schab faszerowany sliwkami i morelami

1. Data: 2005-03-18 11:08:49

Temat: schab faszerowany sliwkami i morelami
Od: "MadziaK" <M...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poguglalam i znalazlam:)
ale wszedzie jest, ze podlewac woda w trakcie pieczenia itp itd, by nie
wysechl.

czy nie mozna by go upiec w rekawie? i po klopocie?

i moze jeszcze jakies przepisy, chodzi o to by byl na zimno;)
MadziaK

1. Data: 2005-03-18 11:15:18

Temat: Re: schab faszerowany sliwkami i morelami
Od: "jacek" <j...@s...xp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MadziaK" <M...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> czy nie mozna by go upiec w rekawie? i po klopocie?
>
> i moze jeszcze jakies przepisy, chodzi o to by byl na zimno;)
Schab w rekawie? Nic dobrego.
Schab najlepiej oblozyc po wierzchu cienkimi paskami sloniny, taki daszek
zrobic. W trakcie pieczenia slonina sie wytapia, schab nie staje sie wiorem,
dosc czesto trzeba polewac sosem. A i tak upieczona slonina staje sie
delikatna i stanowi smakowity dodatek do schabu. Po zastygnieciu mozna
zreszta kroic wraz ze slonina.
jacek
co taki schab zrobi sobie na Świeta i nie bedzie sie obzerac, a tylko
draznic kubki smakowe

1. Data: 2005-03-18 11:25:29

Od: tucherka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MadziaK napisał(a):
> [...]
>
> czy nie mozna by go upiec w rekawie? i po klopocie?
>
> i moze jeszcze jakies przepisy, chodzi o to by byl na zimno;)

schab na zimno świetna rzecz !!! nic prostszego :)
ja nigdy nie podlewam wodą w czasie pieczenia i nie piekę go w rękawie
bo niedobry wychodzi....najpierw oczyszczony schab nadziewam
śliwkami...potem nacieram przyprawami z oliwą...chwilke on sobie leży w
lodówie...potem podsmażam go na patelni ze wszystkich stron, wkładam
mięsko do naczynia, w którym ma się piec...wszystko to co zostało na
patelni po jego podsmażeniu podlewam niecałą szklanką wody i siup
wszystko do mieska, czasami wrzucam ząbek czosnku i pokrojąna marchewke
w talarki....wszystko się ładnie piecze....po jakiejś godzince
przewracam mięsko na drugą stronę...w czasie pieczenia można po prostu
polewać mięso wytapiającym sie tłuszczem...nie trzeba juz podlewać wodą
dodatkowo....wychodzi pyszniutkie....najpierw do obiadku z kluskami
śląskimi, a potem na kolacyjke na świeżutką bułeczke z masełkiem :) :) :)
mniam :-)

pozdr tuch :)

1. Data: 2005-03-18 11:30:53

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MadziaK" <M...@g...pl> napisał w wiadomości
> czy nie mozna by go upiec w rekawie? i po klopocie?

Ja piekę w rekawie, tylko trzeba pilnowac czasu, aby się nie rozpadał. Nie
trzeba niczym podlewać, piecze się we własnym sosie i w zalewie
przyprawowo-olejowej (Staropolska/Kamis).
Pod koniec pieczenia rozcinam rekaw, aby schab się przypiekł z wierzchu.
Nadziewam zazwyczaj poledwiczką, która z kolei jest nadziana sliwkami.
Nadzienie rodzynkowe mi nie podchodzi, więc nie wiem, jak będzie z morelami.
Śliwki musza byc koniecznie wędzone.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-03-18 13:21:50

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

MadziaK wrote:
> Poguglalam i znalazlam:)
> ale wszedzie jest, ze podlewac woda w trakcie pieczenia itp itd, by nie
> wysechl.
>
> czy nie mozna by go upiec w rekawie? i po klopocie?

ja nigdy nie podlewam, tylko uzupełniam czasami wodę (tak raz na pół
godziny warto zajrzeć). Opiekam ze wszystkich stron, by się pory
pozamykały i daję mu popyrkać pod przykryciem przez odpowiedni czas (tak
mniej więcej tyle h ile kilogramów).

Waldek

1. Data: 2005-03-18 20:07:51

Od: "Agnieszka Paja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy nie mozna by go upiec w rekawie? i po klopocie?
>
> i moze jeszcze jakies przepisy, chodzi o to by byl na zimno;)

A w moim przepisie ten schab podlewa sie w trakcie pieczenia nie wodą, tylko
czerwonym wytrawnym winem

Smacznego i pozdrawiam

pieczenie chleba - pytanko do praktykujących
Przepis na sałatkę z serem feta
Nowe i stare przepisy
przepis na schabowego na niedzielny obiad
Blacha z piekarnika a pizza - pyt. techniczne