rwa kulszowa (c.d.) - czyżby powikłania?

1. Data: 2004-06-16 16:44:14

Temat: rwa kulszowa (c.d.) - czyżby powikłania?
Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kiedyś pisałam Wam o tym, że złapała mnie rwa kulszowa. Brałam leki i
psiukałam aerozolem. Przeszło, ale na jakiś czas. Bolało z prawej strony.
Teraz znowu boli (może trochę mniej) ale za to czuję ból w prawym pośladku.
Czy to może być od tego? Czy mogą to być jakieś powikłania?
Pozdrawiam, Kasia

2. Data: 2004-06-16 16:58:54

Temat: Re: rwa kulszowa (c.d.) - czy?by powik3ania? (was: rwa kulszowa (c.d.) - czyżby powikłania?)
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jun 2004 18:44:14 +0200, K_a_s_i_a wrote:

> [...]
> Teraz znowu boli (może trochę mniej) ale za to czuję ból w prawym pośladku.
> Czy to może być od tego? Czy mogą to być jakieś powikłania?

Może tak, może nie. Bardzo typowe to (dla klasycznej rwy kulszowej) nie
jest.

Pogadać z lekarzem by można.

:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

3. Data: 2004-06-16 18:19:40

Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może tak, może nie. Bardzo typowe to (dla klasycznej rwy kulszowej) nie
> jest.

A czy prawdą jest, że rwa chwyta nie tylko od podnoszenia ciężkich rzeczy?
Moja ciotka miała te bóle od ciągłego siedzenia (podobno), pracuje na
poczcie, więc więcej siedzi niż chodzi. U mnie jest podobnie. Praca przy
komputerze po wiele godzin dziennie. A oprócz tego 10 kilo żywej wagi mojego
dziecka. Jak to jest?
Pozdrawiam, Kasia

4. Data: 2004-06-16 18:51:46

Temat: Re: rwa kulszowa (c.d.) - czy?by powik3ania?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jun 2004 20:19:40 +0200, K_a_s_i_a wrote:

> A czy prawdą jest, że rwa chwyta nie tylko od podnoszenia ciężkich rzeczy?

Tak.

> Moja ciotka miała te bóle od ciągłego siedzenia (podobno), pracuje na
> poczcie, więc więcej siedzi niż chodzi.

Rwa kulszowa jest bardzo popularna wśród taksówkarzy, którzy w pracy
właściwie wyłącznie siedzą, i to z reguły w paskudnych, "półleżących"
pozycjach, co niespecjalnie dobrze wpływa na mechanikę kręgosłupa.

> U mnie jest podobnie. Praca przy
> komputerze po wiele godzin dziennie. A oprócz tego 10 kilo żywej wagi mojego
> dziecka. Jak to jest?

Rwa kulszowa jest następstwem ucisku korzeni nerwów rdzeniowych w
odcinku ledźwiowo - krzyżowym kręgosłupa (najczęściej na poziomie
L5-S1). Znaczy to, że korzeń nerwu, w miejscu gdzie wychodzi spomiędzy
kręgów, ulega uciśnięciu przez "coś". Z reguły przyczyna tego jest
wypadnięcie jądra miażdżystego krążka międzykręgowego. A takie
wypadnięcie może być spowodowane przez nadmierne / nieadekwatne
obciążenie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

Alergia - trudny przypadek
Ciąża a wiek
SEKSUOLOG
I komu tu wierzyć...?
a co lekarze sądzą o ALVEO? Ktoś może korzystał?