gdy robiłem pomiar, mierzyłem względem górnej rury...wczoraj przy próbie
dostawienia szafek, okazało się, że dolna jest wysunięta do wewnątrz o ponad
centymetr. Rury zakrzywiają się przed połączniem z kaloryferem (w delikatną
literę s) i w miejcu zgięcia własnie brakuje tego centymetra.
Co zrobić w takij sytuacji? Czy można podgrzać rurę (np. palnikiem) i
młotkiem wstukać ją o ten centymetr? Czy nie pęknie?

2. Data: 2005-03-11 09:07:55

Temat: Re: rura odpływowa od kaloryfera
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawelcio" <pawelcioh+wytnij to+@tlen.pl> napisał w
wiadomości news:d0rkvn$479$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Gdy robiłem pomiar, mierzyłem względem górnej rury...

Hehe... teraz to już po ptokach, ale mierząc takie rzeczy powinno się
uwzględniać wszelkie wymiary istniejące oraz wybrane hipotetyczne a
także brać pod wagę geometrię nieeuklidesową, a na koniec jeszcze
zakładać kilka cm luzu tak na wszelki wypadek, te kilka cm potem i tak
zwykle dupę ratują, bo się okazuje, że coś wyszło jeszcze :-)

> Co zrobić w takij sytuacji? Czy można podgrzać rurę (np. palnikiem)
> młotkiem wstukać ją o ten centymetr? Czy nie pęknie?

A z czego ta rura? Przesunięcie jej o centymetr powinno być realne,
ale jeśli palnikiem i młotkiem, to koniecznie przy pustej instalacji,
może realne byłoby po prostu "popchnięcie" tej rury przez rozkucie
dziury w ścianie z której ona wychodzi i wbicie z drugiej strony
klina?
W ostateczności zawsze można podfrezować szafkę, centymetrowy kanał to
będzie raptem pół (mniej więcej) grubości płyty, można go wyciąć
'ręczną' frezarką albo choćby 'ręczną' piłą tarczową z wysoko
uniesionym stolikiem.

J.

3. Data: 2005-03-11 09:43:12

Od: "Pawelcio" <pawelcioh+wytnij to+@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie raptem pół (mniej więcej) grubości płyty, można go wyciąć
> 'ręczną' frezarką albo choćby 'ręczną' piłą tarczową z wysoko

Przyznaję-mój błąd, nie zostawiłem luzu, sądziłem, że dolna pozioma rura
wystaje tylko samo, co górna, niestety instalacja jest pełna, rura
przyspawana jest do pionowej, więc pozostaje zrobić frez w szafce.

4. Data: 2005-03-13 22:12:58

Od: "miszka_" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co zrobić w takij sytuacji? Czy można podgrzać rurę (np. palnikiem) i
> młotkiem wstukać ją o ten centymetr? Czy nie pęknie?

Zawezwij hydraulika.
Rurki dają się wyginać i przesuwać.
--
pzdr. miszka_